G'day mate!

Ymke89

New Member
Zo, na al wat research gedaan te hebben op dit forum lijkt het me tijd na mijn mooie reis in Australie om mezelf even voor te stellen op dit forum!
Mijn liefde voor Australie is begonnen in dec 2013, waar ik mijn vriend (Ozzie) tegen het lijf ben gelopen in een plaatselijke Utrechtse kroeg.
Na een tijdje via internet contact te hebben gehouden (niet echt mijn ding). Was hij blijkbaar zo nieuwsgierig naar mij dat hij in juni twee weken naar Nederland is gekomen.
Daar ben ik hopeloos verliefd geworden op deze leuke Ozzie en ben ik afgelopen maand zelf afgereisd naar Australie. Niet alleen verliefd gebleven op hem, maar er is ook een nieuwe liefde bijgekomen. Australie zelf!
Dit heeft mij de laatste paar weken dat ik daar ben en nu mijn eerste week hier weer:(, doen beseffen dat ik hem niet langer voor lange tijd wil missen.
Hoewel het nog erg vroeg is, wil ik toch gaan kijken of ik het komende jaar op een werk/reis visum naar Australie kan afreizen.
Nu is mijn vraag gelijk op dit forum, misschien staat het al ergens beschreven hoor, kun je ook werken in de hulpverlening in Australie zonder een AASW registratie te bezitten? Zelf heb ik SPH gestudeerd en ben ik nu vijf jaar werkzaam in de psychiatrie....

Er lopen hier aardig wat mensen rond met een sociale/medische achtergrond. Dus zoek even rond op SPH e.d. (of wacht af tot men naar je toe komt ;) )

Welkom en wat een ontzettend leuk verhaal!
W.b binnen een WHV als social worker aan de gang gaan, wordt lastiger; op je WHV mag je maar 6 maanden max bij dezelfde baas werken. En deze termijn vinden de meeste instellingen niet voldoende om je aan te nemen.(heb toendertijd tijdens mn WHV zelf geprobeerd om binnen ouderenwerk aan de gang te gaan, maar toen ze merkten dat ik WHV, was dit toch het struikelblok)
Het doen van je assessment bij AASW heeft voor een WHV volgens mij ook geen meerwaarde, maar wordt pas 'een ding' als je voor een verblijfsvergunning gaat. Je assessment blijft ook maar een jaar geldig. Zou je hem wel doen voor je WHV zodat je misschien meer kans maakt op een baantje binnen Social Work (even los dus of ze je voor een half jaar aannemen) dan moet je hem weer opnieuw doen als je voor je permanent visa gaat. Heb wel ergens gelezen op de site van AASW dat je een ander traject kunt doorlopen als je eerdere assessment is afgelopen. Weet niet wat dat in geld en gedoe scheelt.
Hopelijk beetje antwoord op je vraag!

Werk zelf ook meer dan 5 jaar binnen psychiatrie, Reinier van Arkel. Ben nieuwsgierig waar jouw standplaats is... :)

Welkom en wat een ontzettend leuk verhaal!
W.b binnen een WHV als social worker aan de gang gaan, wordt lastiger; op je WHV mag je maar 6 maanden max bij dezelfde baas werken. En deze termijn vinden de meeste instellingen niet voldoende om je aan te nemen.(heb toendertijd tijdens mn WHV zelf geprobeerd om binnen ouderenwerk aan de gang te gaan, maar toen ze merkten dat ik WHV, was dit toch het struikelblok)
Het doen van je assessment bij AASW heeft voor een WHV volgens mij ook geen meerwaarde, maar wordt pas 'een ding' als je voor een verblijfsvergunning gaat. Je assessment blijft ook maar een jaar geldig. Zou je hem wel doen voor je WHV zodat je misschien meer kans maakt op een baantje binnen Social Work (even los dus of ze je voor een half jaar aannemen) dan moet je hem weer opnieuw doen als je voor je permanent visa gaat. Heb wel ergens gelezen op de site van AASW dat je een ander traject kunt doorlopen als je eerdere assessment is afgelopen. Weet niet wat dat in geld en gedoe scheelt.
Hopelijk beetje antwoord op je vraag!

Werk zelf ook meer dan 5 jaar binnen psychiatrie, Reinier van Arkel. Ben nieuwsgierig waar jouw standplaats is... :)
Hoi Graagweg! Bedankt voor je berichtje! Ja het zal inderdaad niet makkelijk worden. Ik denk dat ik als eerste maar gewoon eens wat organisaties ga aanschrijven uit nieuwsgierigheid om daar wat contacten op te gaan doen.
Ik heb inderdaad gehoord van de AASW, dit vind ik zelf nog een te vroeg stadium!! Maar mocht het niet binnen social work kunnen dan sta ik in principe open voor allerlei andere baantjes!
Het land en de mensen kennen staat dan ook wel voorop.
Ik ga in de buurt van Melbourne verblijven! Mijn vriend zal een jaar geplaatst worden voor zijn coschappen in Daylesford. Maar ik ben van plan rondom Melbourne te zoeken naar werk.

Groetjes!

Back