g'day 'Sandgropers'

Alja

Member
G'day allemaal,
we zitten al een tijdje stiekem mee te lezen met de verschillende lijntjes omdat we al een poos aan het dromen zijn van een verhuis naar OZ. 2 weken geleden hebben we dan het geluk gehad dat we een sponsor voor een 457 hebben gevonden, eigenlijk stelde het bedrijf het zelf voor en wij hebben er dankbaar gebruik van gemaakt. Blijkbaar zou het dus kunnen dat we nog voor het einde van het jaar in OZ zijn, meerbepaald in Perth. En blijkbaar zitten er nogal wat mensen vanop dit forum in Perth, naar ik kan lezen......

Frank & Hilde

G'day mates,

Perthpete, waar in Perth verblijf jij. Mooie foto's trouwens,.... ze doen ons nog wat meer dromen om ginds nog sneller te zijn. Wat zijn de betere en minder goede buurten in Perth?....Gewoon om ons een beetje te oriënteren en uit te kijken waar we in de toekomst in Perth graag zouden wonen. Onze oudste zoon staat op het punt om naar de universiteit te gaan en Curtin university ziet hij wel helemaal zitten. 

groetjes

Hilde & Frank

wouw pete wat heb jij een superhuis! mag ook zeker wel wat gekost hebben? en ja ik ben ook wel benieuwd naar de betere buurten enso van Perth// let us know!  :lol:

Jeetje, dank je wel hoor!!

Enneh ja, die buurten, dat valt niet mee hoor. Er zijn er 3 die ik je zondermeer niet zou aanraden: Armadale, Balga en Northbridge. Daarnaast zijn er enorme verschillen, mede ook afhankelijk van je budget. Ik zou kunnen zeggen dat b.v. Applecross een prima buurt is, maar er is waarschijnlijk niemand op het forum die daar een huis zou kunnen veroorloven .. :). Dus vooral een kwestie van budget en voorkeuren. Kijk eens uitgebreid rond op realestate.com.au of reiwa.com.au en probeer een idee te krijgen.

Afstand naar de CBD maar ook afstand naar het strand zijn belangrijke factoren in de prijs. Daarnaast ook of de wijk een 'nieuwbouwwijk' is of niet...

BTW: Wij zitten zelf in Darch, 13km van het strand en 15km hemelsbreed van CBD.

oke, weet je ook een plaats in de buurt waar de huizen van 50.000 tot 150.000 zijn? ik kan ze daar ff niet vinden want ik wil wel in de buurt van perth zitten aangezien me vriend daar gaat werken.

euro of dollar? zoek gerust eens op die real estate sites, je kunt zoeken op basis van bedrag. Maar ik denk dat als je het over dollars hebt het niet me zal vallen (50.000 - 150.000). Dan wordt het waarschijnlijk eerder huren ..

aus dollar. 250.000 hoor ik net van me vriend ( net thuisgkomen van werk) dus zat er vet naast! haha maar wat ligt er een beetje in de buurt van Perth wat je ons kan aanraden?

Gr. Sjoerd en Nikki

Gezocht in Reiwa.com.au op 'tot 250.000'. Een paar voorbeeldjes (geen mening verder over deze wijken, om afstanden te vinden vanaf CBD Perth, gebruik www.whereis.com.au) ..:
http://reiwa.com/lst/lst-ressale-details.cfm?prop_no=24&searchRef=Toodyay&ID=2442041
http://reiwa.com/lst/lst-ressale-details.cfm?prop_no=23&searchRef=Bayswater&ID=2440085
http://reiwa.com/lst/lst-ressale-details.cfm?prop_no=27&searchRef=Rockingham&ID=2441859
http://reiwa.com/lst/lst-ressale-details.cfm?prop_no=28&searchRef=Calista&ID=2440947

wouw, dank je wel! ben zelf ook gretig aant zoeken, die 3e link van jou is echt mooooi  :roll: :shock:

Thanks Pete,
voor je waardevolle info. Nu weten we al beter waar naartoe, en we hebben al een paar mooie huizen gezien.

Blijkbaar is er ook nog het een en het ander te zien. Kings Park, Narrows, de vele stranden, Swan river,.....Zijn er nog zo dingen die je zou moeten zien.....

Hilde en Frank

Oh ja... teveel om op te noemen denk ik (en afhankelijk van wat je leuk vind en zo :)). Kings Park is natuurlijk zo'n beetje het bekendste park in Perth, maar er zijn er nog vele meer. En vooral aanraders zijn de diverse parken e.d. rondom Perth. Als je van een beetje wandelen houd in heuvelige omgevingen kon je volop aan je trekken hier. John Forest National Park is daarbij een hele grote aanrader ... (Al eens gekeken op mijn weblog onder de linkjes onder 'Perth Walks'? geeft een aardig idee denk ik).
Ook Rottnest Island (Ratten nest :)) is een aanrader ..

En als je een paar uurtjes rijden leuk vind, dan is ook de zuidelijke richting (Busselton, Dunsborough, Yellingup) aan te bevelen. Richting het noorden ook, maar zijn we helaas nog niet heen geweest.. (komt nog).

Onze kleinste is verzot op dieren. Monkey Mia is weliswaar 1000km verder weg, maar hij zou toch graag de dolphins zien. Maar in de buurt van Perth kan hij in de diverse parken al verschillende dieren zien. De mooie stranden van Esperanza, hoever is dat? toch ook al een heeel eindje dacht ik.

Frank

[quote author=Alja link=topic=8913.msg118966#msg118966 date=1212824126]
Onze kleinste is verzot op dieren. Monkey Mia is weliswaar 1000km verder weg, maar hij zou toch graag de dolphins zien. Maar in de buurt van Perth kan hij in de diverse parken al verschillende dieren zien. De mooie stranden van Esperanza, hoever is dat? toch ook al een heeel eindje dacht ik.

Frank
[/quote]
Dolphins kun je ook in Bunbury zien.

Bart

Back