G'day

Waar woon jij?

  • Nederland

    Votes: 0 0.0%
  • QLD

    Votes: 0 0.0%
  • SA

    Votes: 0 0.0%
  • NSW

    Votes: 0 0.0%
  • VIC

    Votes: 0 0.0%
  • WA

    Votes: 0 0.0%
  • ACT

    Votes: 0 0.0%
  • NT

    Votes: 0 0.0%
  • TAS

    Votes: 0 0.0%

  • Total voters
    0

Silvia

XPdite Hero
Hoi allemaal,

Ik ben Silvia. 26 jaar en nu bijna 3 jaar in het geweldige Australie. Ik leerde mijn man kennen in Frankrijk in de zomervakantie 2000. Hij is van Rockhampton, QLD, Australie en na een jaar in Nederland te hebben gewoond zijn we vertrokken naar austalie. Wij zijn hier getrouwd en hebben aan mooi huis gekocht in North Rockhampton.

Het was moeilijk in het begin om een goede baan te vinden, maar na een aantal weken had ik geluk en heb ik een goede baan gevonden in de verzekeringen.

Ik ben naar Australie gekomen met een working holiday visa en na een jaar heb ik mijn permanente visa aangevraagd. Ik ben nog steeds aan het wachten op de uitslag. Ik weet zeker dat het geen probleem zal worden.

Ik zou het geweldig vinden om wat meer Nederlanders die in Australie wonen te leren kennen. Ik ken een aantal oudere mensen die vroeger met hun ouders hier naar toe zijn vertrokken, maar ik ken niemand van mijn eigen leeftijd in mijn omgeving.

Sil
 
Hoi Silvia,

Welkom op het forum!

Klopt het dat je dus al bijna twee jaar op een permanent visum wacht? Wanneer is de verwachting dat je visum rond is?

Het lijkt mij niet erg makkelijk om met een working holiday visa een goede baan te vinden. Iedere drie maanden een andere werkgever is wat dat betreft denk ik een handicap.
 
Hi Lost,

Ja inderdaad je moet aan aantal jaren wachten. Je moet drie keer een heel aantal papieren invullen. Aan het begin, na het eerste jaar en na het tweede jaar. Dat is dan de laatste en je moet dan maar wachten op uitslag (tussen de 3 en 6 maanden) Ik heb mijn aanvraag instuurd in January dus ik hoop dat ze me niet te lang meer laten wachten.

Ik had erg veel geluk met mijn baan. Ik had een baan gevonden met 3 werkgevers voor hetzelfde werk. Ik kon na drie maanden dus naar de volgende werkgever en ondertussen gewoon het zelfde werk doen. Voordat ik dit had gevonden heb ik naar een aantal banen gesoliciteed, en allemaal zeiden ze dat ik geschikt was voor de baan, maar de 3 maanden was het probleem. De makelijkste banen zijn de vinden op farms (fruit plukken enzo)

Heb je al plannen gemaakt om deze kant op te komen?
 
Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt. Het lijkt allemaal zo makkelijk, emigreren naar Australië. Totdat je je erin verdiept en er achter komt dat ze je niet zomaar toelaten (is dat niet wat iedereen in eerste instantie denkt; paar formuliertjes invullen en hupsakee? 8)).

Hoe doe je dat dan met je baan? Je schrijft dat je er al bijna drie jaar bent. Wissel je iedere 3 maanden van werkgever en begin je daarna weer bij de eerste? Of is dat niet toegestaan?

Ik heb zeker plannen om naar Australië te gaan, mijn vriendin woont in Tasmanië. Ik ben opgeleid als docent, maar ben na afronding van mijn studie al snel wat anders gaan doen (ik wilde eerst eens in het bedrijfsleven rondkijken). Ik heb in december mijn academic-IELTS test gedaan en ben nu bezig mijn documenten te laten vertalen. Dan moet alles door de NOOSR geëvalueerd worden voordat ik de aanvraag voor mijn visum in kan dienen. Ik hoop eind dit jaar of begin volgend jaar naar Australië te kunnen vertrekken.
 
Wat leuk een vriendin in Tassie. Ik zou daar ook nog wel een heen willen. Beetje koud alleen.

Nadat mijn working holiday visa was afgelopen na 1 jaar had ik mijn permanente al aangevraagd, dus vanaf die tijd ga je door op een tijdelijk visa en mag je gewoon werken. Dus ik werk nog steeds voor dezelfde werkgever.

Ben je al naar Australie geweest?
 
Valt gelukkig wel mee hoor met de kou. Alhoewel, het ligt er aan wat je gewend bent :wink:. Als je al helemaal aangepast bent aan het klimaat in Queensland kan ik me voorstellen dat je Tassie koud vindt. Vergeleken met Nederland is het een stuk beter :lol:.

Ik ben het afgelopen jaar drie keer in Tasmanië geweest, alles bij elkaar zo'n drie maanden. Dit jaar hoop ik in ieder geval twee keer te gaan en mijn vriendin komt in ieder geval één keer naar Nederland.
 
We hebben inderdaad twee erg wame zomers gehad met temperaturen boven de 40 graden. Vandaag is het weer erg warm zo'n 37 graden.

Jullie mogen wel rijk zijn met al dat op en neer reizen. Ik zou erg graag even naar Nederland willen, maar voor $2000 alleen al in reizen is dat toch niet makkelijk. Aangezien we een bedrijf hebben in Rockhampton is het zo wie zo al niet makkelijk om hier weg te gaan.
 
Nou, dat rijk zijn valt erg tegen hoor. Als ik mijn bankrekening bekijk, krijg ik altijd zo'n raar gevoel... :shock:.

Als je een eigen bedrijf hebt, geloof ik graag dat het een extra drempel is om "even" naar Nederland te gaan. Het is voor mij al moeilijk om iedere keer weer van alles te regelen als ik naar Australië ga. Vorig jaar was ook extreem. Ik had het "geluk" dat ik het jaar daarvoor niet op vakantie was gegaan. Zodoende had ik erg veel vakantie dagen en mijn baas vond dat ik die maar eens op moest maken. Tsja, als de baas het zegt :p.
 
Hoi,

Ik ben sinds vorig jaar permanent resident hier (Sydney inner west), ook vanwege de liefde. Ik ben oorspronkelijk op een working holiday visum gekomen, maar gelukkig kwam mijn pre-grant een week nadat ik mijn baan ben begonnen ;-)

Als je een indicatie wilt hebben hoe lang de verwerking van een vraag duurt in een specifieke situatie: http://www.austimeline.com

Dag,

Juul
 
Welkom op het forum juul!

Ik zal van de week eens kijken op de door jou genoemde site. Op het moment worden mijn diploma's vertaald en als dat gebeurd is, kan ik mijn skills assessment formulieren opsturen naar de NOOSR. Hoe bevalt het leven in Sydney? Al een ontmoeting gehad met een Funnelweb? :shock:
 
Back
Top