G'Day

Susanne

Member
G'Day everyone,

Nu ik een forum account heb aangemaakt, wordt het maar eens tijd om mezelf voor te stellen. Zoals vele anderen, lees ik al jaren graag mee hoe het iedereen vergaat vóór, tijdens en na het emigratie proces dus het is wel zo leuk als ik ook wat bijdraag.

Sinds een half jaar wonen mijn man en ik samen met ons dochtertje hier in Perth en we hopen nog heel lang te kunnen blijven. We zijn uiteraard allebei gek op Australië, op de prachtige natuur en wildlife, de ruimte, de mensen, de lifestyle, het klimaat, het rode zand, gewoon op al het moois hier. 11 jaar geleden hebben mijn man en ik elkaar ontmoet op een wildlife sanctuary in country WA en in de jaren daarna zijn we hier nog vaak en lang geweest en we voelen ons hier thuis.

We hebben nu nog maar een tijdelijk (student) visum, mijn man doet een Graduate Diploma Secondary School Teacher, maar binnenkort starten we de procedure voor een permanent skilled visa (189) of een family sponsored (489), uiteraard heeft de eerste onze voorkeur maar het zal ervan af hangen voor welke we als eerste een uitnodiging krijgen. Het wordt nog spannend want we zullen een visumaanvraag moeten indienen voordat ons huidige visum afloopt, anders.... daar wil ik nog maar even niet over nadenken :confused:;)

Zodra we de papieren voor de skill assessment de deur uit hebben zal ik een nieuwe post in Laatste stand van zaken aanmaken.

Groetjes :)
 
Welkom op het forum, en veel succes met jullie visum aanvraag. In ieder geval zijn jullie al behoorlijk ingeburgerd!
 
Nou... daar zitten we dan... het is hier grijs en koud, jawel, we zijn terug in Europa :(

Mijn man is afgestudeerd afgelopen december in Perth (secondary school teacher in Science), AITSL skill assessment positief, EOI ingediend, maar helaas, met 65 punten voor een 189 en 75 punten voor een 489 (Family Sponsored) kregen we helaas niet een uitnodiging op tijd om de visum aanvraag in te dienen en dus toen het studentenvisum afliep moesten we Australia verlaten

We hebben alle mogelijke alternatieve wegen bekeken en met immigration agent besproken, maar zonder invite geen bridging visa dus.. Alle meubels, speelgoed en keukenspulletjes die we in een jaar via gumtree bij elkaar hadden gesprokkeld, moesten we nu we nu weer op dezelfde manier verkopen. Afscheid nemen van onze vrienden en familie die we daar hebben..Verdrietig en gefrustreerd hebben we onze koffers gepakt en lieten we half maart ons Thuis achter.

We wisten altijd dat er een risico was dat ze de boel bij Immigration weer zouden veranderen, maar niets leek er een jaar geleden nog op dat ze ineens niemand meer zouden uitnodigen onder de 70/75 punten zonder enige verklaring. Op dit moment is het nog maar de vraag of we uberhaupt nog een invite zullen krijgen, de berichten zijn niet heel positief, maar we blijven hoop houden. We voelden ons zo thuis in WA, we hadden er echt een heerlijke tijd. Het was ons thuis en dat wordt maar weer bvestigd door onze gevoel hier, waar het heus ook wel leuk is, maar ja, het haalt ‘t niet bij WA, if you know what I mean o_O

Zijn er andere mensen op dit forum die al heel lang aan het wachten zijn op een invite? Gedeelde smart is halve smart toch? ;)

Groeten

Susanne
 
Last edited:
Wat verschrikkelijk. Ik heb er geen woorden voor. Heel veel sterkte met terugwennen, en een nieuw plan ontwikkelen.
 
Bummer! Wat vreselijk lijkt me dat om tegen jullie zin met de hele familie alles weet te moeten inpakken en terug te gaan. Vooral omdat vorig jaar alles nog zo veelbelovend leek. Succes met het opnieuw opbouwen van jullie leven in NL.
 
Dat is balen, heb je er even aan mogen snuffelen en dan nu weer terug in Europa. Weet nog goed toen ik vorig jaar mijn eerste trip terug naar Europa maakte, en alleen maar verdrietig was toen het vliegtuig vertrok, ik was gewoon een beetje bang niet meer terug te komen. Kan me niet voorstellen hoe dat voor jullie gevoeld moet hebben...

Succes met herinburgeren, kijk aub terug op WA als een mooie tijd en een cadeautje (en blijf daarnaast bezig met een terugkeer maar geef je hart ook de kans om weer van Europa te houden, het is een mooi, compact en divers continent!)
 
Balen zeg.
Je zou toch verwachten dat dergelijke beroepen nodig zijn..
Sterkte met de verdere fight.
Dank je wel @HardCore. Er schijnt een groot tekort te zijn aan Science Teachers, vooral in de regionale gebieden en wij zouden het geweldig vinden om meer in de bush te wonen dus ik vraag me idd soms af waar ze mee bezig zijn..
 
Bummer! Wat vreselijk lijkt me dat om tegen jullie zin met de hele familie alles weet te moeten inpakken en terug te gaan. Vooral omdat vorig jaar alles nog zo veelbelovend leek. Succes met het opnieuw opbouwen van jullie leven in NL.

Thanks @Janneke61! We wonen hier gelukkig op een prachtig eiland (Jersey) waar het zeker niet slecht vertoeven is en met veel vrienden en familie gaat het terug opbouwen van ons leven hier vrij snel :)
 
Dat is balen, heb je er even aan mogen snuffelen en dan nu weer terug in Europa. Weet nog goed toen ik vorig jaar mijn eerste trip terug naar Europa maakte, en alleen maar verdrietig was toen het vliegtuig vertrok, ik was gewoon een beetje bang niet meer terug te komen. Kan me niet voorstellen hoe dat voor jullie gevoeld moet hebben...

Succes met herinburgeren, kijk aub terug op WA als een mooie tijd en een cadeautje (en blijf daarnaast bezig met een terugkeer maar geef je hart ook de kans om weer van Europa te houden, het is een mooi, compact en divers continent!)

@afterbang Mooi gezegd, je hebt gelijk. We genieten zeker van alle mooie dingen hier in Europa, en wat ik al schreef aan Janneke, we wonen op een heerlijk eiland vlakbij Frankrijk waar we ook alweer tripjes naar hebben gepland. We maken er het beste van, alleen is Australië al jaren onze droom en dit keer leek het echt gelukt te zijn, daarom voelt het extra zuur denk ik. Ik geloof echt dat we zullen terugkeren en in de tussentijd genieten we van de mooie dingen hier. Ik hoop alleen dat we binnen afzienbare tijd de invite zullen krijgen zodat we weten dat een terugkeer er zo goed als zeker in zit. Want thuis is nu daar, in WA. Na 12 jaar heen en weer tussen NL, Jersey en Australië weet ik dat eindelijk zeker ;)
 
@afterbang Mooi gezegd, je hebt gelijk. We genieten zeker van alle mooie dingen hier in Europa, en wat ik al schreef aan Janneke, we wonen op een heerlijk eiland vlakbij Frankrijk waar we ook alweer tripjes naar hebben gepland. We maken er het beste van, alleen is Australië al jaren onze droom en dit keer leek het echt gelukt te zijn, daarom voelt het extra zuur denk ik. Ik geloof echt dat we zullen terugkeren en in de tussentijd genieten we van de mooie dingen hier. Ik hoop alleen dat we binnen afzienbare tijd de invite zullen krijgen zodat we weten dat een terugkeer er zo goed als zeker in zit. Want thuis is nu daar, in WA. Na 12 jaar heen en weer tussen NL, Jersey en Australië weet ik dat eindelijk zeker ;)
Om eerlijk te zijn denk ik dat je als Science Teacher nog steeds kans maakt op een visum. Is het niet dit jaar, dan wel volgend jaar. Hangt allemaal van de SOL af. In jullie geval was er een tijdlimiet ivm het aflopen van het visum en dat gaat niet altijd goed met de Ozzies, die houden daar geen rekening mee. Als het jullie droom is om naar Oz te komen, dan is er Misschien nog wel een kans in de toekomst en is die volgens mij nog niet aan diggelen. Ik Ben een natuurkunde/scheikunde lerares en kan dus ook Science geven. Ik heb afgelopen jaar een aantal vacatures voorbij zien komen voor rural Queensland waar ze hulp aanboden voor het verkrijgen van een visum. Dus hou de vacatures op Seek en Indeed in de gaten. Maar in het onderwijs geldt altijd wel dat er pieken en dalen zijn in het aanbod van vacatures. Vooral tegen het einde van het jaar (vanaf October) is het aanbod groter.
 
Last edited:


OFX
Back
Top