g'day

SiMaKy

New Member
Yo lui,

Gegroet vanuit Eumundi (aan de Sunny Coast)!

Had nog nooit van dit forum gehoord, maarre: leuke info hoor!

Wij zitten al ruim 2,5 jaar aan de Sunshine Coast (eerst in Maroochydore, en nu dus in Eumundi), en wat mij betreft blijven we hier tot ik er bij neerval. De enige optie die voor mij overblijft zouden de Antillen zijn. Zelfde soort klimaat, maar dan wel lekker Nederlands kletsen. Da's het enige wat ik een beetje mis: het gemak waarmee je je kunt uitdrukken in je eigen taal. En nou is mijn Engels prima, maar mijn Nederlands is toch nog net een beetje beter.....

Wij hebben hier vorig jaar (meer uit een grap dan serieus bedoeld) een NL clubje opgezet (ja, we proberen echt wel te integreren, maar dit vonden we leuk), en dat loopt hartstikke leuk. Eens in de 8 weken (ofzo) komen we bij elkaar om te BBQ-en, en da's berengezellig. Als je interesse hebt, moet je je maar melden. Er is een andere NL club aan de SUnshine Coast, maar die was niet echt voor onze leeftijdsgroep, helaas.

Oja, ons gezin: Simone (mijn partner, 39), Kyara (onze dochter, 5,5) en ikzelf (36).

Tot mails, en
Tabee!
:wink:

Marc

Hoi Marc!

Gek hè, ik woon hier 6.5+ jaar maar ben al in geen jaren een N'lander tegen gekomen. Ik dacht, óf ze verstoppen zich (kan ik me ook wel voorstellen), óf ze zijn er niet. Ik heb het dan wel over leeftijdsgenoten trouwens (ik ben nu 40). Maar zie daar, plots schieten ze als paddestoelen uit de grond!

Eumundi is net een beetje ver - wij wonen aan de zuidkant van Brisbane - om even langs te komen voor een BBQ, maar 't zou wel heul gezellig zijn geweest!

Toedels en de groenten aan je familie,

Irene

Hi Marc

Welkom hier! Ik woon bij Irene "om de hoek" :-D dus ook een beetje uit de slinger van Eumundi......en te ver voor een BBQ. Volgende week ben ik trouwens wel in de buurt....! We gaan even een mini-vakantie vieren!

Groetjes
Syl

hahahaha,

De eerste twee koppels kwamen we al behoorlijk snel tegen bij ......Bunnings Warehouse (dat zeg ik; Gamma!). Je hoort toch (of ik heb er een derde oor voor) een ander taaltje, en dan is een babbel snel geregeld!

Ik heb het idee dat er inderdaad zat NL-ers hier rondzwerven. Ach ja, Australie begon ooit als Nieuw Holland, dus wat wil je!? :-D

Oh, en Irene, kom vooral langs. We zitten vlak aan de Bruce Highway: A1 Storage, een groot opslagbedrijf aan de linkerkant (als je Northbound bent). Koffie kan altijd geregeld worden!

Marc

[quote author=SiMaKy link=topic=2774.msg30501#msg30501 date=1128487751]

Oh, en Irene, kom vooral langs. We zitten vlak aan de Bruce Highway: A1 Storage, een groot opslagbedrijf aan de linkerkant (als je Northbound bent). Koffie kan altijd geregeld worden!

Marc
[/quote]

Ossiepossie, da's ook nie leuk wonen, in een opslagbedrijf!  :oops:

Koffie? Ja, leuk, als het maar niet Senséo is....  :-D

Hallo Marc en gezin!
Welkom op dit gezellige forum!!

Een NL club in Oz voor leeftijdgenoten, ik vind het zeker een leuk idee. Ondanks het feit dat ik NIET voor de Nederlanders naar Australie vertrek lijkt het me toch fijn 1 keer in de zoveel tijd eens lekker ervaringen uitwisselen en wat dacht je van Sinterklaas vieren? Mijn dochter van bijna 5 maakt zich helemaal zorgen of de goede oude man haar daar wel weet te vinden!
(Mijn vader is aangesloten bij de NL Dutch Club in Brisbane, dus gelukkig komt hij ook daar!)

Groetjes Lin

Nou, geen Senseo.............

We hebben de Ozzie versie: de Russell Hobbs cafe uno. Bijna hetzelfde apparaat, en hij slikt senseo pads!!!! Die zijn een stuk goedkoper, enne: we blijven Nederlander, he? We hebben ook een espressomachine, hoor!

Ha! Wonen in de opslag! Maar wel MET zwembad (met opgeslagen water.............).

Nee, ik ben hier ook niet heengegaan om Lekker Nederlands te blijven, maar nu we een paar keer een leuke BBQ gehad hebben weet ik dat ik het toch erg gezellig vind om met mensen te praten die binnen twee woorden snappen wat je bedoelt........... Ozzies kijken nogal eens "blank" als je bijvoorbeeld een grapje maakt; ze snappen het gewoon niet................

Ach ja,..........zucht.

Senks meets, voor het hartelijke welkom.

Hoo roo,
Marc

[quote author=Lin link=topic=2774.msg30511#msg30511 date=1128494131]

Ondanks het feit dat ik NIET voor de Nederlanders naar Australie vertrek lijkt het me toch fijn 1 keer in de zoveel tijd eens lekker ervaringen uitwisselen en wat dacht je van Sinterklaas vieren?

[/quote]

Haha, nee, bepaald niet verhuisd naar Hier voor de N'landers. Maar weet je, (en je bent het met me eens, dat weet ik zeker), het klikt met wie het klikt. Ik klik met Sylvia, we hebben het al over samenwonen gehad..... LOL

Een paar jaar geleden kreeg ik trouwens een Sinterklaascadeautje van een Australische, dat vond ik zó lief! Met een gedichtje erbij zelfs! Ahhhhh.... Zo'n mens zóen je toch!

Ja eh hoor 's Smakky,

Russel Nobs of Knobs of zo, who cares. Doe die espresso dan maar!

En dat zwembad, is dat dan wel solar heated??? (de onze kookt bijna... LOL)

Weet je dat ik in N'land (net een paar weken geleden) me de tong heb afgebeten omdat ik anticipated dat m'n humor misschien iets te Brisbanees was? Ah! Misschien maakt het ook wel uit dat ik dag in dag uit met een Australiër leef? Ik raakte de kluts ook kwijt, in het N'lands, zeker na een paar borrels, dan bral ik in het Engels. Ach mooi toch hè, plural ligual .... LOL

Ah, one day we're going to catch up, I'm sure. I'll bring the grog (d.w.z. NZ Sauvignon Blanc dan, if you don't mind).

Zo!

Nou, die Soof Blanc gaat er wel in Irene! We hebben al een paar dagen 30+ gehad, hier; da's wat minder, als je dan niet aan het water zit..........

En dat plural lingual: je moet onze koter van 5 horen; die spreekt "Dinglish", zoals ik het noem: "oi, pap, waar heb je dat stuff nou ge-baait (voltooid deelwoord van buy op zijn Kyara's)? :-o

Marc

Van harte   :hi: op het forum.
Geniet van de zon, ben jalours,
maar voor ons ook nog maar 9 weken!!!!!!

Gr Ineke  :cool:

hoi Ineke,

hoe bedoel je, nog maar 8 weken? Komen jullie dan weer deze kant op!? Dan is het nog lekkerder warm, hahaha!

Marc

Ja zoals Ton mij verbeterd nog 8 weken en dan zijn we in Melb voorgoed.
Zal zo blij zijn om weer thuis te zijn, en voor Ton zal het een heel
nieuw leven in Aus zijn.
Maar het gaat allemaal lukken, op onze leeftijd is elke dag een feest
als we in Aus zijn. :-D :-D :-D

Gr Ineke  :up:

Aaaaaaaaaah, Melbournites: 4 seasons in 1 day.......

We hebben een wintertje in Williamstown doorgebracht, en dat vond ik maar niks. De stad zelf is fantastisch; had ongeveer 2000km naar het noordoosten moeten liggen, hahaha!

Doewie,
Marc

[quote author=Ineke link=topic=2774.msg30620#msg30620 date=1128581603]
op onze leeftijd is het elke dag een feest
Gr Ineke
[/quote]

Voor "Oude van dagen" is elke dag een feest, geeft niet waar ze zijn.
:lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao: :loldevil: :loldevil:

Maar uitgaand van je foto Ineke, zie je voor je leeftijd er nog goed uit. :up:

Rene

Back