G'day :)

lweijs

New Member
Hallo,
Na deze website al een paar keer eerder bezocht te hebben heb ik toch maar eens besloten om me te registreren. Zal me eerst even voorstellen.

M'n naam is Luite Weijs (word nog leuk in Australië als ze dat moeten uitspreken :)) en ik ben 21 jaar. Vorig jaar heb ik m'n MBO opleiding "IT-Media" succesvol afgesloten (web development). Eigenlijk wilde ik na het voltooien van deze opleiding al proberen om te gaan emigreren naar Australië, echter ik zag zelf de mogelijkheid hier niet voor.

Momenteel werk ik binnen een eigen bedrijf die ik en 2 vrienden van me hebben opgericht.

De afgelopen ~2 jaar speel ik al met de gedachte om te emigreren naar Australië. Het is echter een beetje overweldigend allemaal, ik heb momenteel nog niet echt een idee waar ik moet beginnen.

Ik weet eigenlijk niet of ik wel in aanmerking kom voor een Skilled Visa, werken binnen een eigen bedrijf is waarschijnlijk niet geldig om als werkervaring op te geven (?). En ik weet ook niet of mijn opleiding enige waarde heeft in Australië (het niveau/de sector). Bij een aantal migration bureau's kwamen er echter wel positieve resultaten uit, alleen vertrouw ik die tests ook niet echt.

Ook heb ik gedacht om eventueel een vervolg opleiding te volgen in Australië. Echter deze internationale opleidingen zijn niet goedkoop, en dan zou ik sowieso een lening moeten afsluiten. Als dat mogelijk zou zijn. Zou dit echter de kans om permanent in Australië te mogen blijven vergroten (na succesvol een opleiding te hebben voltooid)?.

Momenteel is dit m'n grootste doel, emigreren naar Australië. Ik heb er echter momenteel zelf niet veel vertrouwen in dat ik nu in aanmerking kom voor een visa om daar permanent te mogen blijven. Gelukkig heb ik al wel een kennis wonen in Australië waar ik eventueel een tijd mag blijven als dat al nodig zou zijn. Dat is m'n enigste aanknooppunt, maar dit helpt verder niet veel met het emigratie proces zelf.

Ook vroeg ik me af of iemand me wat meer kan vertellen over "werk". Wanneer men naar Australië wil emigreren en ze hebben al een baan aangeboden gekregen dan helpt dit zeker bij hun visa. Echter wanneer dit niet het geval is, hoe gaat dat dan in werking? Moet je voordat je een visa krijgt zorgen dat je een baan vind? Of voordat je naar Australië gaat, nadat je een visa hebt "gekregen"?

Hopelijk begrijpen jullie er nog iets van en kan iemand me wat informatie geven.
Mvg Lweijs.

Hoi daar,

Welkom op het forum. Ik snap dat je met
een heleboel vragen zit. Er zijn genoeg
mensen hier op dit forum die hierop
zullen reageren hoor. Wij hebben ons
visum al (heeft 2 jaar geduurd).

Je kan alvast eens kijken op www.immi.gov.au
en dan via visas de antwoorden invullen, zo
kan je al wat meer lezen/leren.

Groetjes Miranda

Allereerst succes en welkom op het forum
Een paar mogelijkheden kunnen zijn
Sponser door sa of je kennis.(ik weet niet of er meer staten zijn die sponseren)
Een bussines visa
En ervaring als eigen bedrijf telt wel degelijk, al weet ik niet hoe dat zit met de tijd die je al voor jezelf werkt en het vak waar je in zit.
Mijn advies: als je twijfelt over de slagingskans neem dan een bureau in de arm

Groetjes Kees

Hoi, hoi,

In het begin komt er inderdaad veel op je af maar op een gegeven moment valt de puzzel wel ( of niet ) in elkaar. Zoals ik het begrepen heb kunnen alle staten je sponsoren maar geldt er vaak de restrictie dat je gedurende 2 jaar niet in de hoofdstad en suburbs mag wonen en werken, daar is het al druk genoeg is denk ik de motivatie. In Queensland - daar willen wij heen- geldt het ook voor de Sunshine- en de Goldcoast .
Als je inderdaad via www.immi.gov.au gaat kijken zie je op een gegeven moment ook de mogelijkheid om te zien of je beroep op de SOL of ENSOL lijst staat ( vraag me niet wat die afkortingen betekenen), het houdt wel in dat je extra punten mag toekennen en is nodig om voor sponsoring in aanmerking te komen. Het visum waarin je gesponsored kan worden heet, als ik het goed heb, skilled migrant sponsored visum subclass 176. Maar er zijn meerdere subclasses en mogelijkheden.

Succes!

Marika

Hoi Luite,

Ook welkom op deze site.

Businees visa is inderdaad een optie om uit te zoeken en skilled sponsored visa met nominatie van een state. Je kennis kan je niet helpen tenzij hij of zij je een baan kan aanbieden, dan is het employer sponsored visa een optie. Je moet dan wel eerst een job offer hebben voor je dit visum kunt aanvragen.

Ik zou zeggen: lees je eerst goed in via de site van www.immi.gov.au en kijk of je er zelf uitkomt, zo niet ga dan naar een bureau. Ze kosten echter veel extra geld.

Groeten, Flore

Hai Luite,

Welkom hier en veel succes met het uitzoekwerk. Er komt vast duidelijkheid in de wirwar. Je kunt hier ook veel antwoorden al vinden en ga er gewoon eens een paar uurtjes voor zitten. Jij en de searchknop  :lol: En natuurlijk veel vragen stellen hier.

Succes, Dijnnas.

[quote author=lweijs link=topic=8275.msg109095#msg109095 date=1201278035]
Vorig jaar heb ik m'n MBO opleiding "IT-Media" succesvol afgesloten (web development).
[/quote]

Hoi :)

Ik werk sinds 1999 als web developer (LAMP) en heb een positive skill assessment voor ASCO 2231-17 (Applications and Analyst Programmer). Er bestaat geen echte IT gerelateerde skill groep waar je als web developer onder valt (alleen web designer komt voor). Ik denk alleen wel dat je te weinig werkervaring hebt om voor een 'Skilled Independent' in aanmerking te komen... Als ik jou was zou proberen een job offer te krijgen van een bedrijf daar.

[quote author=4np link=topic=8275.msg109374#msg109374 date=1201550377]
[quote author=lweijs link=topic=8275.msg109095#msg109095 date=1201278035]
Vorig jaar heb ik m'n MBO opleiding "IT-Media" succesvol afgesloten (web development).
[/quote]

Hoi :)

Ik werk sinds 1999 als web developer (LAMP) en heb een positive skill assessment voor ASCO 2231-17 (Applications and Analyst Programmer). Er bestaat geen echte IT gerelateerde skill groep waar je als web developer onder valt (alleen web designer komt voor). Ik denk alleen wel dat je te weinig werkervaring hebt om voor een 'Skilled Independent' in aanmerking te komen... Als ik jou was zou proberen een job offer te krijgen van een bedrijf daar.
[/quote]

Ik doe momenteel binnen ons bedrijf veel van het designwerk, tijdens mijn opleiding heb ik daar ook wel mee te maken gehad. Maar het ging grotendeels om de 'techniek'. Misschien kan ik het via de 'web designer' route doen, vraag me echter af of dat wel kan ;) waarschijnlijk niet denk ik dan. Zal alles wat hier geplaatst is nog even rustig doornemen. Post later nog wel even of ik nog wat wil weten, bedankt voor de reacties in ieder geval (Y)!.

Hoi Luite en welkom op het forum!  :smile:
Ik heb zelf geen ervaring met skilled visa, maar er zijn er uiteraard genoeg mensen die dat wel hebben. En uiteraard, soms kunnen bureaus ook helpen om e.e.a. wat helderer te krijgen (daar hangt er uiteraard ook een prijskaartje aan  :| )
In ieder geval, succes met uitzoeken. Ik kan je wel een ding zeggen - blijf positief! Zolang je in je dromen gelooft en er voor gaat - je kunt ze waar maken!

Groetjes,
Dana  :smile:

Hoi Luite,

Welkom!
Voor zover ik weet moet je als zelfstandige een bepaald aantal uren kunnen aantonen.
Ikzelf ben nu 1,5 zelfstandig, werk veel, maar aantonen is iets anders.
Je eigen tijd die je erin steekt telt nl niet mee, en daar zitten vaak de meeste uren in in het begin.

Succes met uitzoeken.

groetjes, Marie :coffee:

[quote author=Marie en Dan link=topic=8275.msg109471#msg109471 date=1201638062]
Hoi Luite,

Welkom!
Voor zover ik weet moet je als zelfstandige een bepaald aantal uren kunnen aantonen.
Ikzelf ben nu 1,5 zelfstandig, werk veel, maar aantonen is iets anders.
Je eigen tijd die je erin steekt telt nl niet mee, en daar zitten vaak de meeste uren in in het begin.

Succes met uitzoeken.

groetjes, Marie :coffee:
[/quote]
Hmm hoe moet ik dat kunnen aantonen? We hebben binnen ons bedrijf namelijk vaste tijden, echter we werken af en toe ook wel in eigen tijd natuurlijk. Ik zou niet weten hoe ik hier onderscheid in kan maken, of hoe ik het kan aantonen.

By the way, als ik een fulltime study zou doen in Australië (3/4 jaar). Verhoogt dat de kans op een permanent visa? Het lijkt me dat ze mensen niet voor niets opleiden daar?

Mvg Lweijs.

Graag zou ik ook even weten waar ik volgens jullie een goede betrouwbare test kan doen. Of ik in aanmerking kom voor een permanent visa of niet, heb dit een aantal keer gedaan via wat websites.. maar weet dus niet of die wel betrouwbaar zijn.

Alvast bedankt in ieder geval.

Hai,

Wij hebben een kansberekening door Move2Australia laten maken. Zie: www.move2australia.com.au.

Groetjes, Dijnnas

Hoi,

Wij zijn met Buysse immigration aan de slag gegaan.
Zij geven een heel eerlijk beeld van je kansen naar ons idee.
www.emigratie.nl
Op de site kun je een eerste check doen, maar bellen kan natuurlijk ook.

succes!  :up:

Back