g'day

Marijkeenpieter

New Member
Hallo mensen,

Ook wij zijn bezig met emigreren. ik heb al 6 jaar in Australie gewoond en kan niet wachten om terug te gaan. Dacht een jaartje terug naar NL te komen, voor de familie enzo, maar dat is me flink tegen gevallen. kon toen ook niet in australie blijven wegens geld gebrek enzo. Nou, hopelijk gaat het nu wel lukken.

Ik ben ecoloog en mn vriend is filosoof/kunstenaar. In principe heb ik genoeg punten voor een skilled independent PR, dus daar gaan we denk ik ook voor, alleen nog dat jaar werkervaring nodig. Had ook wel genoeg van de immigratiedienst in Australie, zeker nadat ze mn paspoort vasthielden tot de vrijdag voor vertrek. hihi, twas kiezen of delen voor ze, want of ze moesten me een visum geven zodat ik het land uit kon, of ze zaten met een illigale  :wink: dat is wel goed gekomen gelukkig.

maar goed, ik ga me inlezen hier, kijken of er nog goede tips zijn en of ik nog goede tips kan geven.
(of leuke verhalen vertellen over dat prachtige land, om jullie nog meer uit te laten kijken naar de emigratie ;))

groeten

Marijke

Hoi Marijke,

Ook van mij een welkom. Waar heb je in Australie gewoond en ga je je daar weer vestigen.

Groetjes Lisette

Hey,

Ik heb in Wodonga, Victoria gewoont (en omstreken). Daar was de universiteit. ik heb eerst een half jaar rondgereisd, daarna in NE-Vic op een kleine boerderij gewoont. geloof ong. 100acres vrij. We hadden ook redelijk wat bos, maar dat werd nooit meegeteld. 30 koeien en 30 schapen. Was echt een super plek. Heel rustig, keken uit over een valley met allemaal wijngaarden. Zo romantisch. maar ja, toen ik het uitmaakte met de eigenaar moest ik natuurlijk weg  :roll: toen ben ik in Wodonga gaan wonen.
Ik wil wel heel erg graag terug naar dezelfde regio. Het is er prachtig en de mensen zijn prachtig. Ik heb best veel rereisd, maar vond dat toch de beste plek eigenlijk. Alhoewel, zit ook te denken om een jaartje ofzo in Alice Springs te gaan wonen. Ook een prachtige plek, ik hou van de woestijn. En er is werk, wat in NE-Vic wat moeilijker is. We zien wel, WA is ook prachtig en daar ben ik nog niet geweest. Omgeving Adelaide ook. Hihi, zou overal wel willen wonen, alleen niet in Queensland of darwin, daar had ik heel weinig mee.

groetjes

Marijke

Hoi Marijke,

Ik woon in Albury dus als je weer hier in de omgeving komt wonen, schroom dan niet en kom met Pieter eens op bezoek. En wat je zegt is waar, het is hier prachtig, al zou ik ook, net als jij overal kunnen wonen in Oz, zelfs in Darwin en Queensland.

Greets,
Erna

Hey erna,

wat leuk dat je in Albury woont. Is het al een sloppenwijk? nu iedereen er met de snelweg doorheen rijd?  :grin: hihi, lijkt me niet hoor, maar die lange discussies over waarom er geen snelweg moet komen daar. Hij was net geopend voordat ik weg ging.
Ik kan niet wachten om weer terug te zijn in de regio, vond het heerlijk daar. Fijne mensen, zoveel te doen en alles is in de buurt.

Is het nog steeds zo droog? Ik heb niet de indruk gekregen dat de afgelopen zomer weer zo heet en droog was, niet eens over bosbranden gehoord. Maar dat kan ook aan mij liggen, ik lees de kranten niet zo heel erg vaak.

Hoop iig dat jullie een natte winter tegemoed gaan.

Groetjes

marijke

geloof me, na 9 maanden geen regen en dieren die in de wei vermageren tot ze sterven, alles dood en geel, boeren die alles verliezen, wil iedereen regen!

tis heerlijk die zon enzo, maar als je kreekje opdroogd en je geen drinkwater hebt, er drie maanden was ligt (die je dan af en toe toch maar weer aandoet, voor de afwissling) omdat je liever drinkt dan wast, je in de rivier gaat zwemmen ipv douchen, dan verlang je toch echt naar een  paar druppels.

tis iets erg grappigs eigenlijk, want toen ik terug in NL was en alles was zo groen en nat, ik kon niet ophouden met dat gevoel van zaligheid als het regent. Heb ik nog steeds eigenlijk, na een jaar. Een soort van spanning, als de druppels beginnen. exitement. En dan: oja, ships, dat doet het elke week hier, kan ik weeeeer niet naar buiten 

:sunny:

Ik heb ook de laatste paar dagen gedanst en wellicht was dat een regendans want het regent eindelijk.
En Erna, je hebt gelijk, ook deze Erna houdt niet van regen maar 't is wel broodnodig dus ik klaag niet (probeer ik tenminste :smile:) als het regent.

Ja, Albury is een enorme sloppenwijk geworden nu :grin:. 'k Snap niet dat er nog steeds mensen willen wonen. 't Is echt helemaal verloederd. Maar er wordt ondanks dat ontzettend veel gebouwd hier :grin:.

Groetjes,
Erna

[quote author=Marijkeenpieter link=topic=8894.msg118395#msg118395 date=1212015040]
Had ook wel genoeg van de immigratiedienst in Australie, zeker nadat ze mn paspoort vasthielden tot de vrijdag voor vertrek. hihi, twas kiezen of delen voor ze, want of ze moesten me een visum geven zodat ik het land uit kon, of ze zaten met een illigale  :wink: dat is wel goed gekomen gelukkig. [/quote]

Hoe is eigenlijk de regel voor de emigratiedienst als zoals je zelf zegt het land bent uitgezet omdat je visum was verlopen en illegaal verbleef.
Dit moet een 4 jarig visum zijn geweest dus dat wil zeggen dat je 2 jaar de visum tijd heb overschreden.
Maak je dan ooit nog kans om Australia binnen te komen.

Ben benieuwd op degene die weet hoe de regel/wet hierover is.
Mag je dan nog wel als toerist binnenkomen?.

Cheers,

Jack :evil:

waar haal je in vredesnaam vandaan dat iets een 4 jarig visum was? hoezo die conclusie dat ik illigaal zou zijn? Ik heb niet eens gezegd welk visum ik had en ook niet dat ik eruit gezet was. En visas kan je altijd verlengen. nieuwe aanvragen, gaan probleem, alleen deden ze een beetje moeilijk, omdat ze het druk hadden, maar ze gaan me echt niet mn paspoort terug geven zonder visum erin, dus ik kreeg mn visum, 2 dagen voordat ik vertrok, lekker handig.

En als je gepakt bent als illigaal, dan hangt het ervan af hoe lang je er gezeten hebt, maar volgens mij mag je zeker 5 jaar het land niet in, heb ik ooit gehoord, dus ik weet dit niet zeker. Maar boeit me ook weinig, nooit illigaal geweest dus.
trouwens, je hoorde ook wel eens dat mensen die gewoon een paspoort hadden het land uitgezet waren, omdat ze drugsverslaafd waren of nauwelijks engels spraken, verschrikkelijke situaties waren dat. Dus een visum hebben zegt ook weinig eigenlijk dan.

Als jullie het over visa en verblijf willen hebben, stel ik voor dat jullie daar even een apart topic voor aanmaken en niet iemand zijn voorstelmailtje voor gaan gebruiken.

Many thanks!

Back