geboortecertificaat

Fritsie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Vandaag naar Den Haag geweest om het Australische paspoort van mijn vriendin aan te vragen. Zij is namelijk in Australie geboren. Dit verzoek is afgewezen omdat het geboortecertificaat (een boekje) niet het juiste certificaat was, maar een uittreksel. Weet iemand hoe je vanuit Nederland je geboortecertificaat kunt aanvragen, want dat wisten ze in Den Haag ook niet. Alvast bedankt.

Lekker behulpzaam daar in Den Haag!  Ze horen het wel te weten natuurlijk.  Mijn man, die een australier is heeft twee jaar geleden een nieuwe geboortebewijs moeten aanvragen maar die moest hij wel uit australie krijgen.  Toevallig waren wij in Brisbane op vakantie en hebben het toen gehaald (precies welke kantoor weet ik niet meer, zal mijn man vragen zodra hij thuis is).  Deze geboortebewijs moest ook gestempeld worden "apostihle stamp" heet zoiets (heel belangrijk).  Volgens mij kan een familielid of vrienden het ook voor haar aanvragen.  Ik kom hierop nog op terug!

Elke staat in Australie heeft een buro voor het registreren van Births, Deaths and Marriages. Hier zou je je geboortebewijs kunnen aanvragen. Welke staat is ze geboren?

Seamic alvast bedankt voor je reactie. Ik wacht je volgende af. Shelley, Nicole is is Prahnan (nabij Melbourne) geboren. In december gaan we op vakantie naar Oz. Echter naar WA, we vliegen op Perth. Je gaat me nu toch niet vertellen dat we dan naar Melbourne moeten om het geboortebewijs op te halen. Please!!

Ik weet het niet zeker hoor.  Maar toen mijn kinderen zijn geboren en je op papier via de post aangifte deed, stuurde ze het geboortebewijs via de post terug.  Wat je wellicht kan doen is je adres in WA gebruiken om het via de post aan te vragen.  Ik zit in Melbourne wil je dat ik even bel?
Sidonia

Toen wij gingen trouwen had George ook een geboortebewijs nodig vanuit Melbourne.
Ik heb toen eerst (vanuit nederland) met het kantoor van Birth, Death and Marriages gebeld.
Bleek dat als ik via een fax iemand machtigde dat die het papier dan ook op mocht komen halen.
Een vriend van die persoon zou er weer een apostile stempel op laten zetten (want dat moet weer ergens anders). Dat had ik ook in die fax geschreven. De kosten weet ik niet precies meer....

Een paar weken later kregen we hem keurig met de post, waarna George hem keurig met een loeischerp mes door midden sneed, omdat hij de enveloppe netjes wilde openmaken :shutup:

We hebben dit zelfde certificaat (met plakbandje op de achterkant) trouwens ook gebruikt voor zijn paspoort aanvraag. Het verloopt niet.

Dus als jij iemand machtigd dan kan die persoon het ook ophalen en er een stempel op laten zetten en opsturen.

Thanks voor de informatie. Wat een exercitie voor het krijgen van een papiertje. Het komt er dus op neer dat als ik bijvoorbeeld Sidona machtig, zij dat papiertje voor ons op kan halen. Dat zou te gek zijn. Ik stuur Sidona wel een persoonlijk berichtje. Laatste vraagje. Wat houdt precies een apostile stempel in? Groetjes

Geen idee wat er zo bijzonder aan is.
Hier hebben we ze ook, maar je hoeft er niet voor naar een ander kantoor.

Succes en ik denk dat je tegenwoordig wel kunt mailen naar dat kantoor om iemand te machtigen hoor!  :wink:
Denk er wel om dat die persoon zich ook zal moeten legitimeren.

Hi Fritsie,

probeer deze links eens:

Het lijkt erop dat je vriendin haar birth certificate ook vanuit Nederland kan aanvragen bij Births, Deaths and Marriages in Victoria, mits ze de nodige identificatie opstuurt. Betalen kan per credit card
http://online.justice.vic.gov.au/CA...Applications~&2=15-Overseas+Applications~&3=~

Een Apostille stempel is een bewijs dat het een legitiem document is. Bepaalde landen, waaronder Nederland en Australie, hebben met elkaar afgesproken dat dit stempel wederzijds erkend wordt.  Je kunt het halen bij The Department of Foreign Affairs and Trade en kost $60 (moest er vorig jaar ook een paar toen wij ons huwelijk aan het voorbereiden waren, vind het persoonlijk afzetterij! Zo duur, belachelijk). Ook dat kan vanuit Nederland.
http://www.victoria.dfat.gov.au/legal.html

Als er iemand in Melbourne is die dit voor je kan doen is het waarschijnlijk een stuk gemakkelijker...

Mijn man komt uit Melbourne en had zijn geboorte bijwijs nodig omdat wij in Nederland gingen trouwen. Wij woonden toen in Engeland. Volgens mij heeft zijn vader hem toen opgehaald, maar je zou het bureau eventjes kunnen bellen of zo.

www.dvc.vic.gov.au/bdm.htm

Via bovenstaande link zou je verdere info moeten kunnen vinden.

Success!

Mochten er nog mensen zijn die in NL een internationaal geboorteakte moeten opvragen..... Ik kom net van het stadhuis in Amsterdam en hier kan ik alleen een uitreksel van mijn geboortecerfiticaat (kost 11 euro) krijgen. Dit omdat het niet mijn geboorteprovincie is.

Je kunt dus alleen een internationaal geboorteakte (+geschiedenis) krijgen op het stadhuis is je geboorteprovincie....

Ook wel fijn om te weten, groet, Marielle

Ja.... we moeten er wat voor over hebben!! Plak er dagje Zandvoort achteraan joh!

:beach: :surfer: :beach: :surfer: :beach: :surfer: :beach: :surfer:

[quote author=Marielle link=topic=2184.msg22285#msg22285 date=1122650122]
Mochten er nog mensen zijn die in NL een internationaal geboorteakte moeten opvragen..... Ik kom net van het stadhuis in Amsterdam en hier kan ik alleen een uitreksel van mijn geboortecerfiticaat (kost 11 euro) krijgen. Dit omdat het niet mijn geboorteprovincie is.

Je kunt dus alleen een internationaal geboorteakte (+geschiedenis) krijgen op het stadhuis in je geboorteprovincie....
[/quote]

Je bedoeld waarschijnlijk geboorteplaats i.p.v. geboorteprovincie. Ik heb mijne (nog) niet nodig gehad maar voordat ik vertrok wel even naar Leiden geweest om mijne te halen (voor de zekerheid). Rebekka moest er voor naar Naarden en heeft er ook een dagje uit van gemaakt.

Back