gebrande cd/dvd 's

victoria

XPdite Sponsor
Hoe zit het met je gebrande cd's en dvd's als deze in de container m,eegaan?
Wanneer er gescand/gecontroleerd wordt en ze zien dat ze 'illegaal' zijn, doen ze daar wat mee, krijg je een boete, of gebeurt er niets?
Ik las nl ook over de grasmaaier die niet goed schoon was ofzoiets dus je weet maar nooit.

gr yvonne

Wie zegt mij dat de door mij gebrande cd's/dvd's illegaal zijn? Je mag nog steeds voor thuisgebruik een kopie maken....
(dat jij dan je originele dvd's en cd's in NL achterlaat bij je ouders (bijvoorbeeld) ... heb jij toch zelf voor het kiezen? :wink: )

[quote author=Maluka link=topic=1453.msg12268#msg12268 date=1112710680]
Wie zegt mij dat de door mij gebrande cd's/dvd's illegaal zijn? Je mag nog steeds voor thuisgebruik een kopie maken....
[/quote]In Nederland ja, maar het schijnt dat het hier in Australien zelfs illegaal is om een kopie te branden van een cd die je bezit. Het leek mij in eerste instantie ook wat overdreven, maar is toch echt zo volgens de belerende emails die de IT afdeling hier regelmatig naar iedereen rondstuurt.
Maar ik zou me er geen zorgen over maken, ik heb regelmatig gebrande cd's meegenomen naar Australie. De douane hier maakt zich er echt niet druk om, ze hebben wel wat beters te doen.

Er zijn meer alternatieven :

Externe opslag op USB stick
Externe opslag op iPod (ook handig als mp3 speler).
Opslag in webruimte en zodra je over bent kun het weer downloaden.

Misschien wat omslachtig, maar voorkomen is beter dan genezen.

[quote author=Bacchus link=topic=1453.msg12285#msg12285 date=1112776046]
Externe opslag op iPod (ook handig als mp3 speler).
[/quote]

:lol: MP3-speler is de primaire functie van een iPod...dat je die ook als opslagmedium kan gebruiken is alleen maar mooi meegenomen :)

(de gebrande cd's die ik heb zijn van MP3-tjes die op mijn server staan en aangezien deze server meegaat als computer in de container heb ik altijd die muziek nog)

Persoonlijk denk ik dat de douane daar ook geen tijd voor heeft, dat is meer een zaak voor de lokale partijen als de BSA en de Buma (maar dan de australische variant hiervan).

Ach, je kunt ook overwegen om een grote harddisk aan te schaffen en vervolgens een gecrypte container aan te maken waar je vervolgens van alle cd's die je mee wilt nemen een image in zet. Knappe jongen die aan kan tonen dat de inhoud van de container niet helemaal legaal is :wink:.

Gaan ze dat ding aansluiten dan???  :lol: Wij hebben ook een externe harde schijf in de container. Handig hoor voor de foto's van de digitale camera. Je spaart er heel wat bij elkaar.  :up:

De meeste cd's die ik heb zijn origineel. De dvd's die ik heb ook. Moet geen probleem gaan vormen. Heb er inderdaad ook wel aan gedacht hoe dat allemaal zou gaan, maar zoveel cd's van waarde die gebrand zijn heb ik niet  :lol:

Back