Gebruikte tent meenemen?

Martens73

Active Member
Wij willen de eerste maanden na aankomst in Oz, in onze tent verblijven. Een mooie grote piramidetent met afritsbodem enz... Weegt wel 40 kilo en is 1 keer gebruikt vorige zomer. Vroeg me af of je deze tent mee mag nemen als bagage? Omdat hij niet splinter nieuw is moet de tent dan eerst gereinigd worden?
Zal het zelf wel goed gaan uitzoeken maar mischien dat iemand hier weet hoe het zit?
Dacht aan al die backpackers die de wereld rond reizen met rugzak en tent mee, die komen ook zo over de border, hopelijk is het een makkie om onze tent ook mee te nemen?

:smile: Betty
 
Hoi Betty,

Je moet in ieder geval zorgen dat de tent helemaal schoon is en er geen korreltje zand meer op/aan/in zit. Dit zelfde geldt voor schoenen met profiel etc.

De meeste backpackers kopen hun tentje overigens van andere backpackers of gewoon bij Big W oid voor een paar dollar..
 
Allez, Betty: nu nog ''walk like an Egyptian'' (met 40kg piramide op je rug) enne... je mag zoooooo binnen!! :lol:
 
Dat is geen probleem Betty.
Let er wel op dat niet alleen jetent schoon is, maar vooral de tent haringen!!!!!

Toen wij hier op vakantie kwamen hadden we ook onze tent mee. Niet zo'n grote 40 kilo ding.
Bij aankomst moesten we even de zak met haringen er uit halen want ze zagen iets op de scanner. Was schoon genoeg en mochten naar binnen.
 
Hoi Betty

wij hebben vorige week onze one-way tickets geboekt bij Singapore Airlines, en bij de restricties ed .van de tickets stond het volgende:
"Occupational safety rules require that the checked baggage weight for passengers travelling to/from Australia, Brunei, New Zealand, South Africa, Sri Lanka, United Arab Emirates and the United Kingdom does not exceed 32 kg (70 lb) per piece. Any bags weighing more than 32 kg (70 lb) must be broken down such that each piece weighs less than 32 kg (70 lb)."

Dus dat moet je mss voor alle zekerheid effe navragen...

grtjs
 
Die regel geldt voor ong. elke vliegmaatschappij.. misschien kun je er 2 pakketjes van maken? Of misschien eerder al per zeepost naar OZ sturen?
 
Zaten wij ook al aan te denken, de tent vooruit sturen! Bedankt voor de goeie tips allemaal! Erg lief... weet iemand toevallig ook nog hoe ik een cheque van 43 dollar naar The Federal Police kan sturen??? (zie andere vraag...) Wij zijn inmiddels wanhopig aan het worden! :wink:
 
Zoals eerder gezegd schoonmaken vinden ze wel fijn. Al ben ik al wel eens ondervraagd over mijn tent (2001 tijdens Mond & Klauwzeer in Europa) maar lieten ze me wel door zonder de tent binnenstebuiten te keren.
 
Back
Top