Gecertificeerd kopie paspoort

Esther75

New Member
Voor het visum aanvraag hebben we een gecertificeerd kopie van het paspoort en uittreksel van het geboorte register opgehaald en ingeleverd.
Is het handig om hiervan nog een exemplaar in het bezit te hebben voor eventuele instanties in OZ? Of vragen ze hier nooit meer naar?

(Veel handiger om dit nog allemaal te regelen als we in Nederland zijn)

Bedankt,
Esther

Een gecertificeerd kopie van mijn paspoort heb ik hier alleen nodig gehad voor de First Home Buyers Grant. Maar da's (in Adelaide) erg makkelijk te regelen hoor; je loopt gewoon bij een Justice of the Peace binnen, met je paspoort en je kopie. En even later is alles (gratis!) geregeld.

Wij hebben de tip gekregen om inderdaad een extra set van alle officiële documenten te laten maken: Geboortebewijzen, trouwacte (de internationale versies dus). Hier kan naar gevraagd worden en dan is het wel handig als je dat in een keer al bij te hebt.

Sacha

Niet nodig in OZ. Je hebt straks neem ik aan je paspoort met Visum bij je en kan dus daar waar nodig een kopie laten maken.

In nederland kregen we van allerlei instanties het advies om allerlei documenten in 2-voud mee te nemen, extra geld en nooit meer nodig gehad. De meeste instanties hier maken gewoon een kopietjes en dat is het dan.

inderdaad ( zie ander draadje... ) wij hadden dus ook alles maar enkel... voor de TRA nu dus alles weer nodig.
langs het politiekantoor gegaan en zij hebben een stempel op de kopie gezet met een handtekening van dienstdoende politie ambtenaar...
kosten: niets
afspraak: geen
groeten
Monja

Ik ben hier even door de formulieren aan het bladeren voor het aanvragen van een Spouse visum.

Daarin staat het volgende:
You must provide certified copies of the following:
(...)
• your current passport or travel document, and all your previous passports or travel
documents;

Hier schrik ik een beetje van. Moet je ál je paspoorten laten zien, die je in je hele leven hebt gehad? Ik heb ze nog van de afgelopen 10 jaar of zo, maar meer echt niet.

Dat kan volgens mij niet eens, want vaak knippen ze die doormidden als je je nieuwe krijgt..

Tijdje geleden dat hier is gereageerd, maar het is misschien handig om te weten dat het inderdaad niet nodig is om al je paspoorten te bewaren.

[quote author=Gwen link=topic=9664.msg137890#msg137890 date=1241412966]
Dat kan volgens mij niet eens, want vaak knippen ze die doormidden als je je nieuwe krijgt..
[/quote]

Dit kan wel. Ik heb al mijn paspoorten nog. Je kan nl. je oude paspoorten terugvragen, ze maken ze alleen ongeldig door er gaten door te stanzen. Ik wilde ze terug ivm alle stempels van mijn reizen en vanwege een visum voor onbepaalde tijd.

Op 1 van de formulieren voor de spouse visum aanvraag vragen ze ook naar al je rijbewijs nummers en om ook nog eens alle buitenlandse reizen en vakanties van de laatste 10 jaar op te geven. Nou zit je met NL al gauw een weekendje in het buitenland. Ik heb toen de ambassade in Berlijn opgebeld met de vraag of dit nou echt allemaal nodig was. Hij gaf toch aan om maar zoveel mogelijk op te schrijven, maar dat ze best begrijpen dat het in europa lastiger is om alle vakanties en weekendjes weg te registreren. Ik moest in ieder geval alle intercontinentale reizen opgeven.

Met schengen lijkt het mij idd ook moeilijk om dit allemaal te controleren.

Greetz,
Eric

Ik zat ook met dezelfde vraag. Echt onmogelijk om op te sommen hoevaak ik in Duitsland koffie ben wezen drinken. Uiteindelijk heb ik zoveel mogelijk de vluchten buiten europa benoemd en een soort van voetnoot gemaakt met de opmerking dat ik nog vele vele dag- en weekendtrips naar Belgie, Engeland etc etc heb gemaakt.

Mochten ze niet akkoord zijn dan laten ze het wel weten toch?

Voor het visum aanvraag hebben we een gecertificeerd kopie van het paspoort en uittreksel van het geboorte register opgehaald en ingeleverd.
Is het handig om hiervan nog een exemplaar in het bezit te hebben voor eventuele instanties in OZ? Of vragen ze hier nooit meer naar?

(Veel handiger om dit nog allemaal te regelen als we in Nederland zijn)

Bedankt,
Esther

Hoi Esther,

Vraagje: waar haal je zo'n gecertificeerd kopie in Nederland?
Ik heb vandaag geprobeerd zo'n gecertificeerd kopie van mijn paspoort te bekomen hier in Antwerpen, en is me nog niet gelukt.
Noch in het politiebureau, noch in het gemeentehuis had men er hier al van gehoord. Na lang aandringen hebben ze hier in het gemeentehuis wel een kopie genomen, maar beweren dat het certifieren door de burgemeester moet gebeuren, en minstens 2 weken duurt...
Als ik ergens direct in NL kan bekomen dan haal ik dit daar wel even :)

Bedankt,

Michael

Michael,
in België kun je ook gewoon op de gemeente laten certificeren, hoor. (denk dat ze daar in A'pen gewoon een beetje lastig wilden doen...) En anders doet een notaris het ook.
Groet,
Angeline.

Back