Gecertificeerde kopieen van documenten in België HULP!

skippy79

Active Member
Vandaag was ik toevallig in de stadhuis in Aarschot, België om mijn rijbewijs op te halen, en dacht eraan om te vragen of ik bij hun kopieën documenten kunnen laten certificeren, en ze dame achter de balie wist mij te vertellen dat dat niet wordt gedaan in België... WTF nu???

Zijn er andere van België die dit wel hebben gedaan? zo ja waar? volgende week moet ik op het politie bureau zijn en ga hun ook eens vragen.

Oh, maar dat klopt. Dat deden ze vroeger wel, maar helaas nu niet meer.
Gewoon naar een notaris gaan en lief aankijken en zeggen dat het voor een emigratie is. Een kopie laten maken met daarop de vermelding: "true and certified copy of the original" en dan de datum en handtekening en stempel van die notaris en klaar ben je.
De eerste keer heeft ons dat 15 euro gekost voor een 4 tal documenten. De 2e keer deed hij het gewoon gratis.
(Dit was een 3 tal maanden geleden in Hasselt, bij een notaris vlak aan het station...)

Wij hadden in NL ook zo'n notaris. Eerste keer een hele berg laten certificeren voor een zeer gunstig tarief. Daarna nog een paar keer geweest en toen was het elke keer gratis :) ja het bestaat!

Ik zat net met de zelfde vraag, toch handig forum.
Alvast goed om te weten dat ik het dus niet op het gemeentehuis moet gaan vragen ;)
Ik denk dat ik volgende week dan al maar eens bij een notaris ga aankloppen.

Zo is dat! Wij hebben ook enorm geboft met de tip van Afterbang.
Ennu... Chocola! Uiteindelijk ben ik de man (en zijn personeel) superdankbaar.
En dat in een maatschappij waar alles (veel) geld moet kosten.

Back