Gedownloade DVD's/R4DS kaartjes meenemen.

guppy

XPdite Sponsor
We hebben nog al wat gedownloade films en we zijn van plan om deze in de container mee te nemen. Wie weet of ze hier moeilijk over doen.
Ook hebben de kinderen op hun DS van die R4 kaartjes met allemaal spelletjes erop en die wilden we in de handbagage meenemen. Wie heeft hier ervaring mee? Doen ze bij aankomst op het vliegveld in Singapore en Sydney hier moeilijk over?

Alvast bedankt,
Groetjes,
Sacha
 
Hmm ik heb eigenlijk geen idee... Maar ik gok dat dat geen probleem is eigenlijk..
Mensen in oz nemen altijd veel dvd's mee uit Bali (gedownload), en dat is volgens mij nooit een probleem.
 
Geen probleem. WIj hadden een heel stapel illegale DVD's bij ons in de koffers (Barbie en Dora..), de rest zat in de container en is absoluut niet naar gekeken!
 
Kaartjes, spelletjes, DVD's voor eigen gebruik is geen probleem.
Zelfs accepteren ze 10 tot 20 pirate DVD's p.p. zolang het maar voor eigen gebruik is.

In Indonesie kosten DVD's 5000 tot 6000 Rupiah (70 cent Australisch), je kunt niet van echt onderscheiden, maar als je 50 stuks van dezelfde James Bond film meeneemt, dan worden er wel vragen gesteld als ze het in je koffer vinden.
Er is geen vraag op het formulier (bij binnenkomst) om eventuele DVD's etc op te geven.
Dus normaal geen probleem.

Wel ff overwegen dat veel DVD's uit Indonesie problemen geven, maar als er 1 of 2 op de 10 stuks niet werken, ben je nog goedkoop uit.
De eventuele onder titeling (subtitles, mocht je het gebruiken) is een lachertje, ze gebruiken Engels en Bahasa volledig door elkaar en vaak kun je er niets aan vast knopen.
Jan
 
Ik ben dus aangehouden met een aantal gekopieerde dvd´s en cd´s...nou mooi een dikke prent dus!!!
Het is hartsikke illegaal en mag absoluut niet...tuurlijik als je 1 a 2 dvd´s bij je hebt doen ze misschien niet moeilijk..maar het blijft illegaal!

Ik neem zelf het risico echt niet meer, dat geintje koste mij toen zo´n 500,-euro...besteed ik liever aan wat anders...een paar dvd spindels ofzo :evil:
 
Had zelf ongeveer 400 dvd's mee in de container, waarvan de meeste niet legaal in Australia en geen enkel probleem.
Netjes opgegeven dat er dvd's in de dozen zaten, natuurlijk niet dat ze gekopieerd zijn.

Groetjes Johan
 
Bedankt allemaal voor jullie antwoorden. We gaan nog even door de mappen om uit te zoeken welke de kinderen nou echt mee willen nemen en doen dat gewoon in de container.

Groetjes,
Sacha
 
Je kan ze ook 'ff' op een harde schijf zetten, dan is het helemaal geen probleem schat ik in.
Tenminste ik heb nog niet gehoord dat ze ooit computers en harde schijven hebben bekeken.
Anyway, dat hebben wij gedaan toen we hier heen kwamen, maar dat was dan ook zonder container ;)

In aug. naar Sydney? Het is hier heerlijk hoor! Maar het mag van mij wel weer zomer worden !

cheers
Jeroen
 
Ik heb op tv gezien, Border security, dat ze ook weleens harde schijven bekijken.
Maar dat zal ongetwijfeld minder snel voorkomen, en de pakkans is een stuk kleiner :wink:
 
Back
Top