Gedrogeerde kangoeroes maken graancirkels

alieNL

Well-Known Member
[size=12pt]Gedrogeerde kangoeroes maken graancirkels[/size]

AMSTERDAM -  Het Australische eiland Tasmanië heeft last van een wel heel bijzondere plaag: kangoeroes die onder invloed van papaver graancirkels maken. De wallabies springen papavervelden binnen en vertonen daar apart gedrag.

Openbaar aanklager op het eiland Lara Giddings zei daar dat de papaverteelt veel last heeft van de wallabies die de velden binnendringen, schrijven Australische media. De dieren zijn gek op papaver en hoppen superstoned rond totdat ze omvallen. "We zien ‘graancirkels’ in de papavervelden van wallabies die high zijn," zei Giddings.

Ook een woordvoerder van papaverproducent Tasmanian Alkaloids zegt dat er meer dieren in de velden zijn gezien die vreemd gedrag vertonen. Schapen die van de papaver hebben gesnoept lopen urenlang in rondjes rond.

Vijftig procent van de wereldvoorraad papaver die voor medicinaal gebruik wordt gekweekt, komt uit Australië. Van papaver wordt onder meer morfine gemaakt.

:donttell: Wie heeft er een paar blaadjes voor mijn kinderen? Dan vallen ze na het rondjes rennen misschien lekker inslaap?  :smile:

[quote author=Sacha link=topic=10174.msg141794#msg141794 date=1246323816]
:donttell: Wie heeft er een paar blaadjes voor mijn kinderen? Dan vallen ze na het rondjes rennen misschien lekker inslaap?  :smile:
[/quote]
Blaadjes? De aktieve stof zit in de bollen van de papaverplant. En wat ga je doen als ze uren rondjes rennen, zoals die schapen?

Die Nederlandse journalisten moeten eens opzoeken wat het verschil is tussen een kangoeroe en een wallabie. En het vooral niet mixen. Of hebben die journalisten ook van die plant gesnoept...

Die Nederlandse journalisten moeten eens opzoeken wat het verschil is tussen een kangoeroe en een wallabie. En het vooral niet mixen. Of hebben die journalisten ook van die plant gesnoept...

Zo zijn er nog meer voorbeelden van fouten die veel journalisten (niet alleen journalisten trouwens) maken:

Het "levenloze" lichaam van het slachtoffer.....

Een lichaam is niet levenloos als het is overleden...Dan is het dood. Levenloos is als het nog nooit geleefd heeft (1e les biologie HAVO o.a.)

Of het door elkaar halen van de "Achterhoek" en "Twente".
Twente is een streek in de provindie "Overijssel" en de "Achterhoek" een streek in de provincie "Gelderland".

Zoooo jammer :D

[quote author=Maluka link=topic=10174.msg141803#msg141803 date=1246343850]

Zo zijn er nog meer voorbeelden van fouten die veel journalisten (niet alleen journalisten trouwens) maken:

Het "levenloze" lichaam van het slachtoffer.....

Een lichaam is niet levenloos als het is overleden...Dan is het dood. Levenloos is als het nog nooit geleefd heeft (1e les biologie HAVO o.a.)

[/quote]

Juist Maluka!!!
Daar erger ik mij ook al jaren aan!! ... altijd op het nieuws.. het levenloze lichaam.. hoe dom kun je zijn..  :spam:

Goh, ik wist wel dat regelmatige druggebruikers zich vaak 'in dezelfde kringen begeven', en 'zich in vicieuze cirkels bevinden' en zich 'drie keer in de rondte draaien' om aan hun behoeften te kunnen voldoen, maar dieren op maanzaadjes? Ach ja, het was al eens bewezen he, als je maar genoeg maanzaadjes eet (een paar kg per dag geloof ik) dan kun je zowaar stoned worden, hoef je de bollen niet voor op te graven...  :lol:
F

Een oude man zei ooit tegen me.....  :roll: :roll: :roll: :smile:
Naar jonge dames kijken heeft geen nut meer.... vroeger wel,  nu op mijn leeftijd is mijn jongeheer levenloos.

Leg dat maar eens uit , kom op met je 1ste jaar havo biologie want hier moet een antwoord op zijn :smile: :up:

Jack :evil:

[quote author=Donatella link=topic=10174.msg141870#msg141870 date=1246387737]
misschien gereincarneerd in 1 van de vele miljoenen mannen zonder hersens???? :grin:
[/quote]
:lmao:

[quote author=Jack link=topic=10174.msg141836#msg141836 date=1246363245]
Een oude man zei ooit tegen me.....  :roll: :roll: :roll: :smile:
Naar jonge dames kijken heeft geen nut meer.... vroeger wel,  nu op mijn leeftijd is mijn jongeheer levenloos.

Leg dat maar eens uit , kom op met je 1ste jaar havo biologie want hier moet een antwoord op zijn :smile: :up:
[/quote]

Das niet zo moeilijk toch? Hoe pist tie dan? Dan is de vut er toch nog niet helemaal uit....Die man had het gewoon niet bij het "rechte" eind :D

Nog zo'n mooie uitdrukking:

"Er zijn gummetjes gemaakt, omdat mensen fouten maken"

Een oude man zei ooit tegen me.....   
Naar jonge dames kijken heeft geen nut meer.... vroeger wel,  nu op mijn leeftijd is mijn jongeheer levenloos.

Een oude man met een "Jongeheer" , vraag mij idd af, ondanks mijn 1ste jaar Havo Biologie, hoe die "ouwe lul" dat voor elkaar krijgt  :smile:

Cheers

Willem

Back