Geeke is here

Geeke

New Member
Hallo!

Bij deze stel ik mezelf even voor. Geeke, 28 jaar en PR Consultant in Amsterdam...mijn vriend Igor (35) heeft zojuist zijn bedrijf (outdoor activities en events) verkocht en we willen uiteindelijk graag Down Under wonen, werken en vooral genieten. Ik zou nu kunnen gaan studeren en een jaar mijn working holidayvisum gebruiken. Igor is echter de 30 reeds gepasseerd, voor hem zoeken we een passende oplossing. Iemand tips?

Tot spreeks.

Geeke

Waar is hier? in je profiel of in je bericht?

Overigens: een foto uploaden naar het forum kan niet. Je kunt vanaf het forum wel verwijzen naar een foto die je elders hebt neergezet (picasa, imageshack, photobucket, mobileme........) Plenty of options...

Sorry, lekker onduidelijk ja..Een profielfoto bedoel ik..Ben nog even aan het puzzelen!  :lol:

Een profielfoto plaatsen kan onder:

Profiel --> Forumprofielinformatie

Gebruik daar het tekstveld achter: Ik heb mijn eigen foto/afbeelding:

Vul daar de URL in waar de afbeelding staat: bijv. http://img142.imageshack.us/img142/2621/face0002fr9.jpg

Als je het goed doet dan zie je deze foto

face0002fr9.jpg

Welkom hier op het forum!
Wat leuk dat jullie plannen hebben om ook Down Under te gaan. Weten jullie al ongeveer wanneer jullie willen vertrekken en naar waar?
Begrijp ik het goed dat je wilt gaan studeren in Oz of is dat nog voor je vertrek? Want als je daar wilt studeren, is dat met een studentenvisa maar je kan voor je studies natuurlijk altijd nog gaan met een WHV.
Als Igor een beroep uitoefent die op de SOL staat dan kan hij een aanvraag indienen voor een skilled visa. Het kan wel zijn dat hij mee kan met jou als zijn partner op jouw studentenvisa maar ik weet niet of je daarvoor moet getrouwd zijn of niet.
Je kan wel meer vinden op de website http://www.immi.gov.au/immigration/
Veel succes alvast met de plannen! :up:

Welkom op het forum!! Je vriend zou op een toeristenvisum kunnen gaan, maar dan kan hij niet werken of studeren.. op een WHV mag je trouwens niet onbeperkt studeren... max. 4 maand voor een x aantal uren per week (want dat mag niet de hoofd reden zijn voor een komst naar OZ).
Studenten visum zou kunnen (collegegeld ligt wel enorm hoog voor foreign students!) en dan zou je vriend misschien (weet ik niet zeker) op dat visum kunnen meeliften...
idd even op www.immi.gov.au kijken.

Hallo Geeke,

Welkom  :hi: op het forum.  Veel succes met jullie plannen om naar Australie te gaan.

Groetjes,
Susan

Hallo hallo!

Dank voor jullie welkom mailtjes. Mijn foto is nog niet gelukt..maar ik blijf het proberen.

Jep, graag zou ik een jaar willen studeren via het studenten visum, daarna nog een jaar via de working holiday blijven en dan hopelijk een bedrijf hebben gevonden die me wil sponsoren, zodat we voor een perminant res. kunnen gaan. Ik ga direct uitzoeken of Igor mee mag op mijn studentenvisum, en of hij dan wel kan werken..

Thanks voor de tips alvast.

Groeten, Geeke

Back