Geelong/Lara/Bacchus March/West Melbourne

Tineke

Member
Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar Nederlanders in de buurt van Lara (geelong,het westen van Melbourne, Bacchus March)! Het liefst met jonge kinderen (ik heb 2 dochters onder de 3 jaar).

Wij zijn in januari 2012 naar Australie (Lara) verhuisd. Mijn vriend komt uit Lara, vandaar dat wij hier zijn gaan wonen, dichtbij zijn familie. Ik merk alleen dat ik het erg lastig vind de Nederlandse taal te blijven spreken tegen mijn dochters. Thuis spreken we Engels, mijn vriend spreekt geen Nederlands, en voor mijn oudste dochter is Engels dus haar eerste taal. Ze heeft een redelijke woordenschat in het Nederlands (ik probeer haar veel woordjes te leren), maar de grammatica blijft lastig. (En ik vind het heel lastig Nederlands tegen haar te spreken als zij Engels terug spreekt).

Nu dacht ik, misschien als ik meer contact heb met Nederlanders en zij Nederlandse vriendjes maakt, dat voor haar de Nederlandse taal dan ook meer gaat leven. (En voor mij zou het ook heel fijn zijn om weer wat vaker Nederlands te spreken en dat je soms even je hart kunt luchten als je heimwee hebt, dat is toch lastig tegen een Australier zeggen dat je even helemaal klaar bent met hun land! :))

Zijn er mensen die in deze regio wonen en zin hebben om binnenkort een keer af te spreken (voor een kop koffie) of naar de speeltuin met de kids?

Groetjes
Tineke
 
Hoi
Ga eens naar de facebook pagina Dutchies in Melbourne en Learning Dutch Down Under voor kontakten. Doe daar je oproep. Er zijn ook speelgroepen in en rond Melbourne wellicht ook in Geelong. Dit weekend staat in het tekenen van Koninginne dag etc. Goed weekend om mee te nemen qua Nederlandse Culture. Wordt gevierd in de stad Federation Square geloof ik er is ook iedere Zondag Dutch TV op channel 31. Je zou eventuel een schotel kunnen nemen en BVN TV ontvangen met kinderprogramma's. Succes
Sidonia

Now also on facebook:
http://www.facebook.com/DutchOrangeDayMelbourne

KLM Dutch Orange Day 2013 @ Queensbridge Square
On Sunday, the 28th of April, it's the 9th annual KLM Dutch Orange Day(Koninginnedag) again!!
...
The theme this year is "Dutch Masters" and "Abdication & Coronation"!

Get your Dutch groceries and meet up with friends in the Heineken beer garden, whilst enjoying live ...music for young and old, the KLM's ticket auction, "Hollandse gezelligheid" and of course plenty of Dutch products, food and drinks.

Dress in any fashion, as long as it's Orange ;-)
It's from 10:30am onwards and entry is of course free!!

For more information, please keep checking our website!!
http://www.dutchorangeday.com.au/
 
Hey Tineke.

Wij landen in Augustus in Melbourne. Heel graag zouden wij in het zuid-weste
Van Melbourne wonen, zelf ook in Geelong. Moest het ons lukken kunnen
we zeker afspreken. Mijn jongens zij ietwat ouder, 5&8 en spreken vlaams.

Ik geef je eens een seintje als we dichter zijn.

Groetjes
John
 
Ik ben op zoek naar Nederlanders in de buurt van Lara (geelong,het westen van Melbourne, Bacchus March)! Het liefst met jonge kinderen (ik heb 2 dochters onder de 3 jaar).

Hé Tineke,
Ik kan je niet helpen, want wij wonen in Bendigo, ca 2 uur met de trein van Melbourne vandaan.
Mocht je toevallig een keer in de buurt zijn (je weet maar nooit of je de Goldfield track interessant vindt), schroom dan niet om aan te kloppen (we hebben geen bel). Je mag me altijd een pm-tje sturen als je me wilt bereiken.

Wat goed dat je op deze manier probeert het Nederlands van je dochter op peil te houden. Zeker weten dat er mensen in jullie omgeving zijn die ook een aardig woordje Dutch spreken. Op de Dutch Orange Day liep aardig wat oranje rond, dus je weet nooit.

Wie weet tot ziens.
Groetjes Edith
 
Bedankt voor jullie reacties!

@ Sidonia, wij zijn inderdaad naar de Dutch Orange day geweest! Erg leuk, vooral veel gegeten!! (frikandelen, snert, stroopwafels ed). Alleen geen contacten opgedaan... Maar wel erg leuk om weer even tussen alle oranje shirtjes te staan! En ik heb beide facebook pagina's gevonden en ik zal daar een oproep plaatsen. Je weet maar nooit! Bedankt voor de tips!

@ John, dat lijkt me erg leuk!! Succes met het regelen van de laatste dingen in Belgie! (wij gaan waarschijnlijk voor een vakantie naar Nederland in augustus, maar daarna lijkt het me zeker leuk om af te spreken!)

@ Edith, bedankt voor je uitnodiging! Ik denk dat we zeker nog wel een keertje richting Bendigo komen! We afgelopen maanden niet heel veel gedaan ivm onze kleine baby, maar nu zij wat ouder wordt kunnen we weer wat meer doen in de weekenden! Wanneer we jullie kant op komen laat ik het je weten!
 
Ik kwam vroeger veel in lara, had een meisje daar.. maar nu niet meer.
Nu heb een geweldige vriendin, maar die woont aan de andere kant, mooroolbark
Nu woon ik op het moment in point cook, en er zijn hier meer nederlanders te vinden.
Ik heb zelf geen kinderen, maar er zijn hier meereder nl'rs die wel kinderen hebben hier in point cook.

En sidonia heft gelijk, ga naar facebook, pagina dutchies in Melbourne, zeg even hoi,
Op die manier kun je in contact komen met andere nederlanders , en dan komt het wel goed zo.

En lara heeft een heerlijke bakkerij , rods bakery.
Ik fietste vroeger regelmatig naar lara en ging altijd naar die bakker.
 
@ damhooligan, haha, die Rods bakery is ook mijn mans favoriet, als ik daar langs rij met mijn dochtertje roept ze "daddy coffee, daddy coffee!"

Ik heb me nu inderdaad aangemeld op de facebook pagina, nog niks gepost... zal dat binnenkort doen!
 
Back
Top