Geen diploma's wel VEEEL werkervaring

wendy geelen

New Member
Hallo allemaal!
ik heb al een hoop afgezocht etc, maar krijg telkens een beetje het zelfde over te lezen ( site van gov etc)
geen diploma is helaas geen visa voor permanent residence..
Dit is toch echt mijn droom! ik wil zooo graag naar australie verhuizen maar hoe??
ben 30 heb assistent manager gestudeerd maar geen diploma, ben directie secretaresse geweest en heb 8 jaar lang me eigen dakdekkersbedrijf gehad. Ik ben een echte kantoortijger. weet iemand misschien toch een oplossing naast omscholing etc..
 
thanks katja.. heb je al vaker voorbij zien komen in de andere onderwerpen.. hoe bevalt australie? je bent er pas geloof ik he..
 
Hallo allemaal!
ik heb al een hoop afgezocht etc, maar krijg telkens een beetje het zelfde over te lezen ( site van gov etc)
geen diploma is helaas geen visa voor permanent residence..
Dit is toch echt mijn droom! ik wil zooo graag naar australie verhuizen maar hoe??
ben 30 heb assistent manager gestudeerd maar geen diploma, ben directie secretaresse geweest en heb 8 jaar lang me eigen dakdekkersbedrijf gehad. Ik ben een echte kantoortijger. weet iemand misschien toch een oplossing naast omscholing etc..

Pfoei, ingewikkeld.... weet niet of het uitmaakt als je door een bedrijf gesponsord kunt worden, want waarschijnlijk zullen die ook gewoon een diploma willen zien.... Kan niet anders bedenken dan met een hele overkill aan bewijzen (brieven van werkgevers, certificaten van elk lullig cursusje) je toch je assessment kunt behalen binnen de beroepsgroep waarvoor je aanmerking kunt komen voor een visum.... da's dus een flinke gok qua tijd/energie en geld. Mogelijk toch een emigratiebureau inschakelen voor een kansberekening? :up:
 
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat het moeilijk zal worden. Australiërs zijn heel erg van diploma's, certificaten en getuigschriften. Voor een skilled visa heb je diploma's nodig en voor een sponsored visa moet je een sponsor zien te vinden. Die sponsor moet ook weer kunnen aantonen dat het werk niet door een Australiër gedaan kan worden. Dus dan moet je weer heel specifieke kennis of vaardigheden hebben of een beroep waar hier een tekort aan is. Ik zou inderdaad een kansenberekening laten doen en vervolgens met een emigratiebureau kijken wat de mogelijkheden zijn. Waarschijnlijk is een opleiding volgen dan toch de beste oplossing. Succes!
 
Ja ik ben net hier op een sponsor visum, via mijn man dan (die heeft dan weer wel het juiste beroep/ervaring/leeftijd) ;)
Maar ik heb er wel 20 jaar over gedaan!
Gewoon omdat ik op wie ik ben en wat ik doe/kan geen visum kan krijgen. Dus ja het is heel erg moeilijk en prijzig ook, maar soms heb je geluk en valt alles op zijn plekje.
En dan komt je droom uit. Very lucky indeed!
Dus een bureau inschakelen en kijken wat de mogelijkheden zijn. Dat is mijn advies net als hierboven al is gemeld.
 
bij ons is het alweer even geleden, maar ik heb m'n ICT werkervaring laten assessen via een RPL (dat stond voor iets als recognition of prior learning meen ik). Dat hield in dat ik een uitgebreid formulier in moest vullen met al m'n werkervaring, plus referenties van alle werkgevers van de afgelopen tien jaar, en alles wat ik verder nog aan bewijzen, werkvoorbeelden en certificaten aan kon leveren. Ik heb geen diploma's in de ICT (alleen een master in biologie...) maar via die route kreeg ik een visum als Business Analyst. Ik weet niet of het voor andere beroepen ook kan, en het was bij ons kantje boord. Het was denk ik niet gelukt zonder hulp van een bureau, maar van anderen heb ik gehoord dat ze iets vergelijkbaars hebben gedaan zonder bureau.
 
Back
Top