Geen familie in Australie, hoe is dat voor kinderen?

Marfran

New Member
Als wij naar Australie zouden emigreren hebben we daar geen familie, wel een paar kennissen, maar die wonen niet in het gebied waar wij willen wonen. Door internet etc is het natuurlijk goed mogelijk om contact te houden. En voor mij is het eigenlijk geen punt. Maar we hebben 2 jonge kinderen die dan niet meer de mogelijkheid hebben hun familie te zien. Bijvoorbeeld hun opas en omas waar ze gek op zijn. Hoe zal dat voor hun zijn? Een land zonder familie. Hoe kijken jullie daar tegenaan en zijn er mensen hier die al geemigreerd zijn met kinderen en ook daar geen familie hebben zitten? Hoe is dat gegaan?
Wij zelf willen dolgraag naar Australie maar we moeten het natuurlijk ook uit t oogpunt van de kinderen bekijken. ( ze zijn nu 4 en 6 jaar)
Groetjes
Francine

Hallo,
Wij gaan als alles meezit half december. Mijn oudste is bijna 7 en ik heb geen idee hoe het zal zijn als hij daar aankomt.... We zullen elke dag maar nemen zoals hij komt.
Hij zal zijn oma en opa wel gaan missen....
We hebben daarintegen wel ooms en tantes voor hem die daar wonen, maarja daar is hij ook niet mee opgegroeid dus dat zal ook wel even wennen zijn. Ik denk dat het voor elk kind weer anders zal zijn. Er zullen best moeilijke momenten bij zitten, maar kinderen passen zich heel snel aan (beter dan volwassenen) dus ik ga er gewoon vanuit dat het wel goed zal komen. Voor hun zal het niet minder erg zijn dan voor ons... (toch?) gewoon elke dag nemen zoals hij komt.
Marina

Wij gaan (als het allemaal lukt natuurlijk) met onze 2 kinderen van nu bijna 3 en 5. De oudste vindt het allemaal heel interessant, de jongste volgt het allemaal nog niet. Ook wij hebben geen familie in Australië. Mijn idee is dat je zelf je "familie" om je heen moet vinden. Hier heb je toch ook vrienden die heel veel voor je betekenen en ook voor je kinderen erg belangrijk zijn. Dat soort vrienden zullen we ongetwijfeld in Australië ook ontmoeten. Daarnaast wil alles in het werk stellen om met mail, webcams en telefoon het contact met opa's en oma's en andere familie leden zo goed mogelijk te onderhouden.
Wij hebben ook wel eens uitgerekend hoeveel je je familie nu in een jaar ziet, en hoeveel je ze ziet als ze straks bijvoorbeeld één keer per twee jaar een maand naar Australië komen en wij één keer per twee jaar naar Nederland. Volgens mij zie je ze dan meer en veel intensiever. Maar ja, dat zijn maar mijn ideeën, wie weet is het in de praktijk heel anders. Misschien kunnen mensen met kinderen die de stap al gezet hebben ons hun ervaringen vertellen.

Groeten, Arwen.

Hi!!

Er is al best wat te vinden op dit forum met betrekking tot dit onderwerp, als je even een search doet op "Kinderen Oma" of iets dergelijks kom je wel wat tegen

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1721.0

Wij hebben inderdaad inmiddels een soort van "familie" om ons heen verzameld, komt allemaal goed! :up:

Groetjes
Syl

Hoi,
Tja hier zien ze hun opa's en oma's nu vrij regelmatig,maar de rest van de familie inderdaad eigenlijk erg weinig, of dat verschil maakt weet ik niet. Ik ben toch bang dat ze het vooral in t begin natuurlijk erg zullen missen. Ik heb inmiddels wat topics gelezen en denk ook wel als ik dat zo lees dat kinderen wel erg flexibel zijn.
Wat t voor ons ook lastig maakt is dat mijn ouders b.v. het financieel echt niet voor elkaar zullen kunnen krijgen om naar Australie te komen. En ze worden verder natuurlijk ook alweer een dagje ouder. Ik heb ook nog geen idee hoeveel we zelf zullen verdienen of t mogelijk is om zelf regelmatig b.v. om t jaar erheen te gaan. En t andere jaar de kosten van de reis voor mijn ouders te betalen. Zeker in t begin zal je wat moeten opbouwen denk ik...
Groetjes Francine

Hai,hai.

Wij wonen nu 6 maanden in Oz en de kids vinden het schitterend hier.In het begin hadden we geen internet dus belde we heel vaak en lang naar nederland om de familie te spreken.Toen we internet hadden zijn we overgegaan op Msn en natuurlijk de mailtjes.

Onze kids(10,8 en 2 1/2 jaar) vinden het schitterend om via de webcam en microfoon met de Msn met de opa's en oma's te kunnen spreken.We hebben wel een ontzettende slechte verbinding maar dat mag de pret niet drukken.
Ze missen wel de familie maar dit zo met de msn is ideaal om toch ff te kunnen kletsen.

En ook mijn ouders hebben het niet breed en ik verwacht ook niet dat ze deze kant opkomen dus wil ik over 5 jaar die kant op.De rest vd familie is druk aan het sparen en komt ooit eens deze kant op maar wanneer??
Ik spaar hier wel vast voor het geval er iets aan de hand is en een van ons terug moet naar nederland maar om nou om de 2 jaar die kant op te gaan waren we niet van plan.We willen graag hier iets opbouwen en daar is de rest vd familie het helemaal mee eens.
we blijven aardig op de hoogte door de mail en de Msn dus we missen niks.Ja alleen het persoonlijke contact missen we maar ja das niet anders.

Groetjes Sas

Hoi Sas,ook bedankt voor jouw reactie. Erg vergelijkbaar met zoals onze situatie zal zijn. Dus goed om te lezen hoe dat gaat! Wat dat betreft zijn de mogelijkheden met webcams enzo toch wel anders als 10 jaar terug. Ik denk aan toen we zo'n 13 jaar geleden in Australie waren en geen mail hadden maar onze post op t postkantoor op moesten halen en alleen af en toe belden.
Als ik alles zo lees geeft het me goede moed om onze plannen door te gaan zetten. Wat mezelf betreft twijfel ik niet. Maar ik moet natuurlijk niet alleen maar aan mezelf denken :-D.
Groetjes,
Francine

Hai Francine.

Nee hoor de kids komen niks tekort hier hoor al zeg ik altijd wel tegen de familie dat ze wel kaartjes moeten blijven sturen want post in de brievenbus is altijd een feest voor hun.Zomaar weer een kaartje voor hun uit Holland,schitterend vinden ze dat.
Oh ja en af en toe krijgen we een pakketje dus dat is natuurlijk helemaal feest!!

Komt wel goed hoor met jullie kids hier.Zo ontzettend veel ruimte hier en een heel ander volkje dan in nederland.
De kids van ons vinden het heerlijk om zoveel ruimte om zich heen te hebben en genieten zich suf als paps weer een rare uitvinding heeft gemaakt op wielen en ze door de achtervelden kunnen crossen.

Groetjes Sas

Back