Geen Sint in Adelaide?

Yvon

New Member
Wij wonen sinds kort in Adelaide en mijn zoontje van bijna-5 hoopt van harte dat Sinterklaas ook in Adelaide komt. Nou heb ik hier en daar al eens rondgevraagd, maar volgens mij geen feest hier zoals in Brisbane bijvoorbeeld, of Sidney. Of toch? Informatie van harte welkom!

Nee Yvon, geen Sint in Adelaide, tenminste niet dat ik weet. Je zult toch zelf een Sint moeten 'versieren' hier of naar Sidney moeten vliegen, maar das ook weer zowat.

gr. Eut

Vorig jaar, toen we hier net waren aangekomen (maar nog niet in Hahndorf woonden) was er zowaar in Hahndorf een Sinterklaasoptocht (Saint Nicholas and Black Peter). Maar of er dit jaar ook een gehouden wordt, weet ik eerlijk gezegd niet. Maar daar kunnen we natuurlijk achter komen...
Ik zal 't wel ff uitzoeken, en als ik meer weet dan post ik wel weer in dit draadje... :smile:

Groet,
Maak.

Dank voor jullie reakties. Vorig jaar woonden we nog in de UK en zijn we voor de intocht naar NL gevlogen, dat was zó leuk! We redden ons prima met het Sinterklaasjournaal via internet en de schoen is reeds gezet maar een feestje zoals in Brisbane bijvoorbeeld is natuurlijk wel grappig.

Nou het was wel even een beetje zoeken, maar het resultaat is er:
Als je even op http://users.picknowl.com.au/~sgarie/event.htm kijkt, dan zie je
"Dec 7 at 7pm. St Nicholas Celebrations, Hahndorf
. . . . . Street march from Hahndorf Academy & music at St Paul’s Lutheran Church Hall, 10 Main St, Hahndorf"

Nou hebben we natuurlijk geen idee of het ook echt leuk is, (dus als je ernaartoe gaat en je vindt er niks aan, dan is dat niet onze schuld... :) ) maar daar komen we op 7 december dus wel achter. Wij zullen er in ieder geval zijn...en als het tegen mocht vallen dan zijn we ook niet te beroerd om de organisatie wat suggesties aan te smeren...;)

Groetjes,
Priz & Maak.

Wat - geloof je dat echt? :p Nee hoor, hij gaat altijd eerst naar Australië. Precies twee dagen later komt hij daar aan (het bootje moet wel stevig doorvaren, want hij verliest wat werkelijke vaartijd doordat hij met de klok meevaart - of liever: voor de klok uit vaart :p), en na Australië gaat hij uiteindelijk naar Spanje (dit duurt ook weer een dag of twee - oh wacht, anderhalf, want hij reist tegen de klok in dit keer). Dit alles weten maar weinig mensen - immers, wie meegaat in de zak die mag daar pas uit als ze veilig en wel zijn ontscheept aan de Costa Brava en inmiddels op de hobbelkar de reis maken door het Spaanse land naar Madrid...Maar ja - leg dat maar 's uit aan je kinderen... :lol:

[quote author=prizmaak link=topic=7925.msg103050#msg103050 date=1195553112]

"Dec 7 at 7pm. St Nicholas Celebrations, Hahndorf
. . . . . Street march from Hahndorf Academy & music at St Paul’s Lutheran Church Hall, 10 Main St, Hahndorf"

[/quote]

He Priz, bedankt voor het uitzoeken, ik zat met dezelfde vraag als Yvon, maar zoontje is veel jonger dus Sinterklaasjournaal is voor ons nog geen optie. We'll be there!

Sunburnt

Dank voor het uitzoeken! Ik denk dat we er maar een verrassingsdag van maken 7 dec. En we beginnen met 30 nov naar Hahndorf te komen voor die bbq!

Geen wonder na zo'n lange reis dat die pepernoten altijd zo taai zijn.

Oja ,Geen Sint in NT,wel Santa claus is coming to Darwin next Saturday.  Wooohooooo
And Red nose de rendier, dat komt door de Australische zon en Santa vergeet altijd dit rendier in te smeren met factor 40, dat heb je met oudere mensen vergeten altijd iets.

Jack :evil:

Hallo allemaal, ik lees net in The Courier ('judged SA's best country newspaper'- jaja, dat zal wel..wanneer en door wie?  :wink:) het programma voor de Sinterklaas optocht. En dat ziet er als volgt uit:

6pm: Children can decorate a 'Make a Wish' poster at St Paul's Lutheran Church to outline wishes for St Nicholas
7pm: Parade begins at church, with St Nicholas, the Black Peters, the Hahndorf Town Band and the giant wishing boot leading the procession into Hahndorf.
7:20 pm: Parade arrives at the Hahndorf Academy and St Nicholas delivers his message; community Christmas carol singing begins.
7:40 pm: Children present their 'Make a Wish' posters to St Nichola and the wishing boot in exchange for a gingerbread man, with more carols to follow.

Dus.....Sinterklaas is duidelijk aangepast aan de Aussie-tradities. Nou moet ik eerlijk gezegd ook wel toegeven dat ik niet zou weten hoe de beste man hier ooit met Pakjesboot 12 zou moeten komen... :lol:
Wij zijn in ieder geval van de partij. En dan zullen we gauw weten hoe deze Aussie-variant van Sinterklaas bevalt.

Hebben St. Nichola and his Black Peters dan wel ieder jaar op tijd hun visum aangevraagd? Met een toeristenvisum kom je er niet (mag niet werken) en voor een WHV komt die man volgens mij ook al niet meer in aanmerking.......

:grin:

De beste man komt hier ook niet om geld te verdienen, maar om dingen weg te geven, en een ieder's hart te vullen met community spirit...zo'n man krijgt gratis een visum van de Ozzies! En dan nemen ze zijn Pieten op de koop toe...a bunch of backpackers if I ever saw any!!  :lol:

Wat jammer om net na 7 december te lezen dat er toch een Sinterklaas activiteit was. Het voelt toch een beetje gek om gelijk door te schieten naar kerst. Gelukkig hadden we een pakketje uit Nederland gekregen met pepernoten en chocoladeletters. Zijn er nog meer van dit soort bijeenkomsten?

Volgens mij ben ik iedereen nog een update/verslagje over Kapoentje in Hahndorf verschuldigd...

Vrijdagavond 7 december hebben we meegelopen in de Sinterklaas-optocht alhier, maar dat heeft toch niet zo heel veel met onze Sint te maken...de beste man maakte een wat zielige indruk, lopend zonder staf of Groot Boek, en met twee witte pieten – ik denk dat het committee er lootjes om getrokken heeft  :wink: ...

Bovendien hebben ze het hier keurig ingebed in de overheersende Angelsaksische cultuur: eerst werden er bij de Lutherse St Paul-kerk door de kinderen wenskaarten versierd, die werden vervolgens in een grote laars gedaan, waarna onder begeleiding van kerstliedjes gespeeld door de Hahndorf Townband de hele reut naar de Hahndorf Academy wandelde (hooguit 2 kilometer verderop). Daar werden vervolgens nog met de verzamelde menigte (want er was best wat opkomst!) wat Christmas-carols gezongen. Pastor Peter van St Paul’s legde nog even aan de community uit wat voor figuur de historische St Nicolaas nou eigenlijk was, en hoe het verband met de “Christmas-stocking” (en later kennelijk de laars) nou precies lag, en daarna konden de kinderen hun wenskaarten aan Sinterklaas geven in ruil voor een gingerbreadman. Een taaipop dus. Al met al toch wel weer bijzonder, dat zingen van Christmas Carols met zo’n grote groep mensen op het gazon van een community building...maar met een echte intocht van Sinterklaas heeft het weinig te maken!

Uiteindelijk toch wel weer een leuke avond al met al, maar ik heb wel de nodige suggesties voor het organiserende committee...:zwarte smiley met baret en schminkgrijns: !

Back