geen skilled beroep, wel sponsorvisum mogelijk?

id76

New Member
Hey
Al velen verhalen over het emigreren naar australie gehoord. Mooi om te lezen en erg handig en fijn dat er vele behulpzame mensen op deze site op de stukjes reageren.

Zelf was ik geemigreerd naar australie. Ik ging op een partnervisum. Helaas was het door alle druk die er op onze relatie stond door het emigreren niet mogelijk meer daar te blijven.Mijn partner voelde de druk alles voor mij opzij te zetten daar ik voor onze relatie daarheen kwam, ondanks mijn protest dat het ook mijn droom was (en voor vele andere nederlanders) om daar te wonen (met natuurlijk mijn geliefde). Ik heb met pijn in mijn hart het visum stop laten zetten en hebben met een hoop verdriet afscheid genomen van elkaar.

Helaas ben ik nu dus weer in nederland maar kan absoluut niet wennen. Ik heb in totaal maar 1 1/2 jaar in aus gewoond, maar er is maar 1 ding dat ik wil en dat is terug!!
Ik heb een HBO-diploma als LO-docent middelbaar onderwijs, maar door weinig werk in deze sector toendertijd heb ik me "omgeschoold" als verpleegassistent (MBO) en werk nu al weer 7 jaar in de zorg.
Ik vroeg mij af of iemand weet of je tevens als niet-skilled persoon (daar ik geen bachelor-diploma in de zorg heb) ook een sponsorvisum kan verkrijgen, zolang je maar een werkgever kunt vinden die jou wilt sponsoren.

Mijn andere vraag is : ik heb al geinformeerd naar studeren in aus, maar dit is heel erg duur (minstens rond de E10.000,- per jaar !!). Toch heb ik veel mensen zien schrijven over studeren in aus. Zijn er ergens middelen of manieren om deze kosten omlaag te kunnen brengen of moet je gewoon een flinke lening aangaan??!!

groetjes id

volgens mij zijn er geen mogelijkheden dit naar beneden te krijgen.. dit is het bedrag dat buitenlanders moeten betalen.. dus denk niet dat daar 'uitzonderingen' op worden gemaakt. Je zou wel eens naar beurzen kunnen kijken.. maar dan moet je vaak al dat via een NL opleiding doen..

Hoi Alie, bedankt voor je snelle reactie!

Ik heb inderdaad gezien dat er wel beurzen zijn voor sommige studies, maar die zijn zoals je al zei als je in nederland de studie doet.

Weet je misschien of je via een werkgever gesponsord kan worden als jou beroep niet op de skill-lijst voorkomt?

groetjes id

Je kunt proberen om een werkgever te vinden die je wilt sponsoren....... Met 7 jaar ervaring moet dat toch wel lukken lijkt mij.
Via je werkgever kun je dan na 1 of 2 jaar (afhankelijk van bepaalde factoren) een Permanent visum aanvragen.

Hoi Id,

Welkom op het forum!  Veel succes met je plannen om terug te gaan naar Australie.

Groetjes,
Susan

Hoi id,

Jee, wat een tragisch einde van je relatie en migratie - om na 1,5 jaar weer terug te gaan terwijl je niet wilt... ouch! Was je een half jaar langer gebleven dan had je je PR kunnen aanvragen. Maar goed, zo is het nou eenmaal. Nou is er toch nog veel veel vraag naar mensen in de gezondheidszorg, op alle levels, dus ik zou het zeker officieel gaan uitpluizen!

Succes :)

Hoi! Welkom :) Ik heb hier ook gestudeerd en het koste inderdaad heel veel geld!! (5000 voor 1 semester 'study abroad'). Heb daardoor ook wel een redelijke schuld, maar moest en zou samen met mijn partner blijven dus ja.
Wat je wel nog kan proberen is studiefinancering te krijgen via de ib (weet niet of je daar nog voor in de aanmerking komt?).

Skilled visum schijnt heel lastig aan te komen, sponsorship daarentegen vrij gemakkelijk. Zeker met 7 jaar ervaring lijkt me dan! Heb je al een working holiday gehad?

Groetjes! Denise

Jup, studeren is belachelijk duur. Daar kan ik over meepraten..

Ik heb ondanks de kosten (20.000 dollar per jaar voor 4 jaar) toch de stap genomen... Soms zijn de schulden het gwoon waard, daarbij, ik heb t niet aan iets nutteloos uitgegeven, 't is wel m'n opleiding..

Nu woon ik ook samen hoor, en mn partner is wel blij dat ik een studievisum heb, omdat daardoor idd een hoop druk wegblijft.. anders had ie misschien t gevoel gehad dat ie 'mn droom zou verpesten' als 't niks werd etc etc.. Nu kan ik des noods na mn opleiding heeeel gauw een baan zoeken en op een werkvisum blijven.. Maar het doel is natuurlijk Spouse Visa wat met 4 jaar samenwonen (tegen die tijd) wel gaat lukken..

Studiebeurzen hier zijn niet meteen voor het eerste jaar meestal, meer voor uitzonderlijk goede studenten etc.. En vaak ook liever een Aussie dan een internationale student..

Maar, als je in de zorg werkt is er toch wel werk te vinden misschien?? Zoek anders eens op seek.com.au (banensite) wat het aanbod is.. En of het op de lijst met banen staat voor een skilled visa?

Succes in ieder geval!!!

XxX Mitzi

Back