gek eigenlijk

Maz

Member
Mijn (Engelse) man zei van de week nog tegen me, hoe het toch komt dat ik gefeliciteerd wordt, met mijn zus d'r verjaardag????
Er komen steeds nog van die kleine dingetjes boven, die men hier niet snapt!
Iemand ooit weleens het boek "The unDutchables" gelezen?
Ik heb heerlijk gelachen. Zal het gauw eens opzoeken, zodat ik de schrijver eventueel kan vermelden. (Misschien makkelijker om het te googlen?)
Dat wou ik even kwijt, groeten Maz.
 
hahaha toen Gary pas in Nederland was snapte hij daar ook helemaal niets van.........zijn al die mensen jarig dan?????
 
Ik ben brabander en ik feliciteer eigenlijk ook alleen diegene die jarig  :balloons: is.
Dat doen wij hier in de buurt allemaal. Toen kreeg ik een vriendin uit Utrecht en daar keken ze me RAAR aan als ik alleen de jarige job feliciteerde.

Tegenwoordig zijn ze er wel aan gewend dat ik binnen loop en "hallo allemaal" roep en ga zitten om een biertje :cheers: te  ontvangen. Hopelijk neemt men het over van me want ik hoef ook niet persee 30 keer op te staan om de felicitaties te ontvangen van mensen die ik toch niet eens ken en dat terwijl IK niet eens JARIG ben!!!
 
[quote author=stefmar link=topic=6811.msg85770#msg85770 date=1175070704]
Ik ben brabander en ik feliciteer eigenlijk ook alleen diegene die jarig  :balloons: is.
Dat doen wij hier in de buurt allemaal. Toen kreeg ik een vriendin uit Utrecht en daar keken ze me RAAR aan als ik alleen de jarige job feliciteerde.
[/quote]

Ik had me nooit gerealiseerd dat dit iets Brabants was. Zelf vind ik het namelijk ook vreemd om anderen dan de jarige job te feliciteren of om gefeliciteerd te worden als ik niet jarig ben. Maar ja, zo leer je nog eens wat.

Houdoe,
Ben
 
ha, ik ben van origine limbo, maar vanaf mn 18e brabo. Wij hebben thuis altijd idd partner en broers/zussen mee- gefeliciteerd. Waarom? Weetk eigenlijk niet, gewoonte denk ik! Dus tis niet alleen een brabo ding denk ik.
 
[quote author=mariekske link=topic=6811.msg85772#msg85772 date=1175072880]
ha, ik ben van origine limbo, maar vanaf mn 18e brabo. Wij hebben thuis altijd idd partner en broers/zussen mee- gefeliciteerd. Waarom? Weetk eigenlijk niet, gewoonte denk ik! Dus tis niet alleen een brabo ding denk ik.
[/quote]

nee hoor, in NoordHolland doen ze het ook :wink:
 
en in Friesland en Flevoland doen ze het ook.... :roll:
Maar ik moet zeggen dat ik het ook altijd vreemd heb gevonden. Misschien vanwege verlegenheid? Donno... Maar ik heb er nooit aan kunnen wennen......
 
had ik nog nooit gehoord. In België wordt het bij mijn weten toch niet gedaan.
Hoe gaat dit dan in z'n werk? Moet iedereen dan iedereen feliciteren?

Het is bij jullie toch ook de gewoonte dat de jarige trakteert hè, bv op het werk met taart of pralines of drank?
In Groot-Brittanië zijn het de collega's die samenleggen om te trakteren voor de jarige. (bij mijn man was het toch zo)
En zij geven ook geen kussen aan de jarige. Wij wel.


Zal in Australië dan ook zo zijn??
 
Volgens mij is het niet typisch iets van een regio; ik heb het idee dat het eerder met leeftijd en milieu ofzo te maken heeft. Ik heb in ieder geval geen zin om iedereen af te gaan dus ik feliciteer alleen de jarige, zijn/haar vriend/vriendin en dan roep ik 'hallo allemaal' en ga zitten en neem een biertje ;) Evenals stefmar blijkbaar :p
 
Nee, niet typisch iets van een bepaalde regio want ook in Overijssel en Drenthe feliciteert iedereen iedereen.

Erna
 
:grin: ja, als je er bij na denkt is het best gek.... ik ben Grunningse van geboorte, via brabant, canada, maastricht, nu weer (weer) in brabant EN IK DOE HET OOK!! maar ben ook wel 1 met knuffelgenen (zwaar irri soms  :oops: )

The unduchtables is indeed erg leuk, zo ook "I always get my sin"; echt vakantieboekje of eh.. vliegtuig! (nog 3!!! daagies  :cool: )
 
In Brabant geboren en getogen, met Haagse/Scheveningse ouders, en ik feliciteerde ook altijd de ouders, familie en vrienden. Ach, is toch fijn voor je ouders dat hun kind het nog een jaar gehaald heeft? We delen allemaal dat plezier, denk ik dan maar zo :)

Maar hier doe ik het ook wel eens, niet altijd. Soms als een grapje, want het is zo aardig.

Kleine kinderen krijgen toch ook vaak een kleinigheidje als zusje/broertje jarig is?

Ja, en kússen. Dat is weer een ander onderwerp. Eén kus is normaal, maar voor de lol met een goeie vriendin overdreven 'lucht kussen', dahhh-ling, dat kan ook :-D

Ik weet nog wel dat het 3x kussen in Brabant was, maar niet boven de rivieren. Inmiddels ben ik ingelicht dat het nou echt wel overal 3 kussen zijn. Sja, het blijft een spannend moment; hang ik voor niets met m'n hoofd daar in de lucht of krijg ik er nóg een... Ik krijg hier trouwens wel véél meer hugs van onze mannelijke vrienden. :) (of is dat 'even checken'... :-D)
 
[quote author=Eerainuh link=topic=6811.msg85827#msg85827 date=1175121766]
Sja, het blijft een spannend moment; hang ik voor niets met m'n hoofd daar in de lucht of krijg ik er nóg een...
[/quote]

:grin:
 
Haha, ik heb het ook een keer gehad. Feliciteerde een oma met haar kleinkind. Zegt ze " congratulations with what?" Oooops....foutje.
 
het is dus eigenlijk overal wel wat!!! Maar je schijnt nog wel overal op de wereld jarig te zijn  :| (gelukkig, toch nog een reden om dan een  :cheers: te pakken en je vol te stoppen met  :cake2: )

Vraag ik me wel af wat ze in AUSTRALIE :sunny: op tafel zetten met je verjaardag. Daar hebben ze geen limburgse vlaai, of wel??
 
Een cheesecake of een Pavlova.... Mjam...

Of mijn oma's appeltaart die ik altijd hier voor iedereen moet maken...  :grin:

Alleen de slagroom hier...  :loudcry:  Zit echt geen smaak aan... dus maak het liever zelf...  :Cooking:
 
Goeie vraag... versie zonder kinderen; gebak kom ik niet zoveel tegen, alhoewel ze dat weer wel bij Steve op het werk doen. Maar onder onze vrienden is het vaak uit eten gaan, of bij elkaar komen eten. Lekker :) Gebak als toetje, dat kan weer wel. Pavlovaaaaa (dat heeft niets met die hondjes te maken).
 
In Nederland begonnen we altijd de kinderverjaardagen met gebak. Hier is het 't einde van het feestje! En kadootjes worden aan het eind uitgepakt, niet op het moment dat het feestvarken ze krijgt
 
Ik feliciteerde alleen de jarige, maar gaf wel de rest van de aanwezigen een hand. Uit beleefdheid.
 
Back
Top