geld mee

lasser

New Member
ik heb gehoord dat als je naar australie wil emigreren dat je dan 100.000 euro mee moet nemen
maar er zijn daar nu 1 tekort aan lasser is het dan ook nog zo

dat zou ik graag willen weten

Hebben ze er ook nog bij gezegd in welke coupeures??????????

Nee, dat is niet waar wat je schrijft.
Je kunt 5 bonuspunten verdienen door $100,000.00 voor minimaal 1 jaar te investeren in een door de overheid goedgekeurde investment.
Dus kom je 5 punten te kort, dan kan je die $100,000.00 inleggen.
Is voor een lasser toch niet zo moeilijk he? :grin:

He lasser,
Die 5 bonuspunten krijg je ook als je naast Engels een andere taal beheerst - voor een Nederlander zijn die 5 punten dus zo verdiend (mits je de IELTS  test met goed gevolg aflegt en dat moet je toch als je voor een skilled visum gaat). n volgens mijn kun je die 5 bonuspunten max 1 keer krijgen, dus beheers je een tweede taal, dat hoef je je geen zorgen te maken om het investeren van 100.000 AUD of zoiets.  Dit is de tekst uit Booklet 6 van DIMA:

" You may also receive bonus points for one of the following:
• capital investment in Australia; OR
• Australian work experience; OR
• fluency in one of Australia’s community languages (other than English)"

Succes!
Ak

Hoi Ak

Helaas zat er wel een adertje onder het gras wat betreft 5 bonuspunten voor een tweede taal. Je moest geloof ik kunnen aan tonen dat je een HBO opleiding oid? geheel in het Nederlands hebt gevolgd.

@lasser

Anyway als Laser (60 punten beroep) moet je zo het visum kunnen krijgen geen probleem om die 120 punten bij elkaar te snoepen, mits je aan alle opleidings en ervarings eisen voldoet. Misschien kan het eea nog vervelend gaan doen als je boven de leefttijds grens bent.

Maar goed veel plezier met het uitzoek werkt etc 

SUCCES

Klopt inderdaad Bear. Je moet dan inderdaad kunnen aantonen dat je een HBO opleiding hebt gevolgd en die volledig in het Nederlands hebt gehad. Dat moet dan via een brief van je opleidingsinstituut worden medegedeeld.

Hangt natuurlijk ook even af van je leeftijd of je 5 bonuspunten nodig hebt of niet.

ow, nice to know! Kan ik nog altijd eens volgen zo'n cursus eerst hulp bij ongevallen :)
Waarschijnlijk krijg je hiervoor wel een erkend attest ofzo neem ik aan?

Sorry lasser, dat ik het te makkelijk had gezien van die 5 bonuspunten ... fijn dat de anderen het wèl precies wisten! Maar inderdaad als je jong genoeg bent en je hebt een 60 punten beroep dan moet je die 120 zo kunnen halen!
Succes!  :up:
Ak

Back