Geld op wise laten staan

Yvonne

New Member
Beste,
Ik heb recent een wise rekening geopend en het geld om laten zetten in Australische dollars.
Aangezien ik nog geen bank account in Australië heb, zal ik moeten wachten eer ik dit kan overmaken en dat ik in Australië een account kan openen.
Het geld loopt op en ik begin me een beetje zorgen te maken.
Hebben jullie hier ervaring in?
Maw maken jullie je geen zorgen dat er zolang veel geld op de wise rekening staat.
Alvast bedankt voor jullie advies cq tips.
 
Last edited:
Beste,
Ik heb recent een wise rekening geopend en het geld om laten zetten in Australische dollars.
Aangezien ik nog geen bank account in Australië heb, zal ik moeten wachten eer ik dit kan overmaken en dat ik
Het geld loopt op en ik begin me een beetje zorgen te maken.
Hebben jullie hierin ervaring?
Alvast bedankt voor jullie advies cq tips.
Yvonne, er is hier en daar wat tekst weggevallen uit je post. Kun je nog een keer duidelijk maken wat precies je vraag is?
 
Beste,
Ik heb recent een wise rekening geopend en het geld om laten zetten in Australische dollars.
Aangezien ik nog geen bank account in Australië heb, zal ik moeten wachten eer ik dit kan overmaken en dat ik
Het geld loopt op en ik begin me een beetje zorgen te maken.
Hebben jullie hierin ervaring?
Alvast bedankt voor jullie advies cq tips.
Hoi,

ik denk dat je iets aan deze link hebt: https://wise.com/help/articles/5Sle...e-am-i-charged-to-hold-large-amounts-of-money
 
Beste,
Ik heb recent een wise rekening geopend en het geld om laten zetten in Australische dollars.
Aangezien ik nog geen bank account in Australië heb, zal ik moeten wachten eer ik dit kan overmaken en dat ik in Australië een account kan openen.
Het geld loopt op en ik begin me een beetje zorgen te maken.
Hebben jullie hier ervaring in?
Maw maken jullie je geen zorgen dat er zolang veel geld op de wise rekening staat.
Alvast bedankt voor jullie advies cq tips.
Dank voor het herstellen van je bericht!

Er zijn geen fees meer voor het parkeren van ongeacht hoeveel geld op Wise en het is ook volkomen safe. Werk er al 7 jaar probleemloos mee. Alleen transacties (omzetten in andere valuta, overmaken naar andere rekeningen) kosten fees.

Iets anders is dat Wise geen bank is en dus geen rente over je tegoeden vergoedt. Zonde als het om grote bedragen gaat. Kun je beter terugparkeren op je NL spaarrekening/deposito zodat je er nog wat aan verdient totdat je een AU bankrekening hebt geopend.
 
Last edited:
Iets anders is dat Wise geen bank is en dus geen rente over je tegoeden vergoedt. Zonde als het om grote bedragen gaat. Kun je beter terugparkeren op je NL spaarrekening/deposito zodat je er nog wat aan verdient totdat je een AU bankrekening hebt geopend.
Met de lage rente van NL is het maar de vraag of dat meerwaarde heeft. Als je een Australische bankrekening had zou ik zeggen meteen terugzetten.

Wij gebruiken ook al jaren wise maar ook als creditcard. Aangezien wij de Australische banken voor creditcard niet heel veilig vinden. Waarschijnlijk gewoon 2x domme pech gehad. Voordeel met wise is je kunt iedere keer een nieuwe creditcard aanmaken waardoor niemand van je kan stelen.
 
Back
Top