geld overmaken vanuit nederland

Pie

New Member
Hallo,

Wij zitten eraan te denken om ons spaargeld van nederland over te maken naar Australie, omdat het zo slecht gaat met de euro...
Waar moeten we op letten, koersstand e.d.? zijn daar websites voor?
 
Interessant topic, ben erg benieuwd naar de reacties's.

Wij zitten ook steeds maar te malen, wanneer is de tijd om het over te maken, zeker nu het zo slecht gaat met de euro..
 
Same here! Ik was eigenlijk van plan om een deel van ons spaargeld in Nederland te laten...is dat wel slim?

Mien
 
Same here! Ik was eigenlijk van plan om een deel van ons spaargeld in Nederland te laten...is dat wel slim?

dat was eigenlijk ook ons plan, maar nu misschien toch maar niet .... ??
  • da
 
Doe a search op deze forum en je zal enkele draadjes hier over vinden.

http://forum.xpdite.net/topic/10178-geld-omwisselen-overmaken/page__p__146578__hl__%2Bgeld+%2Bovermaken__fromsearch__1#entry146578
http://forum.xpdite.net/topic/9644-euros-naar-australian-dollars/page__p__134872__hl__%2Bgeld+%2Bovermaken__fromsearch__1#entry134872
http://forum.xpdite.net/topic/11313-ozforex/page__p__166631__hl__geld+overmaken__fromsearch__1#entry166631
 
Ik had die draadjes al gelezen en we hebben al een OZforex en NAB rekening en we weten ook hoe we geld gaan overmaken. Onze vraag betreft de specifieke huidige situatie met de Eurocrisis. Zoals meer mensen wilden wij een deel van ons geld in Nederland laten en pas aanbreken indien nodig of stijging van de koers.
Ik weet ook wel dat er geen pas klaar antwoord op is maar ik pols graag hoe een ieder erover denkt.Dus....anyone??

Mien
 
hi,nog even een andere invalshoek. Wij krijgen hier op ons spaargeld 4,5% rente en het wordt per maand bijgeschreven. Wij hebben niet veel spaargeld, maar in Nederland heb ik dat percentage al jaren niet gehad.

gr Simone
 
Heeft dat niks te maken met andere factoren? Inflatie, devaluatie, e.d.? In Egypte zagen we ook relatief hoge interesten de banken maar op één of andere manier waren er ook meer kosten aan verbonden...

hi,nog even een andere invalshoek. Wij krijgen hier op ons spaargeld 4,5% rente en het wordt per maand bijgeschreven. Wij hebben niet veel spaargeld, maar in Nederland heb ik dat percentage al jaren niet gehad.

gr Simone
 
Wij krijgen hier op ons spaargeld 4,5% rente

Vergeet alleen niet dat je over je rente belasting moet betalen... Je moet het dus opgeven aan het einde van het financieele jaar. Wordt wel eens vergeten geloof ik... :)

Groeten,

Leon
 
nog ruim 4% bij ons, we betalen 10% tax over de rente, dan blijft er nog aardig wat over.

Groetjes
Yvonne
 
nog ruim 4% bij ons, we betalen 10% tax over de rente, dan blijft er nog aardig wat over.

Groetjes
Yvonne

Hi zit er ook nog een vrijstellingsbedrag bij?

Tja in NL of niet laten, van hieruit en het laatste gevoel 2 mnd geleden toen ik vertrok uit NL, zag ik(100% leek) het niet positief in voor de euro, het blijft een kansberekening.

Ik heb het idee dat het in Oz beter met de economie gaat dan in NL. Ga je voor zekerheid, dan kan je risico spreiden, zowel Oz en in NL. Vraag me ook af als het erg mis gaat in NL, of dan zoals tijdens bankencrisis 100.000 euro gegarandeerd is van je spaarrekening.

Succes met afwegen en blijft altijd n gok volgens mij. Ook al ben je n superanalist of zo.

groet Simone
 
zolang je nog geen taxnummer van Australië hebt betaal je non resident tax, wanneer je eenmaal hier bent vervalt de tax, verder geen vrijstelling en geen belasting op je spaargeld wanneer je eenmaal hier bent.
 
zolang je nog geen taxnummer van Australië hebt betaal je non resident tax, wanneer je eenmaal hier bent vervalt de tax, verder geen vrijstelling en geen belasting op je spaargeld wanneer je eenmaal hier bent.
Geen belasting op je spaargeld?????

Van de ATO website;
Interest

If you are an Australian resident and you receive, or you are credited with, interest from any source within Australia, you must declare the interest as income, including children's savings accounts and life insurance bonuses.


Bart
 
Geen belasting op je spaargeld?????

Van de ATO website;

Bart
Inderdaad, het gaat gewoon bovenop je inkomen en kun je dus uiteindelijk 45% belasting over je rente betalen (afhankelijk van de hoogte van je inkomen). Kun je dus beter even die non-resident tax blijven betalen.
 
Wij gebruiken hier onze offset account van de mortgage om te sparen.
Hoge rente en geen belasting erover :)
Technisch gezien is dat geen rente, maar een verlaging van de uitstaande balans op je lening. Inderdaad veel effectiever dan je geld op een spaarrekening zetten, maar je moet daar helaas wel een hypotheek voor hebben.
 
Back
Top