geld overmaken........?

Z

zonnebloem

hallo hallo,
ik heb eens een vraagje......
ik wil dus over een paar maanden weer een tijdje naar australie, maar zit nog kort in het geld. Nu wil mijn vriend mij dus wel sponsorren, om geld te geven.
kan hij zomaar geld van zijn rekening overmaken naar mijn rekening? omdat het toch allemaal anders werkt daar en hier, bsb nummers enzo........????
want als dat kan, kan ik al weer eerder gaan!!!!!!!!!

bedankt he,
linda

Ja, dat zou in principe moeten kunnen....elke grote zichzelf respecterende bank heeft inmiddels voor ieder rekeningnummer een zogenaamd IBAN (International Bank Account Number) aangemaakt....met daar bijbehorend een BIC-code....
Het IBAN-nummer lijkt ontzettend veel op je eigen rekeningnummer, alleen staan er nog wat tekens voor....en de bank heeft een BIC-code (Rabobank heeft volgens mij "uit het hoofd" --> RABONL2U....

Als je inlogt met internetbankieren, kun je (zowieso bij de Rabobank) je eigen IBAN-nummer achterhalen...dit kun je dan doorgeven aan hem....Als hij ook internetbankieren heeft zou je dus op die manier het geld moeten kunnen overmaken....

Succes....

[quote author=Wilbert67 link=topic=1665.msg14704#msg14704 date=1115730080]
Bij rabobank zijn IBAN en BIC gewoon op je rekeningafschriften terug te vinden!!!!
[/quote]

Heel goed mogelijk....ik kijk daar nooit naar omdat ik online het laatste overzicht heb :)
(en er gebeuren bij mij te veel mutaties dat het papieren afschrift nooit up-to-date is :p

Ideaal internet bankieren. Zeker als je eenmaal in Oz zit en je hebt nog wat financiele zaken af te handelen.

[quote author=Wilbert67 link=topic=1665.msg14704#msg14704 date=1115730080]
Bij rabobank zijn IBAN en BIC gewoon op je rekeningafschriften terug te vinden!!!!
[/quote]

Dit geldt ook voor de postbank

Via Internetbankieren kan je bij de Postbank alleen geld ontvangen vanuit het buitenland, niet betalen naar een buitenlandse bankrekening. Dat kan alleen met een 'ouderwets' internationaal overschrijvingsformulier.
Zit je eenmaal in Australië en wil je nog wat financiële zaken regelen met de Postbank, dan moet je zo'n formulier nog per post opsturen naar Nederland, als je iets aan een Australisch bedrijf moet betalen en je hebt (nog) geen bankrekening in Oz.

Ik kan je alleen zeggen dat het bijna handiger is als je vriend een pasje opstuurt van een Nederlandse bank. En dat je dan daarmee pint in Australie. Ik geloof dat dat het meest betaalbaar is...

[quote author=jufrebekka link=topic=1665.msg14718#msg14718 date=1115765426]
Ik kan je alleen zeggen dat het bijna handiger is als je vriend een pasje opstuurt van een Nederlandse bank. En dat je dan daarmee pint in Australie. Ik geloof dat dat het meest betaalbaar is...
[/quote]

Of andersom, hij geeft je een pasje van zijn (of een nieuwe) Australische rekening en jij pint daarmee.

[quote author=zonnebloem link=topic=1665.msg14694#msg14694 date=1115723656]
hallo hallo,
ik heb eens een vraagje......
ik wil dus over een paar maanden weer een tijdje naar australie, maar zit nog kort in het geld. Nu wil mijn vriend mij dus wel sponsorren, om geld te geven.
kan hij zomaar geld van zijn rekening overmaken naar mijn rekening? omdat het toch allemaal anders werkt daar en hier, bsb nummers enzo........????
want als dat kan, kan ik al weer eerder gaan!!!!!!!!!

bedankt he,
linda
[/quote]
Hij kan ook je ticket betalen via credit card, weet je zeker dat hij betaald en hij weet zeker dat je komt
Gr. Ton en Ineke :wink:

Back