Geld overschrijven naar een bankrekening in Australia

Zilver

Member
Hallo allemaal,

Er is in het verleden regelmatig over dit onderwerp gediscussieerd hier op het forum, waarbij steeds, als de Postbank ter sprake kwam, gezegd werd, dat dit niet via internet kon.
Dat wás ook zo, maar ik zag vandaag, dat het met ingang van heden wél mogelijk is via Mijn Postbank.nl, dus via internetbankieren, om geld over te maken naar een Australische bankrekening.
Eindelijk ......!!

Zilver
 
[quote author=Zilver link=topic=3298.msg38620#msg38620 date=1133361472]
Hallo allemaal,

Er is in het verleden regelmatig over dit onderwerp gediscussieerd hier op het forum, waarbij steeds, als de Postbank ter sprake kwam, gezegd werd, dat dit niet via internet kon.
Dat wás ook zo, maar ik zag vandaag, dat het met ingang van heden wél mogelijk is via Mijn Postbank.nl, dus via internetbankieren, om geld over te maken naar een Australische bankrekening.
Eindelijk ......!!

Zilver
[/quote]

Klopt ! Omdat ik nog steeds een Postbankrekening aanhou, kreeg ik van de week het Postbanknieuws via email binnen en daar stond het idd in !  E i n d e l i j k !! Whoohooo !! :cheer:

Ingrid  :cold:
 
:cheer: joepie...Zijn alleen een beetje telaat. Dus helaas pinderkaas nu zit ik al enkelen maanden bij de ABN met al die miljoenen ...proest , kuch, kuch.... :roll: :cool:
 
Hoezo Bear, al een berichtje gehad van de Staats dat je gaat winnen dan????? :evil: :lol: :-D :evil:

groetjes Miranda  :)
 
hmmmm... Heb eigenlijk nooit uitgezocht hoe dat ziet met de Rabobank. ff met de search-nkop spelen wat ik hier over kan vinden ;)
 
En vanaf wanneer denken jullie dat dit wel mogelijk wordt. Want onderstaande
weet ik allemaal al, ben nml. ook in het bezit van internationale
overschrijvingskaarten.

----- Original Message -----
From: <postbank@postbank.nl>
To: <eccarola@.nl>
Sent: Thursday, October 27, 2005 1:39 PM
Subject: Internationale Overschrijvingen


> Geachte mevrouw,
>
> Het is vooralsnog niet mogelijk met Mijn Postbank.nl bedragen over te
maken
> naar rekeningen bij buitenlandse banken.
>
> Voor een overboeking naar het buitenland maakt u gebruik van
internationale
> overschrijvingskaarten. U vraagt deze aan via onze Algemene
Klantenservice.
> Deze afdeling is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot
> 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer 058 244
> 91 11.
>
> Op onze site vindt u ook uitgebreide informatie over de verschillende
> soorten buitenlandse betalingsopdrachten en de eventueel bijkomende
kosten.
> Voor deze informatie klikt u op www.postbank.nl/tb_betalen en kiest u
> vervolgens een onderwerp onder 'Betalen en het buitenland'.
>
>
> Met vriendelijke groet,
> Postbank N.V.
>
> Mw. drs. I.M. van der Wal
> Hoofd E-commerce en E-mail
>
> De Postbank besteedt veel aandacht aan de ontwikkeling van haar
e-mailservice.
> Wij zijn daarom benieuwd naar uw mening over de beantwoording van uw
e-mail.
> Klik hier: http://www.email.postbank.nl/Email.asp?id=E6E2
>
> TRACKING NUMBER:  A00001990934-***********
>
>      -----Original Message-----
>
>
>      From: eccarola@.nl
>      Sent: 26 Oct 05 17:59:53
>      To:  <mijnpostbanknl@vraag.postbank.nl>
>      Cc:
>      Subject: Vraag Mijn Postbank.nl_Anders betalingen
>
>      Girorekening : Ja
> Gironummer :
> Aanhef : mevrouw
> Voorletters :
> Naam :
> Straat :
> Huisnummer :
> Huisnummer toevoeging :
> Postcode :
> Plaats : Schiedam
> Telefoon overdag :
> Telefoon 's avonds
> E-mail : eccarola@.nl
> Vraag : Komt er op enig termijn nog een mogelijkheid om geld over te maken
naar buitenlandse rekeningen op mijnpostbank.nl. Ik weet van een andere bank
dat men dit gewoon online kan doen. En vroeg me af hoe dat bij de postbank
precies zit.
> -----------------------------------------------------------------
> Gelieve te letten op het volgende:
>
> De informatie die u aantreft in dit elektronisch bericht is prive
> en vertrouwelijk en alleen bestemd voor de geadresseerde persoon.
> Mocht u bovenstaand elektronisch bericht ontvangen terwijl dit
> bericht niet voor u bestemd is, dan wordt u bij deze van het
> volgende op de hoogte gesteld: elke vorm van vrijgeven,
> reproductie, distributie en overig gebruik van dit elektronisch
> bericht is ten strengste verboden. Als u dit bericht ten onrechte
> heeft ontvangen, wordt u hierbij verzocht om de verzender van dit
> bericht op de hoogte te stellen door middel van een elektronisch
> bericht. Verder wordt u verzocht om het betreffende elektronisch
> bericht uit uw postvak te verwijderen zonder het te kopieren of
> te verspreiden.
>
> Alle berichten en de daarbij meegestuurde documenten of andere
> vormen van bestanden worden onderzocht op virussen. Dit geldt NIET
> voor de bijgevoegde bestanden die door middel van een wachtwoord
> beveiligd zijn, deze worden niet op virussen onderzocht  door het
> ING mail domein. Onderzoek bestanden altijd op virussen voor ze
> te openen.
> -----------------------------------------------------------------
>
 
Getout,

Het mailtje van de Postbank, dat je op het forum aanhaalt, is wél van 27 oktober 2005.
Via Mijn Postbank.nl is het sinds 30 november j.l.mogelijk betalingen naar een buitenlandse rekening te doen. Ik heb er al volop gebruik van gemaakt.........

(De overschrijvingskaarten kan je trouwens óók nog gewoon gebruiken).

Zilver
 
Volgens mij wordt dat bij internationale overboeking automatisch(naar dagkoers) omgerekend naar de valuta van het land waarnaartoe je het geld overmaakt Kathleen.
 
Oeh, twijfel... wij moesten echt euro's overboeken en komen daar ook aan als euro's. Vragen we na bij de bank!
 
Je boekt hier inderdaad euro's af, maar die worden vervolgens omgezet en komen dan daar als AUD aan.
 
Kathleen (e.a.),

Wat wij tot dusver hebben gedaan (via ING internet bankieren) is opdracht gegeven om xxxx AUD over te boeken. Dat kan je aangeven. Alhoewel het opzich wel mogelijk is om EUR over te boeken, is op deze manier het risico van koers wat minder, omdat er snel afgeboekt is (en dus de koers bekend). Ook hebben we ons laten vertellen dat EUR overmaken en die dan in AU laten omzetten naar AUD duurder is.

M.vr.gr.

Perthpete
 
Domme vraag;
Kan je een Australische bank rekening openen vanuit Nederland? Of heb je daar een adres voor nodig in Australië?

Rene
 
Rene,

Volgens mij kan dat via internet. Het is dan wel zo dat je ineerste instantie alleen geld kunt storten (overmaken dus), en er nog niet van opnemen of overboeken. Daarvoor moet je ook een keer bij die bank geweest zijn (binnen 6 weken na aankomst in Australie) om je te legitimeren.

M.vr.gr.

Perthpete
 
En Rene, je moet natuurlijk een taxfilenumber hebben, nu zal dat voor jou wel geen probleem zijn maar toch.... :wink:

En je weet het Rene.... er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden... :up:

Gr.Koen
 
Hoi Rene
Inderdaad bij Westpac kun je van overseas een rekening openen. Kost wel 5 dollar per maand :|  :| Je kan alles netjes via internet bankieren in de gaten houden. Helaas geen geld opnemen. Alhoewel het wel mogelijk moet zijn omdat dat te regelen. Je kan namelijk via een "acceptable referee form" jezelf laten identificeren in Nederland. Zodra dat is gebeurd heb je inprinciepe geen restricties meer.... Ik heb het zelf nog niet voor elkaar gekregen. Ondanks een paar telefoontjes en mailtjes. Ze zijn niet zo snel bij de Migration bank van Westpac.....
Voor mij niet zo erg nog 7 weken dan ga ik persoonlijk wel even langs om alles te regelen :cheer:
gr Barry
 
Back
Top