Geld

E

Edith

Mijn vriend en ik willen graag naar Australie toe om daar oud te worden. Dit doen we pas over ong. 5 jaar als hij klaar is met zijn opleideing. Mijn vraag is eigenlijk, of je om een visum aan te kunnen vragen, ook over een bepaald eigen vermogen moet beschikken en zoja hoeveel?? en zijn er nog mensen met tips voor ons, zodat we ons goed kunnen voorbereiden?

Alvast bedankt,  Edith

Om in aanmerking te komen voor een visum hoef je niet over eigen vermogen te beschikken, behalve dan dat wat je nodig hebt om de visa kosten te betalen.
Heb je wel eigen vermogen (100.000 dollar of meer) dan kun je daarmee in aanmerking komen voor 5 bonuspunten. Nelangrijkste is echter dat je een beroep hebt wat op de 'verlanglijst'van Australie voorkomt om tenminste in aanmerking te komen voor een skilled visum ( meest gangbare )

je hebt idd geen eigen vermogen nodig....
Maar je moet bij de DIMIA (visa) aanvraag wel een bankafschrift van je spaarrekening mee sturen daar moet min. 10.000AUD opstaan.  Dat is zo ongeveer 7.000 eurie
succes :up:

[quote author=Bear link=topic=1327.msg11717#msg11717 date=1111574230]
Maar je moet bij de DIMIA (visa) aanvraag wel een bankafschrift van je spaarrekening mee sturen daar moet min. 10.000AUD opstaan.  Dat is zo ongeveer 7.000 eurie
[/quote]Hmmm, da's nieuw dan. Toen ik mijn aanvraag deed, moest je wel aangeven hoeveel spaargeld je mee dacht te nemen, maar je hoefde daarvan geen bewijs te leveren. Maar ja, da's inmiddels bijna 2 jaar geleden...

Wordt ook wat lastig als je weet dat het geld wat je meeneemt uit je huis komt...En ik ga toch echt niet mijn appartement al verkopen om bewijs te krijgen dat ik genoeg op de rekening heb staan...als het echt zo is, dat je bewijs moet leveren, dan moet ik mijn ouders maar eens lief aankijken om tijdelijk voor het afschrift het bedrag hoog te laten zijn...
(in een andere thread had ik al vermeld dat ik denk een 50.000 a 60.000 AUD mee te nemen)

[/quote]

Nou, da's voor mij hélemaal nieuw. Ben toch erg benieuwd naar je bronnen? :?

Ik heb ook even het formulier bekeken en je moet invullen hoeveel geld je denkt mee te nemen. Er staat niks over in over dat je hiervan bewijs moet inleveren.

Voor zover ik weet hoef je geen bankafschriften mee te sturen met je aanvraag

Nee met je aanvraag hoef je die niet op te sturen.
Hou er wel rekening mee dat er tijdens je aanvraag naar gevraagt zal worden.

Rob

[quote author=Roel link=topic=1327.msg11733#msg11733 date=1111591640]
[/quote]

Nou, da's voor mij hélemaal nieuw. Ben toch erg benieuwd naar je bronnen? :?
[/quote]

Komt van het emigratiebureau af die alles regelt. We zijn net bezig de laatste papiertjes bij elkaar te krijgen. Dan gaat begin april de DIMIA aanvraag de deur uit. Wat ook nieuw is dat de wachtijd van de DIMIA aanvraag verkort is van 50 weken naar 6 tot 9 maanden.......dus dat schiet al op :) 

edit: Misschien is het geen verplichting. Maar door de ervaring van het emigratiebureau weten zij wat voor documentatie ze extra mee kunnen sturen zodat de aplication sneller en soepeler behandelt wordt of dat ze bij twijfel toch de positieven kant op gaan. Hebben ze bij mijn TRA ook gedaan. en het heeft gewerkt binnen 5 maanden uitslag en ik had niet eens een versnelde aanvraag gedaan :) :)

De eerste twee jaar kun je geen aanspraak maken op de sociale voorzieningen met betrekking tot een uitkering. Je hebt wel recht op medicare (soort ziekenfonds) en op een aantal andere voorzieningen (bijvoorbeeld family assistance - kinderbijslag). Houdt er dus rekening mee dat je zeker voor de eerste twee jaar genoeg hebt om rond te komen mocht je geen baan krijegn. Dat laatste zal wel niet al te moeilijk zijn aangezien de werkloosheid nog nooit zo laag is geweest sinds 30 jaar of zo.

[quote author=neo link=topic=1327.msg11906#msg11906 date=1112063642]
De eerste twee jaar kun je geen aanspraak maken op de sociale voorzieningen met betrekking tot een uitkering. Je hebt wel recht op medicare (soort ziekenfonds) en op een aantal andere voorzieningen (bijvoorbeeld family assistance - kinderbijslag). Houdt er dus rekening mee dat je zeker voor de eerste twee jaar genoeg hebt om rond te komen mocht je geen baan krijegn. Dat laatste zal wel niet al te moeilijk zijn aangezien de werkloosheid nog nooit zo laag is geweest sinds 30 jaar of zo.

[/quote]

Daar was ik al reeds op de hoogte van, maar twee jaar is een hele lange tijd om geen baan te hebben zelfs voor een land waar het wat slechter gaat met de economie. Gelukkig is dat niet zo bij AUS dus we gaan er vanuit dat het lukt om binnen 6 maanden een baan te vinden :wink:
Wij zijn nog vrij jong en dat brengt veel voordelen en veel nadelen met zich mee. 1 daar van is dat het never nooit gaat lukken om genoeg geld bij elkaar te krijgen om 2jaar niks te doen.

Back