Geldigheidsduur Employer statements ??

marleintje

New Member
Een vraag die ik hier nog niet tegen ben gekomen:
Ik vraag me af hoelang Employer Statements geldig zijn voor de TRA.
We zijn bezig met het verzamelen van referenties van voormalige werkgevers voor de Skills assessment. Zoals het er nu naar uitziet sturen we het dossier misschien pas in 2005 op. We zijn nu al begonnen met verzamelen van papierwerk omdat we veel in het buitenland gewerkt hebben en sommige werkgevers moeilijk op te sporen zijn. Het kost veel tijd om ze te vinden en ze dan zover te krijgen mee te werken aan een uitgebreide omschrijving van gedane arbeid. Dus we zijn er op tijd bij!
De reden dat we nu de aanvraag nog niet indienen is dat we nog bezig zijn met extra opleidingen en sparen. Maar een goede voorbereiding kan geen kwaad.
Als al dat papierwerk na een jaar echter verloopt dan kunnen we beter even wachten. Het lijkt me trouwens logisch dat referenties gewoon geldig blijven, ze zijn immers niet onderhevig aan veranderingen zoals een Medical of bewijs van goed gedrag. Als de adresgegevens op het briefpapier nog maar kloppen...
Kan iemand me zekerheid geven?
 
marleintje said:
Het lijkt me trouwens logisch dat referenties gewoon geldig blijven, ze zijn immers niet onderhevig aan veranderingen zoals een Medical of bewijs van goed gedrag. Als de adresgegevens op het briefpapier nog maar kloppen...
Kan iemand me zekerheid geven?

Hier kan ik weinig tegen inbrengen.

En het briefpapier hoeft ook niet te kloppen. Je kunt er tenslotte niets aan doen dat een bedrijf gaat verhuizen (of failliet gaat) als je er niet meer werkt :D.

Als ik jou was zou ik die referenties vragen, nu ken je de mensen waarschijnlijk nog (en nu bestaat het bedrijf nog).
 
Ik wil het toch wel graag zeker weten! Ik heb de TRA al gemailt maar nog geen antwoord gehad.
het adres op het briefpapier moet zeker kloppen. De TRA heeft er vast geen boodschap aan of ik daar wat aan kan doen of niet, ze moeten de referenties toch kunnen verifiëren. Als ze dat niet lukt worden ze ongeldig verklaard.
het gaat dus echt om de datum die er op staat, hoe oud mag die zijn?
 
marleintje said:
Ik wil het toch wel graag zeker weten! Ik heb de TRA al gemailt maar nog geen antwoord gehad.
het adres op het briefpapier moet zeker kloppen. De TRA heeft er vast geen boodschap aan of ik daar wat aan kan doen of niet, ze moeten de referenties toch kunnen verifiëren. Als ze dat niet lukt worden ze ongeldig verklaard.
het gaat dus echt om de datum die er op staat, hoe oud mag die zijn?

En wat doe je dan als het bedrijf niet meer bestaat? Verscheur je dan de referentie :?:

Ik heb zelf geen ervaring met de TRA maar ik weet wel dat de ACS ook genoegen neemt met referenties van bedrijven die failliet zijn.
 
Goed nieuws, ik kreeg net een email van de TRA waarin ze inderdaad bevestigen dat referenties en werkgeversverklaringen niet verlopen. Heel fijn!
We moeten er wel voor zorgen dat ze te verifiëren zijn dus de contactgegevens moeten kloppen.
Gelukkig is geen van de bedrijven failliet Jeroen, maar als dat wel zou gebeuren zou ik de referentie gewoon opsturen met een notitie erbij...
Groetjes!
 


OFX
Back
Top