Geocaching OZ....wie helpt mij op weg?

geerjap

XPdite Sponsor
Hallo allemaal,

Ik lees in diverse berichten dat er mensen zijn die af en toe een cache opzoeken in OZ.
Wij doen ook wel eens een speurtochtje hier of daar in nederland, maar zijn niet heel fanatiek.
Om een cache te selecteren gebruik ik geocaching.nl....

Nou zijn we in november in OZ en ik zou daar best een paar caches willen zoeken.
Wie kan mij op weg helpen met wat australische sites en/of databases van caches in SA en andere leuke / nuttige tips???

GroetZ

GEERJAP
 
Nou das gelukkig heel makkelijk: geocaching.com postcode invoeren engaan met die banaan. Wij hebben hier in Queensland al een hoop caches gedaan. Een van de leukste is "Chess Challenge". Veel cache plezier!
 
okay heb ff op de website gekeken.

Hey das best leuk! Schatzoeken met een GPS device. Ik zie dat er ook een paar bij mij in de buurt zijn.
 
Ik gebruik vaak de google maps zoekoptie van geocaching.com, dat geeft een heel mooi overzicht. Er ligt heel erg veel in de Melbourne area, vergelijkbaar met NL. Wij zijn ook niet zo fanatiek, twee aussie caches in 4 maanden (ik ben ook een mooi weer cacher).
Ik krijg ook nog wel eens de kriebels als ik van het pad af moet om in een holle boomstam te kijken. Het ergste wat je in NL tegen kan komen is een muizenfamilie  :grin:, maar dat is hier wel anders vermoed ik... Iemand ervaringen?
 
Hoi Geerjap,
Ik ben zelf geen geo-cacher, maar een collega hier wel. Hij raadt aan om via www.geocaching.com (NB: dus NIET de .com.au) te kijken. Zoek vervolgens (seek) naar Australie en daarna WA. Je vindt dan 1185 caches ..:
http://www.geocaching.com/seek/nearest.aspx?country_id=3 en dan WA kiezen ...

veel plezier!!
 
Bedankt voor de tips, ik heb inderdaad al ffies gekeken op geocaching.com en vind de google maps optie wel heel erg makkelijk.

We nemen in ieder geval de GPS mee er ligt genoeg om te cachen....

GroetZ JAP van GEERJAP
 
Wij cachen in QLD. En ook hier nemen we geen onnodige risico's als het om caches gaat. Dat Australiërs het niet erg vinden om door hoog gras heen te banjeren... Ik ben wat voorzichtiger ivm slangen e.d. Toch zijn we door de caches al op heel wat mooie plekken gekomen waar we anders niet waren geweest.
 
Als er iemand tips nodig heeft over geocaching in de buurt van Sydney laat het maar horen. Ik heb er hier inmiddels zo'n 200 gedaan en er zitten erg leuke bij (ja ik ben best fanatiek).
 
Net even op http://geocaching.com gekeken en hier in de buurt idd ook wel een aantal geocaches....nu alleen nog een goede GpS vinden...iemand een idee?
 
Op zich volstaat een simpel, redelijk goedkope GPS voor geocaching. Ik heb zelf de eTrex Vista HCx waar ik heel erg tevreden over ben:
https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=8703

Niet de goedkoopste, maar wel een super GPS vooral als je ook veel wandelt.


EDIT: als je een iPhone hebt, dan kun je die natuurlijk ook gebruiken (kun je zelfs paperless cachen)
 
USD 299.99 voor een GPS valt nog wel mee toch? hm... AUD $ 449.00 klinkt al direct veel duurder :S

Maar alleen het woord "Vista" in de naam schrikt me al enorm af......

Een iPhone komt er hier nog niet, want ik houdt niet van wurgcontracten van de Telecom providers. Als er weer een tripje Europa inzit schaf ik hem daar wel ergens simlock vrij aan....(België, Italië)....Alhoewel België van de wetgeving afwil die "koppelverkoop" onmogelijk maakt. Dat zou dus inhouden dat je straks in België wel een telefoon met abonnement kan aanschaffen, waardoor je dus wel een sim-lock op de telefoon hebt, maar de telefoon zelf een stuk goedkoper van wordt.....

Italië dan maar? :)
 
EDIT: als je een iPhone hebt, dan kun je die natuurlijk ook gebruiken (kun je zelfs paperless cachen)

Heb je alleen wat aan als je in de buurt van de bewoonde wereld blijft.
Of heb je altijd GPS, ook al zit je buiten het bereik vanje provider?

Zelf hebben we de Magellan XL GPS, met DiscoverAust Road and Tracks.
Deze gebruiken we voornamelijk voor de trips in de bush, off the road.
We hebben nog nooit ge-geocached. Misschien een idee om eens te beginnen.
 
Ik gebruik nu ook de E-trex van Garmin ( voor slechts 149 AUD bij dick smith) en die werkt prima. Je kunt natuurlijk altijd zo duur gaan als je wilt! Heb in Nederland ook vaker met de autonavigatie van tomtom gewerkt wat ook ging omdat er de mogelijkheid op zat om coordinaten in te voeren.
 
Ik heb ook een Garmin E-trex. Werkt perfect. De mogelijkheid om kaarten erop te installeren lijkt me erg handig, maar dan moet je ook weer kaarten gaan aanschaffen. Toen wij de GPS aanschaften (zo'n 4 jr geleden), vond ik dat al met al te duur. Maar misschien dat dat nu wel meevalt? Mijn GPS werkt ook niet vanuit stilstand, je moet bewegen (lopen). Nieuwere/duurdere apparaten doen het geloof ik ook als je stilstaat.
Je kunt het zo duur maken als je wilt. Maar om te kunnen geocachen heb je niet veel nodig. Je moet coördinaten kunnen invoeren en het apparaat moet je vertellen welke kant je op moet. En hij moet redelijk nauwkeurig zijn. Maar mijn oude E-trex kan dat allemaal prima aan.
 
[quote author=Jadiet link=topic=9206.msg145598#msg145598 date=1251250435]
Mijn GPS werkt ook niet vanuit stilstand, je moet bewegen (lopen). Nieuwere/duurdere apparaten doen het geloof ik ook als je stilstaat.
[/quote]

Wat bedoel je met: Mijn GPS werkt ook niet vanuit stilstand? Een GPS kan toch gewoon uitlezen vanaf de satelliet wat op dat moment zijn latitude/longitude is....dat het kompas niet werkt dat kan kloppen.....maar daar werkt de GPS toch nog wel om? (niet werken is bij mij: display uit, niet aan te krijgen, etc. etc.)

De iPhone heeft overigens een ingebouwd digitaal kompas die dus idd ook de richting aangeeft als je stilstaat. Alleen hebben de kompassen in de iPhone onderling nog wel wat afwijking. Tussen die van Annemiek en mij kan soms zomaar 15º schelen. En soms ook weer niet....
 
Back
Top