geocaching

vipkop

Member
Hallo allemaal,
Even een geklets uit de kletsdoos.
Ik heb het geocachen ontdenkt!! En het leuke ervan is dat je het overal ter wereld kunt doen!
Ik had er nog nooit van gehoord, en stond er maar raar van te kijken dat mijn omgeving ervan op de hoogte was.
Ik heb al 11 caches gevonden en ook mijn man en kinderen vinden het prachtig om te gaan zoeken.
Je bent lekker buiten en je hebt een doel!
Wilde ik gewoon even delen!
www.geocaching.com

Groetjes Virginie
 
ja echt leuk!
apps voor Telefoon.

Android.: c:geo (gratis)is super!
Iphone : L4C free (gratis) or the official Geocaching App...8 euro.
 
Wij doen het ook weleens, tot nu toe is het voor mij altijd een recept voor muggenbulten, maar dat mag de pret niet drukken! Het is inderdaad erg leuk en je komt nog eens ergens. En die geocaches liggen zelfs in de middle of nowhere. Ik gebruik er ook gewoon een app op m'n telefoon voor, de betaalde versie van Geocaching zelf, en dat werkt prima.
 
Wij geocachen ook af en toe, alhoewel de laatste keer al weer een tijdje geleden is.
 
ja echt leuk!
apps voor Telefoon.

Android.: c:geo (gratis)is super!
Iphone : L4C free (gratis) or the official Geocaching App...8 euro.
Thanks Vipkop!! Heb meteen de app geinstalleerd. Wat is dit leuk zeg!!
 
Ik zag een markering bij mij op de hoek, maar ik heb geen idee hoe het werkt en wat je er mee kunt. Maar dan zou ik me er eerst in moeten verdiepen en ik weet niet of ik daar wel zo'n zin in heb. Ik ben bang dat het weer zo'n half opgepakte en half vergeten hobby wordt. Tijd is een enkelvoudigheid hè.
 
Het is heel simpel HardCore, en je kunt het heel intensief doen en 10 geocaches per week zoeken, of je doet het op je gemakje als het je uitkomt en je vindt er 10 per jaar (ons tempo, lol)!

Je kunt een profiel maken op geocaching.com zodat je kunt bijhouden welke caches je gevonden hebt en je kunt veelbelovende caches zoeken en de coördinaten downloaden. Met mijn app kan ik anywhere anytime zien of er caches in de buurt zijn en als ik dan zin heb zoek ik er een paar op. Easy peasy.

Er zijn ook trackables, geocoins en dat soort ongein, kun je je in verdiepen als je wilt, maar geocachen is net zo leuk zonder die dingen. Je kunt het zo gek maken als je zelf wilt, dat vind ik een van de leuke dingen eraan. Je kunt het casual doen maar ook, tja, "Hard Core" :)
 
jeetje ik hb vanmorgen een hele uitgebreide beschrijving geschreven is ie gewoon weg????
Ah, da's zonde:(
Er 'lag iets' op de carpoolplaats, maar daar aangekomen zag ik niks bijzonders. Dus ik snap de grap nog niet zo.
Misschien, als ik tijd over heb, eventueel, ooit,....
 
ja, doen wij ook. Eergisteren nog tijdens een rondje Gippsland. Vaak gewoon leuk omdat je door die caches op plekjes komt waar je anders niet stopt. Niet altijd even gemakkelijk hoor. eergisteren stonden we er pal bovenop volgens de gps, maar niks gevonden. Het wordt tijd dat we er zelf eentje gaan verstoppen.
 
Dan 'log' je je vondst op je geocaching profiel op geocaching.com. Je kunt er een verhaaltje bijschrijven over hoe je 'm vond bijvoorbeeld (maar natuurlijk niks specifieks verklappen). Zo bouw je je collectie op :)
 
En wat doeje dan als je er eentje gevonden hebt??
In elke cache hoort een logboekje te zitten waar je wat in kunt schrijven, en er zit wat prullaria in, en je kunt inderdaad ook (zoals Kooka al zei) op de app/website invullen dat je hem gevonden hebt en dan houdt je account bij hoeveel je er al gevonden hebt enzo.

Vandaag mijn eerste Geocache gevonden!! Ik was met Sacha, de kids en het buurjongetje naar een cache gaan zoeken in de bush. Nou dat hebben we geweten, haha. 1,5 uur (retour) door prikkel struiken zonder duidelijk pad. Ik was helemaal vies van in een verbrande boom klimmen om te kijken of ik ergens iets kon vinden als referentiepunt waar we naar toe konden lopen, maar helaas. Alleen maar bush, bush, bush.. Alles leek op elkaar. Toptijd gehad!!
 
Zo nu de computer aan en dan kan ik even gewoon typen i.p.v op mijn telefoon!
Je hebt meerdere soorten caches hardcore, ikzelf houd me nu in het begin maar aan 3, de groene op de geocaching kaart dat zijn de gewone, daar ga je naartoe net als naar jouw carpoolplaats en op de geocaching app of internet kun je ook zien hoe groot het ding is waar je naar zoeken moet. Kan heel klein zijn( pinkgrootte) of een groter doosje daar kunnen wat speeltjes inzitten die je kan ruilen. Of een travelbug die kun je meenemen, loggen en kijken wat zijn doel is en hem helpen zijn doel te bereiken, je kunt m ook laten liggen.
Dan zijn er nog de caches met een vraagteken op de kaart, moeilijker wat je moet eerst de coordinaten uitpuzzelen en de puzzels kunnen heel verschillend zijn. Ik heb er pas eentje gedaan.
Dan zijn er op de kaart nog de gele caches dat is een tour, je moet dus meerdere caches vinden.
Caches zijn meestal verstopt in boomstammen, soms magnetisch onder aan dingen, in gaatjes van een muur met een grote steen ervoor, kan vanalles zijn, even zoeken ter plekke dus.
Wij hebben er veel plezier aan en je komt interdaad op plekken waar je anders nooit zou komen.
Groetjes
 
Back
Top