Geraldton

aussie6157

Account Inactief (eigen verzoek)
Hoi
Ik zou eens willen vragen of er Nederlanders in Geraldton WA wonen. En hoe vinden jullie het daar?
Wij denken eraan om terug te gaan naar WA, na 3 jaar SA.
Alvast bedankt.
 
Hi,

Ik heb daar 10 jaar geleden gewoond. Het is nu een stuk groter dan toen met meer faciliteiten. Het is natuurlijk persoonlijk, maar dit is mijn ervaring.

Het is vooral een perfekte plek om kinderen op te voeden met veel activiteiten, sport, de zee met alle mogelijkheden en een redelijk gematigd klimaat naar Australische begrippen. Het ligt wel afgelegen, dat vonden wij een nadeel. En wij hadden geen kinderen, dus het kostte tijd om aansluiting te vinden. Er zijn veel actieve mensen zoals bij de Surf club. Een voordeel is "the sense of community" als je eenmaal aansluiting hebt wat het is een vrij kleine plek.

Ik hou erg van kamperen en het bezoeken van nieuwe plekken en dan ben je daar toch vrij beperkt omdat de afstanden groot zijn voor diversiteit. Perth is 4 uur rijden met weinig onderweg.

Hopelijk heb je er wat aan.
 
Hoi Kims,
Dank voor je reply.
Welke suburbs zijn in jouw mening de mindere suburbs in Geraldton?
En was de harde wind die er vaak waait een probleem voor jullie?
Groetjes
 
Welke suburbs zijn in jouw mening de mindere suburbs in Geraldton?
En was de harde wind die er vaak waait een probleem voor jullie?

Hi,

Wij hadden geen last van de wind want die is juist in het heetste seizoen en alleen 's middags dus wij vonden het prima. En wij woonden letterlijk net over de duinen dus dan krijg je er best wat van mee.

Rangeway and Utakarra zijn geen goede buurten.
Tarcoola beach en aangrenzende buurten zijn prima en aangenaam wonen. Drummond Cove ook volgens mij. Verder weet ik het niet, want het is alweer even geleden.

Het was wel een vrij conservatief dorp maar ook dat kan verschoven zijn...hopelijk ;)
 
Ik hoop toch niet dat het zo erg dichtgeslipt is?!

Nee hoor, is nog ver genoeg weg van de bewoonde wereld. Het gaat wel rap richting het Noorden, maar de komene jaren zal het wel wat langzamer gaan.
 
Hoi
Ik zou eens willen vragen of er Nederlanders in Geraldton WA wonen. En hoe vinden jullie het daar?
Wij denken eraan om terug te gaan naar WA, na 3 jaar SA.
Alvast bedankt.
Hoi :)

Ik ben een aantal jaar terug jullie proefkonijn geweest voor de B&B :)
Wat is de reden om terug te gaan naar WA als ik vragen mag?
 
Hoi Janka!
Eigenlijk omdat het weer ons steeds meer tegenvalt, en wij moeilijk kunnen wennen aan 3 maanden zomer en 9 maanden kou ( vooral de avonden!) ipv 9 maanden zomer en 3 maanden minder warm.( WA weer)
Maar zoals ik al zei" we zitten eraan te denken". Nog niks concreet. We gaan het meer serieus bekijken in een paar maanden, of we dan de knoop doorhakken of niet.
Hoe gaat het verder met jou? Het bevalt je goed in Whyalla? Mooi!
Ik wens je in elk geval alvast een hele fijne jaarwisseling en een prachtig nieuwjaar !
Groetjes
Gerrie
 
Janka en we hebben van de B&B een Remedial Massage Praktijk gemaakt
Sinds Jan. 2016 praktijk aan huis begonnen. Remedial Massage, Oncology Massage, Bowen Therapy, Myofascial Release en Cranio Sacral Therapy.
Daar hoop ik in WA mee door te gaan.
 
Back
Top