gereedschap inclusief bouten schroeven moeten smeermiddelen meenemen

jimmysaywhoosa

New Member
Ik ben automonteur en over een jaar of 2 hoop ik te kunnen vertrekken naar down under.
Maar ik heb wat vragen.


Ik wil graag een hele hoop gespaarde rommel meenemen. Misschien spullen die in de ogen van anderen niets waard zijn maar voor mij wel. Het zijn door de tijd heen opgespaarde spulletjes van auto`s motoren en fietsen.
Tevens heb ik een hele hoop gereedschap.

Hier volgt een lijst wat ik zoal aan gereedschap zou willen verschepen.

Schroevendraaiers
tangensets ( griptangen, bacho, )
gereedschap voor hout bewerking ( bijtels ed )
handzaag ( decoupeerzaag )
ijzerzaag
dopsleutelsets
momentsleutels
verlengsnoeren
boormachines ( dremel )
doos met boortjes ( metaal,steen en hout )
steek en ringsleutels
bijtels, staalborstels,
schuurpapier ( nieuw )
lasapparaat
electrische schuurmachines ( 5 verschillende soorten )
tafelslijper voor metaal
een doos vol oude elektrische bedrading inclusief lampen
een doos vol bouten en moeten, schroeven, nippeltjes, pennetjes,veertjes,palletjes, plaatjes.
een doos vol smeermiddelen in spuitbussen, olien, vetten,poetsmiddelen,polijstmiddelen.
een doos vol lijm soorten, bizon tix ed,secondenlijm.
lijmpistool
garagekrik met assteunen
compressor
soldeerbout
doos vol kleindelen voor met monteren van stekkers en stopkontacten, cv verwarming,water en gas leiding.
doos vol schroeven,pluggen,keilbouten, bevestigingsmaterialen voor op hout, metaal en beton.
multimeter, occiloscoop, voeding, voor het repareren van electronica.

Eigenlijk wil ik gewoon een complete kleine werkplaats meenemen.


Wie weet of zoiets kan en waar je op moet letten ivm bacterien en besmetting.
 
goeie vraag, hier sluit ik me geheel bij aan (al moet ik zeggen dat ik behoorlijk veel losse zooi aan het opruimen ben :grin:).

BTW wat zijn eigenlijk de gangbare draadmaten, voor bouten en moeren, in OZ?

Bart
 
ok, daar gaat ie, inmiddels wel wat wijzer geworden vanwege mijn werk bij een vervoerder ( lees vorige draadjes... )
ik heb tijdens mijn werk te maken gehad met de diverse inspecteurs.... dit wil zeggen zij kijken aan de hand van papierwerk wat er is ingevuld N10 formulier voor persoonlijke goederen...en maken dan uit of ze het gaan openen of niet... ook bepaalde landen van herkomst maken ze altijd open. Machine onderdelen zien ze het liefst zonder roest, zand, beestjes,  geen losse verfbladertjes, schone  :thinking:smeer ( ook al klinkt smeer gewoonweg vies... ) wanneer het Nieuwe spullen zijn willen ze graag van de afdeling customs zien of je er wel voor betaald hebt en hoeveel, want rare bedragen roept vragen op en vertraging.

stap 1: controle customs ( douane, checken bonnetjes en of het geen immitatie is )
stap 2: quarantine ( of het een gevaar is voor de samenleving en/of verboden )
stap 3 : indien het fysiek gecheckt wordt dus niet alleen papierwerk komt er minimaal een extra fee van 45 dollar bovenop de importkosten.

goed, hopelijk heb je hier wat aan; heb zelf ontzettend spijt dat we besloten hebben niets mee te nemen en misschien dat we achteraf nog wat oude spullen gaan op laten sturen die nu nog bij mijn schoonouders staan.

Dit is enkel wat ik heb gezien, geen idee of het bij alle transport bedrijven zo gaat en hoe het gaat wanneer het als een grote zending ( FTL ) binnenkomt.

een tip: wanneer het makita betreft: meenemen want hier is het duur. ( WA  ) en goed materiaal hebben we nog niet echt mogen vaststellen....maar suggesties zijn welkomen mensen!

grs en suc-6 met de procedure

Hummer
 
als je ruimte hebt gewoon meenemen. Mijn man heeft ook zijn complete "werkplaats" meegenomen en is daar erg blij mee. Geen controle gehad bij douane geen gekke vragen niets.
 
Wij hebben alles gewoon meegenomen inclusief schroeven, bouten ne moeren. Wel hebben we alles schoongemaakt zodat het er netjes uitzag en er geen vuil meer aan kleefde.
Scroefdraad is hier over het algemeen hetzelfde (kranen ed.), Jac werkt echter in een gereedschapmakerij waar ze alle denkbare schroefdraden moeten gebruiken omdat diverse bedrijven hun eigen voorkeur hebben.
Veel oudere mensen denken nog in het engelse meetsysteem (inches, gallons en miles) maar meestal gelden de metrische maten.
 
Hallo,
gereedschap moet je zeker mee nemen, vooral als je als monteur aan de slag wilt hier, je moet je eigen gereedschap hebben.
voor de rest, tja ze hebben hier ook alles, ik weet dat het voor je zelf mischien veel waarde heeft, maar dat hangt er dus vanaf wat het gaat kosten om het in te pakken en te verschepen.
Het zal inderdaad redelijk schoon moeten zijn om door de douane heen te komen.
voor de rest, je "moet" hier electricien zijn om iets aan stroom te mogen doen, en loodgieter om iets aan water of gas te mogen doen.

voor de schroefdraad en afmetingen, het gaat hier allemaal door elkaar heen, meterisch en imperial

veel sucses met de voobereidingen.

de groeten,

Hein
 
Na een grote schifting om het echte gereedschap van de rommel te scheiden heb ook ik het goede spul allemaal meegenomen.
Wel zoals eerder gezegd goed schoonmaken.
Alles wat meeging is door mijn handen gegaan (tangen, schroevendraaiers, hamers, zagen, boormachines, slijptol, bankschroef en nog veel meer) alles schoongemaakt, geolied etc.
Voor wat tuingereedschap betreft heb ik zelfs het e.e.a. gestraald en opnieuw gespoten.
Daarnaast heb ik het tuingereedschap als "diversen" gelabeld om geen aandacht te trekken.
Geen idee of ze het bekeken hebben maar geen problemen gehad, het zag er dan ook uit als nieuw.
 
Zelfde hier; alles meegenomen, inclusief motorblok, veel onderdelen en al m'n gereedschap. Niets zo zuur als het hier nodig hebben en het in NL hebben liggen...
 
Hoi, volgens onze lijst met 'verboden in te voeren middelen', staat ook alle soorten lijm, olien etc, waar het vlamteken opstaat. Verven etc mag ook niet mee. Materialen zelf wel, mits ze vrij zijn van vuil. Kijk anders op de douane-site van Australie. Daar staat een lijst van goederen die wel of niet ingevoerd mogen worden. Succes ermee.
 
Heb ook de nodige tools meegenomen.

Vooral de "vettige" tools was geen probleem. Heb ze in de benzine gegooid en afgedroogd.
Met houtbewerkings gereedschap moet je wat zorgvuldiger zijn. Goed afblazen en stof verwijderen.

Wat betreft bouten: ze zijn in de jaren 70 al overgegaan naar Metrisch, maar in de mijnbouw is nog veel imperial aanwezig en dus ook bij boutleveranciers.

Voor mijn restauratie van mijn ouwe benz is het af en toe best zoeken. Kwaliteit 4.6 is hier trouwens ook nog de standaard, terwijl in Europa kwaliteit 8.8 al bijna als pisbakkenstaal wordt gezien. Zal wel met chinese import te maken hebben.

Maar neem zo veel mogelijk mee, de stekkers mag je zelf niet omzetten maar vloeken mag ook niet....  :p
 
Hi guys, what about gereedschap ( tegelzetters tools ) waar nog cement resten aan zitten? Dat hoeft toch zeker niet helemaal schoon te zijn he? Beetje moeilijk te verwijderen.....
 
Heb ook een kist meegenomen met traweel, voegspijker, schietlood etc. etc. meegenomen.
Zet duidelijk op de lijst wat er in die kist zit, en ze keuren het geen blik waardig.
Cement en tegellijm zijn niet besmettelijk en er zitten ook geen beestjes in.

Zeker meenemen, want ik heb hier al een stel rare trawelen gezien, waar ik geen muur mee zou willen metselen.

Voor de schilders: ze kennen hier geen ronde kwasten, alleen platte. Ik heb altijd geleerd dat je een ronde kwast moet hebben voor lakwerk, maar dat schijnt hier niet nodig te zijn.
 
Back
Top