Gereedschap meenemen

carlijnaxel

XPdite Sponsor
Intussen heb ik een hoeveelheid gereedschap verzameld die ik mee wil nemen.

Weet iemand of voor het aanleggen van waterleiding van het merk uponor de leidingen en (pers)koppelingen van unipipe in OZ verkrijgbaar zijn?
Zo niet dan moet ik de persset verkopen voor vertrek.

Heb al de vraag gesteld bij de fabrikant maar krijg geen antwoord.

Cheers,

Axel

Volgens mij kan je dat er gewoon kopen;
http://www.google.com.au/search?hl=en&q=unipipe&btnG=Search&meta=cr%3DcountryAU

Bart

Hoi

Het is hier een niet gebruikelijk materiaal, ook de pers koppelingen zijn anders.
Hier word buiten koper veel I plex gebruikt.
K2 is voor de aanleg van waterleiding en K1 is voor aanleg van gas, deze lijkt op uponor het heeft ook een alu inlage (meerlagen buis)
Kijk eens op de website van i plex
Ik heb wel een rems perstang uit nederland over laten komen, de bekken passen er gwoon in (zijn ook van rems)

Groetjes Kees

@ Bart
Mijn vraag had eigenlijk moeten zijn of het ook in Tassie verkrijgbaar is.
Toch bedankt.
Het is een vrij nieuw systeem voor Australie en heeft ook al de goedkeuring van verschillende instanties.
Op het moment is het vrij beperkt verkrijgbaar.

@ Kees

Het Iplex systeem lijkt heel veel op het Unipipe systeem, alleen heb ik het idee dat de koppelinghulzen korter zijn.
Dan denk ik dat het wel de moeite is om de persset mee te nemen.
Het is een tang van Klauke, misschien dat de bekken zelfs voor het Iplex systeem geschikt zijn en anders zijn andere bekken kopen nog steeds goedkoper dan een andere set.
Dan hoop ik dat de VSH press persbekken ook passen op een daar verkrijgbaar systeem.

Is koper 22 trouwens een gangbare maat in OZ, 15 wel weet ik?

Groetjes  Axel

Het I plex systeem lijkt totaal niet op het unipipe systeem zo hebben de koppelingen geen o ringen en in de pers bekken zitten geen rillen.
Het is een gewoon glad uitziende koperen ring die je krimpt met een krimptang (zelfde principe als unipipe)
Je bekken passen niet, alleen de bekken van rems passen in een uponor krimptang (inderdaad klauke)
Dus als je een elekrische tang hebt kun je wel hier bekken kopen voor die tang (remsbekken)
je handtang van uponor kan je er niet voor gebruiken.
Wat ook heel langzaam komt (maar waar men nog niet aanwil) is viega pershulpstukken met dat o ringetje.
Ook hier kun je je tang voor gebruiken.

De maat voering hier is in inches (gewoon shit) 1/2" is iets groter als 15 dus wel die buigtang meebrengen, ik heb hem iets uitgeslepen en werkt nu perfect.(rothenberger met korte straal en rol)
verder is 3/4 gangbaar Ongeveer 20 m/m, ik laat hiervoor een wicu buigtang opsturen en ga dan vogelen, wicu buigtang is dacht ik 19 m/m
Hier kennen ze alleen de buigtangen uit een stuk en die haat ik, verder vind ik de straal te groot.
Als je me een mailtje stuurt reageer ik hierop met wat foto's van de koppelingen.

Groetjes Kees

Back