gereedschap nodig?

marc-el

New Member
Hoi mensen,

Even een vraagje aan carpenters (and joiners) die al werkzaam zijn in australie en/of sydney

Bij heel veel advertenties voor carpenter staat bij, Must have own tools Bedoelen ze daarmee ook electrisch gereedschap of alleen handgereedschap?
En als er staat position is permanent  is het dan ook echt permanent?

En hebben jullie nog tips voor iemand die wil gaan soliciteren in Sydney, bv waar ik op moet letten in een advertentie etc.

Groeten en alvast bedankt marcel :up:
 
Hoi Marc-el

Ikke  is geen carpenter dus wat voor gereedschap je nodigt heb weet ik niet ,
maar meestal bedoelen ze dat de dure apparaten niet aan een vreemde uitlenen.

Uit eigen ervaring merk ik wel dat het in de praktijk wel meevalt , en tools van je collega's kunt lenen dus het zal wel meevallen.

persoonlijk ben ik wel van plan om een paar kleinigheidjes van tools mee te nemen ,
maar dat is meer omdat ik denk/weet dat ze die daar niet hebben,
of omdat ik er een persoonlijke waarde aan hecht :cry:

als ik per se nog iets nodig heb , kan ik het altijd daar nog kopen.

Maar het komt wel proffesioneler over als je met eigen gereedschap aankomt zetten :wink:


Groetjes Johan
 
Ha die johan,

Ik neem ook wel al mijn hand gereedschap mee maar, hier in nederland leverd de baas al het electrische gereedschap en moeten we zelf voor handgereedschap zorgen.

Maarja we zien wel

Bedankt voor je antwoord :up:

Groeten marcel
 
Haha, je zou dus wel eens de nieuwste klant van Bunnings (Gamma tot de macht 100) kunnen zijn ;-)

Over het algemeen als er "permanent" staat is een positie ook echt permanent; je sluit een arbeidsovereenkomst af en treed in dienst. Naast permanent kennen we hier ook contract en temporary.

Wat volgens mij (en ik ben trouwens geen expert) nog wel eens gebeurt in de "trades" is subcontracting (bijv: jij laat een huis bouwen door bedrijf a, die dan weer bedrijf b als sub contractor aannemen om bepaalde dingen te doen). Je zult danook zien dat er in Oz vrij veel kleine bedrijven en eenmanszaakjes zijn die zelf werk binnenhalen en ook voor andere bedrijven werken.

Wellicht kun je je eens wat meer verdiepen (en voorbereiden) in hoe e.e.a. werkt op de Office of Fair Trading website (http://www.fairtrading.nsw.gov.au/building/builderstradespeople.html). Fair trading is de overheidsafdeling waar je, als je dat al wilt doen, je bedrijfsnaam registreert.  Fair Trading beheert EN controleert ook de hele builders license toestand hier in NSW (en nog meer zaken zoals makelaars, autohandelaren en vele andere dingen). Let op: aangezein Australie een federatie van staten is kunnen regels en wetten trouwens aardig verschillen per state/territory (zelfs de verkeersregels zijn hier en daar anders).

Paul
 
Back
Top