Gevaarlijk ?

Raphael

New Member
Hallo allemaal,

Is het gevaarlijk om zomaar onderweg ergens op een P-plaats te verblijven ?

We willen dus 3 weken met een camper de Oostkust langs in Juli en ja je weet nooit waar je terecht komt.
Of is het beter toch telkens weer een camping op te zoeken, wat dan jammer is omdat je telkens weer op "zoek" moet.

Ik begreep dat Juli een mooie periode is om naar het Noorden te rijden en de Oostkust zou mooi moeten zijn.  :lol:

Nu hopen dat we niet worden overvallen of zo !  :cry: :cry:

Ik hoor van jullie !

groetjes Raphael

Er zijn genoeg nationale parken waar je kan staan. Alleen of je er kan/mag komen met je camper is de tweede vraag.
Tijdens onze vakantie in NSW/Qld hebben wij zowel campings als parken gedaan.
Nu doen we strand, bush, parken en als het echt moet campings.

Hoi

Ik heb altijd gedacht dat het verboden was om zomaar op een parkeerplaats te blijven overnachten.  Maar waar ik die wijsheid vandaan heb weet ik niet.

Sidonia

Ik heb ergens gehoord/gelezen dat je met caravan op een parkeerplaats mag staan, zonder dat de poten uitgedraaid staat. Dat zou betekenen dat je daar overnacht.....

Ik dacht hetzelfde als Sidonia, maar als je het zeker wil weten is het misschien handig of de politie of het Department of Transport te bellen (in QLD 13 23 80).

Laat ik ook denken als Sidonia en Irene.

Wij reizen al twee jaar en nooit langs de weg.
En gevaarlijke gekken zijn er overal.
De reizende Australier de dit wel vaak doet geven altijd de tips, niet in het weekend bij een stad, zorgen dat je ieder moment kunt aanrijden enz.

Maar naar een camping zoeken hoeft niet, er is zoveel aanbod.

Groetjes Jolanda  :up:

Haha, Jolanda, 'zorgen dat je ieder moment kunt aanrijden'. M'n moeder kreeg vroeger een rolberoerte als ik zei dat ik 'om 8 uur was aangereden'.... LOL...

[quote author=jolanda b link=topic=7906.msg102739#msg102739 date=1195195554]
zorgen dat je ieder moment kunt aanrijden enz.
[/quote]

LOL! :grin: Altijd lachen met die brabo's ;)

In Strijp ( Eindhoven ) hebben we het zo echt op school geleerd hoor  :grin:
( vinden jullie niet als je een tijdje hier woont dat het NL moeilijker word  :p :lol: )

Groetjes Jolanda

ik heb ooit eens gehoord dat je rond 5 uur op een plekje moet gaan staan, komen er geen anderen bij, dan kun je beter verder gaan. wij hebben nooit problemen gehad. we hadden een boek met plekken waar je kan overnachten, ook gratis overnachtingen.

succes mary

De eerste keer zijn we van Darwin naar Cairns langs de kust naar Brisbane getuft met een 4x4.
2de keer met een 4x4 naar cairns naar Sydney door naar Port Augusta en door naar het noorden naar Darwin.

Nu gaan we graag een keertje van Darwin naar Broome , Perth en dan weer ergens een weg zien te vinden naar Darwin.

We hebben alles met een 4x4 gereden en snachts overnacht in een tentje van 1.80mx1.80mx1.80m.
We hebben in al die tijd 2maal op een camping gestaan wat zeer saai was.
Miste al gauw the wildlife tegen zon ondergang en snachts de nieuwsgierige kangaroos.

2maal in al die tijd last gehad van omstanders.
eerste keer was op een zaterdag avond , jongere stopte, nee eigenlijk kwamen ze terug want ze waren ons al voorbij maar ze hadden ons tentje gezien en kwamen even terug om herrie te maken.
2de keer waren we ons tentje savonds aan het opzetten in het licht van de koplampen.
We waren bijna klaar stonden er ineens zo'n 20 ''boze'' aboriginals om on heen.

Niks gezegd en maar vlug ingepakt en wegwezen , je weet maar nooit.

Verder is het altijd rustig en relax geweest.

Jack :evil:

Wij zijn ook van plan om een paar maanden te gaan reizen met een tent, maar ik heb echt geen zin om die tent zomaar in de wildernis op te gaan zetten.... Liever op een camping, want anders zou ik toch niet slapen ;) Vind het veel te eng!

Nee , dat is niet eng.
Eerst effe goed kijken waar je tent neerzet en leg iets onder je kussen, een puntig ding van 20 cm.

Oja , en geen wolfcreek kijken voor je gaat reizen.

:grin: :grin:

Jack :evil:

Tja...........

Ik lees verschillende zaken....eigenlijk is dus de beste tip om dus ergens op een camperplaats te gaan staan.

Heeft iemand een idee hoe laat het donker is in Juli langs de Oostkust van Zuid naar Noord ??

Anders worden de avonden wel heel lang in die camper, TV zal ook niet veel zijn denk ik.

Raphael

De Australier staat ( op de camping ) bij zonsopgang op en gaat rond 21.00 uur naar bed.
Dus best lange dagen.......

Tv zal ook niet veel zijn denk ik ....................deze regel snap ik dan niet helemaal.

Groetjes Jolanda  :up:

In juli is het al vroeger donker aan de oostkust, Jack. Bij ons (Port Stephens NSW) al tegen zessen donker en schemer vanaf kwart over vijf...

Maar Dzjek, toch hier nie!! In B'bane is het toch echt om 5 uur donker in de winter.

Okee, ik heb 't weer opgezocht; de linken die hier op het forum een tijdje geleden zijn geplaats over de langste/kortste dagen:

http://www.cactus2000.de/uk/sonne/oau.shtml
http://www.ga.gov.au/geodesy/astro/sunrise.jsp#enter
http://www.sunrisesunset.com/

Hai All,

Gossie, zelfs op de langste dag is het niet lang licht bij jullie.
Dat zal echt effe wennen zijn, wij hebben in het Noorden 24u per dag en in de winter 24u per dag donker.

Wij wonen in de omgeving Bergen en daar is het in de zomer licht tussen 03:30 en 01:00.
Dus licht van heel vroeg in de ochtend tot na middernacht, wij kunnen 's avonds om 12 uur nog een boek lezen buiten.

Om 23:00 leeft alles hier nog.....

Maaaaaaaaar in de winter met een slechte dag wordt het pas om 10:00 licht en weer om 15:00 donker.

Die lange avonden zijn wel lekker hoor, heb je echt een lange dag !  :cool: :cool: :cool:

Raphael

Back