Gevolgen van annuleren of afkeuren visumaanvraag

AJ

XPdite Sponsor
Hey hallo,

Naar aanleiding van deze post en deze post vroeg ik me af of er iemand meer weet over de wetgeving omtrent het annuleren of het afkeuren van een visumaanvraag.

Ik was altijd in de veronderstelling dat als je visumaanvraag afgekeurd wordt of als je de visumaanvraag zelf intrekt, dat je daarna gewoon weer een nieuwe visumaanvraag kunt indienen. Blijkbaar zitten hier dus haken en ogen aan.

Weet iemand hier wat meer van?

:|

He Aj beste man,

Je laat me schrikken met deze mail,
Je wilt toch niet gaan zeggen dat je nieuws hebt gehad van de DIMA met een antwoord waar je niet op zit te wachten....

Jack :evil:

Gelukkig niet, beste vriend Jack, maar als ik het verhaal van Henk lees dan begrijp ik dat als je visumaanvraag afgekeurd word dat je dan voor 3 jaar verbannen wordt. Maar als ik het verhaal van Mariekske lees dan begrijp ik daar weer uit dat als je zelf de visumaanvraag intrekt dat je dan niet met een verbannig te maken krijgt.

Toch wel een belangrijk punt om over na te denken in het geval je visumaanvraag niet helemaal loopt zoals je wilt dat het loopt en je voor een back-up plan moet gaan.

:dunno:

[quote author=AJ link=topic=5401.msg68384#msg68384 date=1155974425]
Gelukkig niet, beste vriend Jack, maar als ik het verhaal van Henk lees dan begrijp ik dat als je visumaanvraag afgekeurd word dat je dan voor 3 jaar verbannen wordt. Maar als ik het verhaal van Mariekske lees dan begrijp ik daar weer uit dat als je zelf de visumaanvraag intrekt dat je dan niet met een verbannig te maken krijgt.
[/quote]

Zo heb ik het ook begrepen.

He Aj, beste man..

Een pak van mijn hart, ik zag de rit naar het bovenste punt van Cape York al niet doorgaan.... , gelukkig is het gewoon wachten op je visum ...en het visum die ga je krijgen. :up:

Een back up plan word hier niet over geschreven.
Lezers en schrijvers op dit forum die voortijdig afhaken ,
(zoals je beroep staat niet op de lijst of een afkeuring van de TRA of uiteindelijk een afkeuring krijgen van de DIMA),..
Die schrijven enkele keren nog wat maar dan haken ze af en gaat hun verhaal/ forumnaam de diepte in en hoor je niks meer over......helaas.

Iedereen wil een tweede kans , is er die zoals AJ al schreef..
Als je op beroep (skilled) gaat en je krijgt negatief nieuws dan kun je naderhand niet uit dezelfde tijd je school en werkeervaring opgeven voor een ander beroep of iets wat er op lijkt...Toch???

Zijn er lezers op dit forum die een afwijzing hebben gekregen van bv. de DIMA, geven jullie op blijven jullie werken om toch op de ene of de andere manier toch Australia binnen te komen (op een legale manier  :)  :wink:) , hebben jullie een back up plan, en welke tijd neemt dit in beslag..??
Moet je dan drie maanden wachten?

Ik ben benieuwd welke regels hiervoor geschreven zijn.

De gelukkigen mogen nog heerlijk de tijd rustig afwachten op hun visum.
AJ , nam jij nou de kolen mee of ik?? :) :up:

Cheers,

Jack :evil:

Ben errrrrg benieuwd naar de antwoorden!!!
Liam heeft idd zijn aanvraag op advies van DIM(I)A ingetrokken, zal hem nog eens vragen hoe dat ook alweer zat. Maar volgens mij gaven ze niet echt duidelijke concrete antwoorden, meer in de zin van dat het een negatief gevolg KAN hebben voor je volgende aanvraag, maar zal dit nog even navragen van de week...!

Mijn persoonlijke back up plan was:

1) Naar een ander land emigreren (Nieuw Zeeland / Canada)
2) Voor een ander type visum naar Australië gaan.

Gelukkig was het niet nodig...... 8 Juli: DIMA has approved your visa
Skilled Independent 136

Toch wel een belangrijk punt om over na te denken in het geval je visumaanvraag niet helemaal loopt zoals je wilt dat het loopt en je voor een back-up plan moet gaan.

[/quote]

Dat staat niet in die post, daar staat dat zijn visum afgekeurd werd omdat hij voor 3 jaar verbannen was. Dat is iets anders.

[quote author=Catkin link=topic=5401.msg69442#msg69442 date=1156863668]

[/quote]

Dat staat niet in die post, daar staat dat zijn visum afgekeurd werd omdat hij voor 3 jaar verbannen was. Dat is iets anders.
[/quote]

Destijds was blijkbaar zijn visum afgekeurd waarna hij voor 3 jaar werd verbannen. En daarom is zijn visumaanvraag van nu ook weer afgekeurd.

[quote author=Henk J link=topic=5184.msg68350#msg68350 date=1155907863]
Ze hebben me dit niet verteld toen mijn visum werd geannuleerd, toen ik begin dit jaar een toeristenvisum aanvroeg wat ze afwezen...
[/quote]

Henk, als je dit leest en als je nog animo hebt, vertel ons dan eens hoe het gegaan is.

:|

[quote author=hawk link=topic=5401.msg69368#msg69368 date=1156834746]
2) Voor een ander type visum naar Australië gaan.
[/quote]

En dat is nou net het punt: mag je dan nog wel een ander soort visum aanvragen?

:?

Ik vermoed AJ, dat dat afhangt van de reden waarom je wordt afgewezen. Het heeft natuurlijk geen zin om opnieuw een visumaanvraag te doen als je bijvoorbeeld bent afgewezen voor een misdrijf dat je hebt gepleegt, of als je medisch blijvend niet in orde bent.
Maar als je wordt afgewezen omdat je te weinig werkervaring hebt? Nou, dan kan je toch best nog een keer een visumaanvraag doen, toch! Ook een ander visum natuurlijk.

Back