gevraagd: baby box

Manon30

New Member
Wij zouden graag een echte Nederlandse baby box (geen play pen) met verstelbare bodem willen overnemen: lenen, huren of kopen, omgeving Geelong - Melbourne.

Heb je er een in de aanbieding die je (tijdelijk) kwijt wilt, dan horen we graag van je!

Groetjes
Raadj en Manon
Geelong

Hoi Raadj en Manon,

Ik heb geen baby box voor jullie maar heb zelf een campingbedje gekocht wat ik als box gebruik. De meeste hebben een verstelbare bodem en doorzichtig gaas aan de zijkanten. Is niet zo stevig als een houten box maar het is voor een newborn geen slecht alternatief. Als onze zoon straks kan zitten kan hij daarin spelen en we gebben gelijk een bedje voor logeerpartijen.

Margot

Hoi Margot

Dankjewel voor je advies. Ik zou graag van je willen horen hoe je het vindt gaan als je zoon straks ook in de portercot moet gaan slapen als je ergens gaat logeren..

Ik heb nl ook een portercot overwogen als alternatief, maar ik ben bang dat ons zoontje dan de portercot associeert met spelen en niet met slapen.. (of is dat te psychologisch geanalyseerd?). Daarom zat ik als alternatief te denken aan een tweede bedje (aangezien die ook een verstelbare bodem heeft, maar ook omdat je daar beter door kunt kijken met de spijlen) en het anders aan te kleden: het bedje in de slaapkamer heeft een lakentje/dekentje en geen speelgoed en het bedje in de kamer heeft alleen een matrasje en wel speelgoed..

De meeste mensen gebruiken een baby rocker / baby bouncer (?), maar dat lijkt me zo saai voor het kindje - dan kan het kindje alleen maar liggen. In een box kan het spelen, ronddraaien, kruipen, proberen te staan, etc etc als je even met iets anders bezig bent of moet gaan doen, maar niet continue kan kijken.. :|

Dankjewel voor je reactie,
Manon

Manon,

Mijn idee is dat Tristan dan hopelijk met een bedritueel (bad, pyjama/slaapzak aan, boekje lezen, bed) begrijpt dat het tijd is om te slapen of hij nou in zijn bedje slaapt of de portacot. Of dat in de praktijk ook zo werkt moet ik nog ondervinden. Ik heb ook een rocker maar ben met je eens dat ze in een box/protacot meer bewegingsvrijheid hebben.

Wellicht vindt je hier nog een box en is je probleem opgelost.

Margot

Dames,

Ik kan jullie niet helpen aan een box (heb de mijne net weggegeven in Nederland), maar kan wel iets vertellen over dat slapen/spelen op dezelfde plek.

Onze jongste (2 jaar nu) slaapt op reis altijd in een soort tentje. Wanneer zij haar slaapzak aan heeft en haar speen en knuffel erbij, weet ze feilloos dat het tijd is om te slapen. 's Nachts leggen we haar dan weer in haar eigen bed wanneer we thuis komen, maar staat de tent vaak nog de volgende dag onopgevouwen in de woonkamer. Dan weet ze dat ze er heerlijk in kan spelen met haar popje.
Ook in de periode dat zij nog jonger was en vaak bij mijn moeder logeerde waren er nooit problemen. 's Nachts slapen in het kampeerbed en 's ochtends daarin spelen omdat de vloer zo koud was bij het kruipen (marmer zonder vloerverwarming...)

Ik zou mij dus om het slapen/spelen geen zorgen maken, maar gewoon kijken wat voor jullie de meest werkbare/goedkoopste oplossing is!

Succes,

Sacha

Manon, ik kan waarschijnlijk nog zo goed als nieuwe box krijgen, met houten spijlen , maar geen verstelbare bodem, ziet er Hollands uit, is wat groter.
Stuur me een PB als je belangstelling hebt.  Melbourne
Jan

Hoi Manon,

Voor wanneer heb je de box nodig? Is de baby al geboren? Ik gebruik nu namelijk nog zelf een echte Hollandse box voor mijn jongste, maar met een paar maandjes is die daar echt wel uit. Heb je nog interesse dan?

Groeten,
Mariska

Hoi Mariska,
ik weet niet waar je woont in Australie en of de box nog beschikbaar is maar ik heb misschien wel interesse. Wat voor een kleur is hij?
Ik hoop van je te horen.
Groeten Mieke
Ps:woon in Perth

Back