Gewijzigde Health requirements visa 457

STW

New Member
Klopt het dat de health requirements voor een visa 457 zijn gewijzigd?

Dat je alleen een chest x-ray hoeft te deponeren zolang je niet van plan bent in een ziekenhuis te werken of voor de klas gaat staan.
 
Gewijzigd? Kweenie... In februari '05 hebben wij een 457 gekregen en daarvoor hoefden we alleen een chest x-ray te doen.

Mijn vrouw is momenteel bezig met teacher registration en we hebben nog niets gehoord over additionele eisen qua health requirements...
 
Het was toch altijd al dat je alleen een X-ray moest maken. Zover ik weet zijn er geen veranderingen hoor!
 
Temporary Visa
Visitor / Business Visa - for people visiting family, or for business meetings or tourism for short periods. Visa codes begin with '6' or '9'.
Temporary Residence Visas - for people who intend to come to Australia temporarily for business, study, longer, sponsored stays. Visa codes begin with '4' or '5'. 

Temporary Visa Medical Examinations include
Medical Examination by a HSA doctor
Chest X-ray by HSA or HSA-approved Radiologist
Nurse Screening - eye test, height, weight, urine test

dit is wat de HSA zegt over welk onderzoek bij welk visa hoort. Wij hebben vorig jaar een 457 gekregen en dit ook allemaal moeten ondergaan. Ik had nog een bloedtest vanwege mijn werk in het ziekenhuis, maar Jan is alleen maar dependent op mijn visum en ook hij heeft een volledige medical ondergaan, urine inleveren, etc.

Vorige week heeft hij alles nog een keer gedaan + bloedtest omdat we nu voor een 856 (Permanent Residency) gaan. Omdat er meer dan 3 maanden tussen de medical + bloedtest zouden zitten moest alles opnieuw.
Mochten jullie dus al plannen hebben om tijdens de 457 periode ook binnen een jaar PR aan te vragen, doe dan gelijk de hele test, inclusief bloedtesten. Scheelt je een hoop geld.

groet

Annelies
 
Back
Top