gewoon binnen lopen voor werk......wordt dat gewaardeerd in OZ

chantalremmerde

New Member
Beste mensen,

Hierbij nog en klein vraagje.

Stellen Australische werkgevers (en dan heb ik het over autoschadebedrijven) het op prijs als je gewoon naar binnen loopt en vraagt of ze nog plaatwerkers zoeken of werkt dit juist averrechts?

Ik ben benieuwd of mensen hier ervaringen mee hebben. Mijn vriend is plaatwerker en zijn beroep staat op de SOL en op de MODL  :up: Ik heb begrepen dat solliciteren vanuit NL erg moeilijk gaat worden. Ik ben dan ook benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.


Groetjes Chantal
 
Hay,
Goed punt dat vroeg ik me ook al af. Maar ik weet het dus niet!!!! heb iemand er ervaring mee hoe dit werkt met drukkerijen?
Gr Pat
 
bij dit soort bedrijven werkt dit meestal wel, heb ik ook gedaan (ben vrachtwagen monteur) toen ik bezig was met hier komen, ze zeiden kom maar eens terug als je papieren in orde zijn.
dit gedaan en de volgende dag kon ik beginnen.

denk er wel ergens aan dat een monteur hier zijn eigen gereedschap moet hebben.

groeten,

:p
Hein
 
Hé Hein,

Mijn man is ook vrachtwagen monteur en als het goed is gaan wij volgend jaar naar Perth (visum aanvraag is weg). Als ik je goed begrijp moet je dus je eigen gereedschap aanschaffen, aan wat moet je dan zoal denken?? en wat ben je dan plm. kwijt?
Groetjes Faatje
 
Hi Faatje,
Wat je kwijt bent weet ik niet. Mijn man is lasser en heeft ook een
hoop gereedschap moeten kopen maar dit is allemaal aftrekbaar
van de belasting. Wel moet je de bonnetjes bewaren. By the way
als je de belasting invult in juli dan heb je je geld binnen twee weken
in je hand. Not bad.
 
toen ik hier kwam heb ik mij een complete gereedschapset gekocht, en dat koste ongeveer $ 6000,--.
inderdaad krijg je hier een gedeelte van terug van de belasting.
omdat ze hier nog veel in "engelse" maten denken, heb je dus ongeveer alles dubel.


Heeft hij al een baan, of aan wat voor een merk heeft hij ervaring.
ik ken de plaatselijke DAF Dealer, en die kan nog wel wat ervaring gebruiken.


de groeten,

Hein
 
Hé Hein,
Hij werkt momenteel al 7 jaar bij Mercedes maar heeft ook ervaring met andere merken zoals MAN, Scania en ook wat met DAF. Wat is bij jou plaatselijk?
Groetjes faatje
 
Als ik ooit the daker rally ga rijden dan heb ik in ieder geval een moteur gevonden hier...........
gr pat
 
Hay faatje,

Ben geboren en getogen purmerender heb er 20jaar gewoon. Meteorenweg en de boeierstraat. leuk mensen hier te onmoeten uit je eigen stad. Ga Zaterdag dag naar een australische dag in werfershoof gaan jullie ook? Als je wil kan je mee rijden. We praten ergens andeers ff verder anders word het off topic. gr pat
 
bij mij plaatselijk is Brisbane, maar ik ken de Dealer in Perth ook. (iedere Daf Dealer hier in Australie kent mijn naam) in de goede of de slechte manier

de Groeten,

Hein
 
Een Australische dag in Wervershoof? Welk datum is dat? Of is dat als geweest? Ik woon daar een paar km vandaaan. Ben trouwens de 23e uit Oz teruggekomen. Lijkt me erg leuk.
 
Het was op de 23e :grin:
Je had zo door kunnen gaan met het Australie gevoel (jetlag incluis).

Ik zal vandaag in het bijbehorende draadje even wat foto's posten

Dan kunnen we daar weer on-topic verder :p

Bart
 
Back
Top