Gewoon gaan??

Familie S

XPdite Sponsor
Dit speelt al een poosje in mijn hoofd.
Welke vaste lasten houd je in Nederland als je "gewoon gaat"?
Wie helpt het lijstje compleet maken??

Hypotheek (is natuurlijk logisch)
Gemeentelijke belastingen, maar dan alleen OZB?
Gas en Electrisch minimaal om de boel niet te laten bevriezen. (leegstandassistent)
Maar hypotheek rente aftrek gaat dan wel gewoon door.
 
Stoor je niet aan mijn rechtoe uitspraken maar van makelaars krijg ik kilneigingen van.

Als je dit toch wilt doorzetten zet het dan te huur.
Krijg je automatisch nog een beetje terug inplaats van hypotheek uitgave , gas en electrische kosten.
Hoe komt het eigenlijk dat je die makelaar 3000 euro mot betalen terwijl dit l%ll$tje (lees; de makelaar) nog niet eens verkocht heeft.

Rip zijn vel af leg het neer bij je voordeur en veeg je voeten er van af, daar zijn die makelaars oplichters met een net pak en nep smile goed voor.

Jack :evil:
 
Wij krijgen die nijgingen ook, maar stom genoeg heb je ze nodig en die machteloosheid is frustrerend!! :mad:

Als je van makelaar wisselt, dan moet je een soort boete bedrag betalen, omdat zij inkomsten mislopen doordat je naar een andere makelaar gaat.
Dat geld hebben we ook niet, dus we zitten vast aan die lui. (Lekker dubbelzinnig. :grin:)

Ons huis staat al net zo lang in de verkoop als in de verhuur ongeveer, maar er komt geen kip op af helaas. :cry:
 
Maar hypotheek rente aftrek gaat dan wel gewoon door.

Uhh, daar zou ik nog niet zo zeker van zijn:

Bon: http://www.mijngeld....or-langere-tijd
Verhuren
Vertrekt u naar het buitenland en verkoopt u uw woning liever niet? Verhuren is ook een optie. In Nederland is het gevolg van verhuur van uw woning dat de hypotheekrente niet meer aftrekbaar is. Het huis is vanaf dat moment belast in box 3. De huurinkomsten zijn daarentegen onbelast.
De belastingplicht is mede afhankelijk van (eventuele) belastingverdragen met het land waar u op dat moment woont. Ook bij verhuur van uw Nederlandse eigen woning, kan de eigenwoningreserve verdwijnen. Tip! Laat u zich hierover goed informeren door een fiscaal adviseur.


 
Wij krijgen die nijgingen ook, maar stom genoeg heb je ze nodig en die machteloosheid is frustrerend!! :mad:

Als je van makelaar wisselt, dan moet je een soort boete bedrag betalen, omdat zij inkomsten mislopen doordat je naar een andere makelaar gaat.
Dat geld hebben we ook niet, dus we zitten vast aan die lui. (Lekker dubbelzinnig. :grin:)

Ons huis staat al net zo lang in de verkoop als in de verhuur ongeveer, maar er komt geen kip op af helaas. :cry:

Mijn schoonpa heeft zijn huis te koop.
Stopt hij met deze flippo dan kost hem dat 0,0 euro.
Advertentie kosten zelf betalen en worden overgemaakt naar de makelaar binnen 10 werkdagen.
Advertentie plaatsen heb je zelf in de hand hoeveel je wilt investeren.
Internet kosten zijn voor de makelaar bij mijn schoonpa.

Ligt er maar net aan hoe jezelf laat beetnemen door zulke flippoos met hun vlotte babbel en liegende smile.
Komt ook een beetje ervaring bijkijken en willen geloven wat een makelaar je voorkauwt.
Een makelaar moet alles tot de laatste cent in zijn agreement schrijven.
M.a.w. je tekent dus ....dus je gaat akkoord met zijn agreement.
Een contract is weer iets anders, dit is en blijft een agreement volgens de NL-se Law.
Voldoet een makelaar niet aan zijn agreement dan kun je de agreement simpel verbreken.
Bijv. als een makelaar een advertentie plaats en jouw de rekening stuurt terwijl je er schriftelijk niet voor akkoord bent gegaan is hij al history.

Blijft toch een kwestie van vele makelaars uithoren voordat je zijn agreement aangaat.
Moet je hem betalen (3000euro) terwijl je huis nog niet eens verkocht is dan heb je toch een foute keuze gemaakt met het zoeken van je makelaar en scheelt er toch iets bij jezelf.

Jack :evil:
 
Volgens mij vergeet je nog je opstalverzekering in het rijtje kosten die doorloopt.
 
Alle gemeentelijke belastingen, dus inclusief OZB en rioolrecht en waterschapsomslagen.

De "vaste lasten" houden ons helaas ook nog hier anders waren we ook gewoon vertrokken naar Oz :|
 
We hadden al contact gehad met een opkoper, maar die bieden maar 75% van de waarde. :|
Voor 90% mogen ze hem hebben. :wink:

We willen gewoon alle opties goed bekijken.

Thanks voor het meedenken! :up:
 
Ik bedoelde de kosten als je hem niet verhuurd. :wink:
Thanks voor het meedenken! :up:

Margot, volgens mij verlies je ook je rente aftrek als je je huis niet verhuurt en het niet meer je verblijfadres is, alleen bij hoge uitzondering moet je speciaal bij de belasting aanvragen willen ze m in box 1 (=renteaftrek) houden. Bijvoorbeeld als je op wereldreis gaat en niet ergens anders een vaste verblijfplaats neemt, dus pensions etc.

Dus extra kosten zijn zowie zo ::::::je renteaftrek vervalt! Zo heb ik het voor ons ook begrepen. Heb je overigens nog nederlandsinkomen en belasting als je in Tasmanie zit om de rente van af te trekken? Wij hadden dat niet meer. Een eventuele huur telt niet als nederlands inkomen, ook nog even geprobeerd.

Ik ben ook n leek bel toch even Belastingdienst Heerlen, buitenland :shock:


Ik weet ook niet wat jullie huurprijs is, maar wij zijn lager gaan zitten dan de totale kosten, maar beter dat dan alles zelf te moeten doorbetalen, ai. En tot nu toe heb ik het idee dat vaste lasten hier veel minder zijn bij gelijke levenstijl.
Boodschappen zijn volgens mij wel wat duurder.

groetjes Simone
 
De renteaftrek vervalt niet als je naar het buitenland verhuist en je je huis leeg achterlaat.
Maar als je het gaat verhuren dan heb je "inkomsten" op je eigen woning en verhuist het naar Box 3 op de belastingaangifte, in dit geval vervalt je renteaftrek.
 
De renteaftrek vervalt niet als je naar het buitenland verhuist en je je huis leeg achterlaat.
Maar als je het gaat verhuren dan heb je "inkomsten" op je eigen woning en verhuist het naar Box 3 op de belastingaangifte, in dit geval vervalt je renteaftrek.

Als jij het zeker weet!
 
Zoek me scheel naar die opkoper van toen. :grin:
Hij belde terug naar aanleiding van een online formulier, nergens de gegevens terug te vinden. :angry:
Is het hier iemand wel eens gelukt het huis te verkopen aan een opkoper?
 
De renteaftrek vervalt niet als je naar het buitenland verhuist en je je huis leeg achterlaat.
Maar als je het gaat verhuren dan heb je "inkomsten" op je eigen woning en verhuist het naar Box 3 op de belastingaangifte, in dit geval vervalt je renteaftrek.

Het zit wat gecompliceerder. De aftrek zelf is een aftrek over inkomen uit Nederland. Je hebt geen inkomen meer in Nederland, dus daar kan men geen aftrek meer over geven. Maar, blijf je woning wel aangeven, want de BD gaat wel kijken waar ze eventueel nog compensaties kan toepassen, over vorige aangiftes.

Aldus de BD-buitenland.
 
Back
Top