Bedankt allemaal voor de tags! En leuk dat jullie hierheen komen
@Jordyb
Is dit de eerste keer dat jullie deze kant op komen? Benieuwd waar de interesse in die suburbs vandaan komt.
Hou er rekening mee dat het wellicht een tijdje kan duren voordat jullie een woning kunnen vinden. Je moet hier als het ware solliciteren op een woning. De verwachting is dat je loonstrookjes laat zien, persoonlijke en professionele referenties geeft, een beschrijving waarom je vindt dat jullie de best mogelijke keuze zijn etc. Reken er daarom op dat je misschien een maand of twee in een Airbnb of iets anders moet zitten voordat je een woning kunt vinden.
St. Kilda is waar alle toeristen en backpackers naartoe gaan. Het is een beetje wat Manly voor Sydney is en over het algemeen wordt het wat beschouwd als een wat ruiger gebied. Als Nederlanders moeten we daar altijd wat om lachen, het is echt geen East London ofzo, maar met jonge backpackers die overdag op het strand zitten en 's avonds de clubs in gaan kun je je een beetje een voorstelling maken van hoe het daar is. Veel daklozen ook en dat gaat hier vaak gepaard met mental health en substance abuse issues.
Ik vermijd het graag, maar als Latte Belt bewoner (een term coined by
@afterbang ) ben ik misschien een beetje een snob.
Brighton en Elwood zijn de suburbs waar mensen met serieus geld wonen. Binnen de stad is Brighton de 3e duurste suburb qua huizen. De gemiddelde huizenprijs in Brighton is $3.1m om te kopen en $1,290 per week om te huren. In Elwood $2.2m en $960 per week. De gemiddelde huizenprijs voor heel Melbourne is $1m en $535 per week.
Die suburbs is waar je droom villas vindt, maar ook de hoge hekken en muren en dat maakt het allemaal niet enorm gezellig en persoonlijk vind ik dat je er soms kunt voelen dat de neus wat voor je wordt opgehaald.
Explore median unit and house prices, real estate market data, demography, and lifestyle information for 3001 suburbs in Victoria
www.realestate.com.au
Die prijzen werken ook allemaal wat door, cafes en restaurants zijn duurder en de kinderopvang ook. Voor Brighton is de gemiddelde prijs voor kinderopvang $162 per dag, per kind. Voor Elwood is dat $161 en voor Melbourne as a whole is het $149.
Our Child Care Cost Calculator helps you estimate your average child care cost per day in Australia. Decide which suburbs are more suited to your budget and little ones needs.
www.careforkids.com.au
Maar goed het is natuurlijk duur met een reden. Je zit dicht bij het strand, dicht bij de stad, goeie voorzieningen. Als geld geen rol speelde denk ik dat een heel groot deel van Melbourne er zou willen wonen.
Hou er qua scholen trouwens rekening mee dat je kind niet naar elke school kan. Je moet binnen een catchment area wonen voor een specifieke school:
https://www.findmyschool.vic.gov.au/
Daarom zijn bepaalde suburbs rond bepaalde scholen soms bijvoorbeeld extra duur.
Het leuke aan Melbourne en eigenlijk alle grotere steden in Australië is verder dat je heel veel opties hebt. Elke suburb is anders en heeft z'n eigen kwaliteiten. Het hangt er dus heel erg vanaf wat je zoekt. Het enige om wel rekening mee te houden is dat afstanden hier groter zijn. Een uur naar je werk moeten rijden 's ochtends ondanks dat je in de stad woont en werkt is vrij normaal.
Misschien kun je een beetje aangeven wat je zoekt en misschien het budget waar je binnen zoekt? Dan kunnen we wat suggesties doen voor leuke plekken om te wonen.
Als je een keer een kop koffie ofzo wilt drinken van de week, let me know!