Gezocht: emigranten voor deelname aan 'Ik Vertrek'

Ik Vertrek

New Member
Voor een nieuw seizoen van het televisieprogramma Ik Vertrek zijn wij op zoek naar enthousiaste stellen/gezinnen die een onderneming gaan beginnen in het buitenland!
Gaan jullie emigreren en lijkt het je leuk om mee te doen, of wil je wat meer informatie? Stuur dan een berichtje naar: ikvertrek@tros.nl of bel naar 020-8936314. Je kunt ook het aanmeldingsformulier invullen op onze website.

Wij hopen je verhaal tegemoet te zien!

Hartelijke groeten,
De redactie van Ik Vertrek
 
Beste Sacha,

Alle Nederlandse families of stellen die naar het buitenland gaan om daar een bedrijf op te starten of over te nemen, zijn welkom om zich aan te melden. Hierbij horen natuurlijk ook goed voorbereide mensen.

Ik hoop je zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Hartelijke groet,
Redactie Ik Vertrek
 
Persoonlijk denk ik dat je hier weinig enthousiastelingen zult vinden. Het eerste waar je als emigrant tegen op moet boksen is het vooroordeel dat iedereen heeft wanneer je verteld dat je gaat emigreren. Dan hebben mensen ineens de beelden voor zich van o.a. Ik Vertrek: Families die naar een ander land verhuizen zonder de taal voldoende te spreken, geen idee hebben van de andere regels in dat land en dan vervolgens iets gaan doen dat volledig tegengesteld is van hun opleiding en werkervaring in hun thuisland.
Als emigrant ben je dan vervolgens aan de beurt om uit te leggen dat emigreren niets anders is als verhuizen naar een ander land, dat je de taal wel goed beheerst en dat je in je nieuwe thuisland van plan bent om gewoon eenzelfde baan te vinden als je nu hebt... Misschien dat het goed is wanneer jullie eindelijk eens laten zien hoe die andere 99,5% van de mensen emigreert :)
 
Helemaal mee eens. Wij hebben dat verhaal ook tig keer gehoord en verteld: nee, we gaan niet hetzelfde doen als bij Ik vertrek. Wij denken na, nemen geen grote leningen en hypotheken in een land waar we de taal niet spreken om daarna ons uit de naad te werken in een B&B waar we nog geen vergunning voor hebben.
 
Ik streef ook nog geen grote tv-carrière na...
Tenzij er goed voor wordt betaald natuurlijk!:cool:

By the way,... er was een paar weken geleden ook al zo'n oproep...
 
Die was van TV Utrecht ofzo.

Iedereen is vrij om hier op te rageren natuurlijk, alleen loop ik hier eventjes mee en ken weinig geschikte kanditaten.
Wel zijn er mirandaMilo. Die starten zelf een paardenmelkerij buiten de gebaande paden.

Maar ik zelf haak niet aan. Wij zijn saai ( duhuh, we gaan niet voor niets naar Canberra ;))
 
Back
Top