Gezocht: Nederlanders in Brisbane voor o.a. woonadvies

Jacob en Marije

New Member
Hallo!
Wij, Jacob, Marije, Mare (4) en Joep (1) zijn sinds 6 weken in Australië op een Skilled Independent Visum. Momenteel reizen we rond maar uiteindelijk denken we eraan ons medio september te vestigen in of rondom Brisbane. We laten natuurlijk veel afhangen van waar we een baan vinden, maar Brisbane lijkt voor ons goede opties te hebben. Nu zijn we op zoek naar contact met Nederlanders die ons kunnen voorzien van onder andere woonadvies. Wat is een leuke buurt om te gaan vestigen met 2 jonge kinderen? En heeft er ook iemand ervaring met scholen en childcare centres? Zijn er mensen op het forum die wonen aan de Sunshine coast en werken in Brisbane? Kortom: alle informatie is welkom!! Het lijkt ons verder leuk om contact te hebben met Nederlanders met kleine kinderen om ervaringen uit te wisselen.
Alvast enorm bedankt voor de reacties.
 
Geen kleine kinders hier en ik woon hier ook nog niet zo lang... Maar het lijkt me wel heftig om van de Sunshine Coast naar Brisbane en v.v. te reizen elke dag! Willen jullie je in de noordelijke suburbs gaan vestigen? Ik ben meer bekend met Southside. Volgens mij is Calamvale en Sunnybank wel een goede buurt voor jonge gezinnen, zeker weten doe ik het niet. Daisy Hill is geloof ik ook wel okee, wel vrij duur. Ik zou eigenlijk eens aan m'n man moeten vragen om wat goede suburbs op te noemen, die weet er meer van dan ik. Maar wat je ook doet, vermijd Kingston en Marsden, daar kan hij in elk geval geen goed woord over uiten ;)
 
Hey jacob, marije en kids.

Wij wonen inmiddels zo'n 9 maanden aan de sunny coast en we zijn het er allemaal over eens dat iedere dag heen en weer naar brisbane niet echt een optie is. Of je wilt iedere dag achteraan sluiten in de file natuurlijk. Er zijn mensen die het doen maar als ik in Utrecht zou wonen zou ik ook niet iedere dag naar Den haag of A'dam willen rijden.

Wat voor werk zoeken jullie? misschien hebben ze hier aan de sunny coast wel een baan voor je/jullie.

Groetjes
Stefan
 
Hoi!

Met mijn man en zoontje woon in ik Redcliffe, dit is ten noorden van Brisbane aan de kust. Het is een kindvriendelijke omgeving en leuk is dat je hier ook kunt fietsen langs de kust met de kinderen!

Er zijn veel speeltuinen, strandjes, scholen en child cares.
Met Australische scholen heb ik niet veel ervaring nog. Wel met de Nederlanse school in Brisbane, de Duyfkenschool. Deze is gevestigd in Cannon Hill (oost) en Bardon (west). In Redcliffe is een klein groepje die ik prive lesgeef. Zie voor informatie over de NL basisschool in Brisbane: www.duyfkenschool.com.au of email mij!

Vanaf Redcliffe (de peninsula) gaan best veel mensen dagelijks naar het werk in Brisbane, per bus (50 min), auto (reken op 45 min, maar in spitstijd zeker wel 1 uur) of met de trein. Dat is prima te doen.

De broodnodige winkels zijn er ook meer dan voldoende (grote coles, woolworths, aldi, k-mart etc). Voor de grotere/ betere winkels (zoals de myer, big W, target) moet je naar North Lakes of Chermsides. Dat is een half uur rijden.


Ons bevalt het hier prima.

Groetjes,
Anne Marije (David en Gijs)
 
Hey, wij wonen nu 2 maanden in Caloundra en ik heb de eerste paar weken heen en weer gereisd naar Brisbane voor werk. Ik vond dit wel te doen, minder dan een uur voor mij. Ligt er helemaal aan waar je in de stad moet zijn en rond welk tijdstip je reist! Ik vertrok om 5.10u om om 6 u te beginnen, een collega vertrok na 8.30u en deed het ook binnen het uur. We woonden eerst in Morayfield, n half uur rijden, dit heb ik 1 1/2 jaar gedaan, maar heb het wel een stuk drukker zien worden in het verkeer in die tijd en als je het mij vraagt wordt het alleen maar drukker. Er wordt nog ontzettend veel gebouwd ten noorden van Brisbane....Dus als je aan de Sunshine Coast wilt wonen (wat echt fantastisch is), zal ik daar ook naar werk gaan zoeken. Succes met alles

Cheers Sigrid
 
Hallo Jacob en Marije en kids,

Hebben jullie al iets gevonden? Wij wonen aan de west kant van Brisbane en we vinden het echt SUPER! Naar Brisbane rijden vanuit het westen is echt ideaa, geen file's (zoals in NL) en toch een beetje natuur. Naar de kust is vanuit hier natuurlijk wel wat langer rijden maar we overbruggen liever een uur in het weekend dan elke dag naar het werk.

Als jullie je nog niet hebben gevestigd, veel succes!

Groetjes David, Annemiek, Chris, Luke en ...
 
Back
Top