Gezocht: recept voor scones

marjet

XPdite Sponsor
Wie o wie heeft er voor mij een recept van lekkere scones die altijd lukken!

Ik weet niet wat ik fout doe maar ze blijven bij mij redelijk "plat". Ik bewerk het deeg niet te veel en gebruik zelf rijsend bakmeel en bakpoeder.

Alle tips zijn welkom
 
Ik heb er een van mijn nicht: easy scones.
Heb ze zelf nog niet gemaakt maar wel bij haar gegeten, waren heerlijk, jammie!
Als je mij je emailadres even doorgeeft in een PM kan ik hem inscannen en aan je doorsturen  :up:

Mariette
 
Ik heb ze zaterdag nog gemaakt uit een pakje.

Meestal als je op de NL google recept + wat je wilt maken indrukt krijg je ook heel wat recepten.
 
@Inge:  Googelen heb ik gedaan en al meerdere recepten uitgeprobeerd, maar met weinig succes. De smaak is prima maar ze zijn wat massief en worden niet mooi hoog zoals ik scones ken. Dus vandaar dat ik hoop dat iemand een recept heeft waarvan ze weten dat de scones goed lukken.

Groetjes Mariette
 
@Kallie: Als ik jou een pm wil sturen krijg ik dit als bericht:

Mogelijk worden niet alle profielgegevens weergegeven. Meld je aan met je Windows Live ID (een Microsoft-account van Hotmail, Messenger of MSN). Aanmelden

Heb je geen Windows Live ID? Maak er nu een aan


Ik heb ook geprobeerd je een mailtje te sturen naar je hotmail account maar weet niet of dit gelukt is. In my profile staat ons email adres. Misschien dat het zo lukt.

Alvast bedankt,

Mariette
 
Heb net jullie mailtje gelezen maar nog geen tijd gehad om in te scannen.
Morgen ben ik vrij en stuur hem aan jullie door.
Of heb je hem vanavond nog nodig???? :grin:

Mariette
 
Nee hoor, ik heb geen haast. Doe rustig aan. Ik heb deze week wel weer genoeg 'platte' scones gegeten.

Groetjes Mariette
 
nou als je weer een overschot aan platte of hoge scones heb mag je ze ook wel hier langs brengen hoor.
haha ik ben niet zo kieskeurig. :crazy:

Groetjes,
Moon
 
Hoi

Als wij voor onze schoolfete scones moeten bakken zeggen ze altijd dat je limonade moet gebruiken.

Probeer dat eens.  Ga ze vandaag ook maar eens maken.

Sidonia
 
@ Sidonia: Bedoel je dan ipv melk?

@ Cyberoo: Ach, leystad is niet zo ver bij ons vandaan......
De smaak is trouwen best prima, alleen wat massief. Maar met de lemon curd en de clotted cream smaakt he prima hoor. Maar het oog wil ook wat.

Groetjes Mariette
 
Hi

Hi Mariette

Ja en nee.  Ik kan het recept op het moment niet vinden dus weet niet of het ipv melk of water is.  Het is schoolvakantie dus kan het niet op school navragen, die geven namelijk iedere twee jaar het recept uit.  Ben gisteren dus gelijk aan het bakken geslagen. Heb gluten free scones gemaakt welke overheerlijk waren, 1/2 cup of milk and 1/4 of limonade.

Vandaag ga ik het met normale bloem proberen 1/2 cup of milk and 1/4 of limonade.  (Gluten helpt met luchtigheid dus dan moeten ze luchtiger/groter worden.)  Ik ga het ook proberen met 1/2 cup of limonade en 1/4 cup of melk.

Laat het je eind van de dag weten.

slagroom en jam heb ik al in huis gehaald.

Sidonia
 
[quote author=sidonia link=topic=8680.msg115420#msg115420 date=1207350333]
slagroom en jam heb ik al in huis gehaald.

Sidonia
[/quote]

Hhmmm, ja ik ook.
.........Maar nu nog bakken!  :lol:  :grin:

(Kallie) Mariette
 
Hi

Ik (we, dochters en ik) hebben inmiddels 3 verschillende soorten scones gemaakt.  Tot nu toe is de kombinatie van 1/2 cup milk met 1/4 cup limonade het lekkerst.
Morgen zal ik aan school HET recept vragen en zal je een update geven.

Sidonia
 
Hi Sidonia,

Wat voor limonade? en hoeveel van alles? Wil die dan ook wel eens proberen.
Heb van het weekeinde niets gebakken. Had een lekkere witte chocolade mudcake meegenomen van Woollies.
Was ook ERRUG lekker en wel zo makkelijk  :grin:

Mariette
 
Back
Top