gezocht typische belgische,franse en nederlandse gerechten

tinneke153

New Member
hey ik ga binnenkort verhuizen naar australia. nu ben ik op het gedacht komen om een paar belgische,franse en nederlandse gerechten te vertalen in het engels. zodat mijn vriend en vrienden in australia deze ook kunnen gebruiken. ze vinden het allemaal al een goed idee. ik heb al heel typische dinge zoals : uiensoep,tomaat garnaal echte mayonaise en frietjes , vol au vent en qoc au vin . konijn met pruimen en mosselen in witte wijn . dit zijn de gerechten die al in het engels zijn vertaald. het mogen gerechten zijn van verschillende landen in europa. het gaat vooral over gerechten dat ze in australia echt niet kennen en er moet ook rekening gehouden worden met de ingrienten deze moeten wel beschikbaar zijn om de gerechten te kunnen klaarmaken. het mogen voorgerechten hoofdgerechten en nagerechten zijn .
 
tomaat en garnaal? Is dat een gerecht?



Typisch Hollandse gerechten? Google maar eens op stamppot :)

Hollandser kan het niet!
 
idd, dat kwam ook het eerste bij mij op. STOEMP! in al zijn vormen :)
neem gewoon even "ons kookboek" of een boek van Jeroen Meus of de verschrikkelijke Piet Huysenfluit...
 
Er zijn hoopjes koekjes die typisch Nederlands zijn. Ik maak graag boterkoek, gaat erin als koek :).
Oliebollen doen het erg goed met Oud & Nieuw.
Bami is van origine niet Nederland, maar iedere Nederlander kent het. Ben ik ben nog nooit hier tegengekomen (maar ik maak het zelf ook niet).

Ik heb in Brisbane een Engelstalig Nederlands kookboekje. Volgens mij staat er ook watergruwel in.
Oh, spekpannekoeken met stroop (maple syrup zouden ze hier moeten gebruiken, tenzij je naar een Nederlandse winkel gaat).

Ik krijg trek!

Irene :)
 
Brandnetel stamppot.
Kruudmoes.

Volgens mij zijn de meeste gerechten al eens vertaald, doe en zoekopdracht en je zal het vinden.
 
Zuurkool MET worst!! :) Yummmmmmm

p.s. schuif dat boterkoek recept eens even door!! :)

Syl
 
idd, dat kwam ook het eerste bij mij op. STOEMP! in al zijn vormen :)



Brusselse stoemp, jaaa!!

Wat hebben we nog? Sja, Steak au poivre, filet au limousin, oohhh "Tarte Tatin"! (variant op appeltaart), zoveel meer maar ik kan nooit erop komen als ik ze zo moet opsommen...

Ik vrees dat ik die gerechten vreselijk ga missen
embarassed.gif
 
p.s. schuif dat boterkoek recept eens even door!! :)

Syl

Echt SUPERmakkelijk:

voor een vorm van circa 20 centimeter:
1 ei

200 gram tarwebloem (ik gebruik spelt)
150 gram lichtbruine basterdsuiker
175 gram zachte roomboter (op kamertemperatuur)
een mespunt zout


voor een vorm van circa 24 centimeter:
1 ei

250 gram bloem
175 gram lichtbruine basterdsuiker

een mespunt zout
200 gram zachte roomboter

Optioneel: lemon/orange zest, vanille.

Oven op 170C of gasstand 3.
Alle ingrediënten, minus een half ei, mengen.
Vorm invetten, deeg erin, met resterend half ei bestrijken.
35-40 Minuten in de oven. Goed in de gaten houden, want in onze oven gaat het een stuk sneller. Ik zet 'm op 160C, een half uur.

Easypeasy! En heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel vies!
 
Heel vies? Hou je er zelf niet van? :)

Ik ben niet zo'n held in de keuken maar dit moet mij nog wel lukken, ik ga het komend weekend eens proberen! Bedankt voor het posten!
 
Voor de Sinterklaastijd: Speculaaskruiden en kruidnootjes



Speculaasherbs

Ingredients:



  • 30 g cinnamon
  • 10 g grinded cloves
  • 10 g nutmeg
  • 5 g white pepper
  • 5 g anis seed
  • 5 g coriander seed

Methode:



Mix allthe spices together in a bowl and shake it well. Put them in an empty spice jarto safe them for later J
Now your ready to make Spicy Nuts!









Dutch Spicy Nuts (kruidnootjes)


Ingredients:



  • 150 gram boter
  • 125 gram brown sugar
  • 10 gram speculaas herbs
  • 250 gram self raising flour
  • ½ teaspoon salt
  • 4 spoons milk


Method:

Pre heat the oven to 200 ºC.
Mix all the ingredients, apart from the milk, together. Add milk to make thebatter pliable (moist)
Spray baking tin or rub butter on it
Roll the batter in little balls, place them on the baking tin and flatten thema bit.

Put the tin in the oven for 15 to 20 minutesuntil the nuts are a light brown colour.
You can check if they’re done by sticking a skewer in a nut. When the skewerstays dry, the nuts are done.
 
Voor de Sinterklaastijd: Speculaaskruiden en kruidnootjes



Speculaasherbs

Ingredients:



  • 30 g cinnamon
  • 10 g grinded cloves
  • 10 g nutmeg
  • 5 g white pepper
  • 5 g anis seed
  • 5 g coriander seed


Sorry, even voor de vertaling: speculaaskruiden = speculaas spices. Anijszaad = Anise seed. (En eigenlijk het is 'ground cloves'). Leuk trouwens om het zelf te maken, ik koop nog steeds m'n zakjes online :)
 
Zal de taalfouten doorgeven aan de dame van wie ik het recept kreeg :) Maakt gelukkig voor de smaak niet uit LOL
 
Back
Top