Giftige pad ter grootte van hond in Australië

M5

Moderator
SYDNEY - FILMPJE In Australië is een pad ter grootte van een kleine hond aangetroffen, het grootste exemplaar dat tot nu toe is aangetroffen van de soort Bufo marinus (agapad of rietpad).

Dit is van natuurbeschermers vernomen die het beest maandag vonden. Het is meer dan 20 centimeter lang en weegt 840 gram, twee keer het normale gewicht.

Rietpadden die een giftige huid hebben, zijn een plaag in Australië omdat zij andere soorten verdringen. Zij werden in 1935 ingevoerd uit Hawaï om een schadelijke kever te bestrijden. Inmiddels zijn er meer dan 200 miljoen agapadden in Australië. 

Milieubeschermers van de organisatie FrogWatch proberen verdere verspreiding te voorkomen. „Wij vangen ze, doen ze in plastic tassen, bevriezen ze en maken er vloeibare mest van”, aldus Paul Cowdy van FrogWatch

Edit: Filmpje http://www.youtube.com/watch?v=sshspfkeTuc

hoezo filmpje??????
en ik vraag me dan het volgende af: is die vloeibare mest dan niet ook giftig???

Link naar artikel met foto: http://www.news.com.au/couriermail/story/0,20797,21454747-5003402,00.html?from=public_rss

Komt ie:

http://www.nu.nl/news/1021418/89/Reusachtige_pad_in_Australi%EB_gevangen_%28video%29.html

en de foto:

http://www.news.com.au/story/0,23599,21454747-17001,00.html

Hij is tijdens de omrekening van Australische naar Nederlandse centimeters, wel 2 keer zo groot geworden :lol:

Bart

Ze noemen hen trouwens hier 'cane toad'. Ploppen zachtjes onder de wielen van je auto. Vlak na een regenbui zitten ze soms midden op de weg.
Van de week liep ik naar buiten en zag beweging in de waterbak van de honden... springt er toch zo'n klotebeest (pad, niet hond) net achter een stuk meubilair. Ik heb het geprobeerd, maar kreeg 'm niet te pakken.

Doe mij maar een Green Tree Frog :)

Mijn zwager en neef gebruiken ze om mee te golfen als ze in de tuin zitten.
Trouwens al de tasjes en andere souvenirs gezien die ze er van maken? Zit brood in (de handel bedoel ik!). Kijk maar eens naar de volgende link: http://www.toadtraders.com/purses.htm
Er zijn idd veel mensen die ze opzoeken als ze op de weg zitten op er overheen te rijden. Een variatie op "The more, the merrier; The less the better!".
Ze zijn gevaarlijk voor andere dieren zoals de kookaburra. Ik heb een foto gezien dat er een dood gegaan is, met de pad nog half in zijn snavel. En ook de slangen die er dood aan gaan.
Er gaat trouwens een verhaal in de rondte dat de eenden het door hebben hoe ze de padden kunnen op eten zonder vergiftigd te worden. Ze keren de pad om op hun rug, en vallen ze aan via de buik. Dat schijnt veilig te zijn, aangezien de gifklieren op hun nek zitten.

Rene

[quote author=Rene-L link=topic=6807.msg85909#msg85909 date=1175175849]

[/quote]

Dit vind ik pure dierenmishandeling!!

Ja Bobbak, daar heb je wel gelijk in. Het komt waarschijnlijk omdat ze zo giftig zijn. Kleine huisdieren en kleine kinderen kunnen er meer dan ziek van worden. Dat vermindert de compassie.

[quote author=bobbak link=topic=6807.msg85934#msg85934 date=1175198506]
[quote author=Rene-L link=topic=6807.msg85909#msg85909 date=1175175849]

[/quote]

Dit vind ik pure dierenmishandeling!!
[/quote]

Weet je wat ook goed helpt: een plantenspuit met verdunde Dettol (ontsmettings middel); 1 keer spuiten, en ze "smelten" binnen 24 uur tot snot.

En geloof me, ik ben normaliter tot tranen geroerd als ik een dier in nood (of met een lelijke wond) zie, maar cane toads rij ik plat zodra ik ze tegenkom. Vuile pokkenbeesten. Ze zijn geen lieve kikkertjes; ze zijn een plaag, die zo snel mogelijk de kop ingedrukt moet worden (ongeveer net zo snel als muggen!).

Okee, proberen met je "6 iron" een hole-in-one te scoren met een cane toad is wat extreem, maar ik snap wel waarom het gebeurt. De Good Year Eagles onder onze Nissan hebben al aardig wat toads van dichtbij gezien..... :evil: :naughty2:

Als het dierenmishandeling is, moeten we ook stoppen met mieren plattrappen en muggen pletten zou ik zeggen  :grin:

Marc

Als het een plaag is moeten ze inderdaad opgeruimd worden, die kikkers, zeker als ze giftig zijn. Maar met golfsticks... dan is het gewoon sadisme..

"Pistolen Paultje" moet dit niet horen! :)

Vind ik ook! pure dierenmishandeling, ruim ze dan op,op een diervriendelijke manier,iedereen wordt geboren zoals ie is, geen keuze wat dat betreft! Dettol is een zwaar bijtend middel=ook niet bepaald diervriendelijk...
Carmen

Weet je waar ík nou eng van word? (nou goed, ik bén al een beetje eng, maar luister....); ik word eng als ik tienduizenden kippen zie, met afgeknipte snavels in een ruimte waar ze nauwelijks hun kont kunnen keren. Of moeder varken die in 1 m2 ligt en haar eigen kinderen verplettert als ze zich omdraait - als ze nog niet weggehaald zijn - door gebrek aan ruimte. Moet ik nog even doorgaan? Ook nog vertellen van de stresshormonen die een koe aanmaakt in haar/zijn laatste uren en hoe - hè wat inconvenient - het vlees daar minder mals van wordt? Zullen we 's samen een kijkje in de bio-industrie gaan kijken? Gaan we daarna nog even over die giftige padden babbelen, die na een mooi leven  met één flinke mep naar het hiernamaals geholpen worden, of in de vriezer inslapen. Wat is trouwens 'diervriendelijk'?  We bedoelen 'op zo'n manier dat wij ons niet schuldig hoeven te voelen'.  Ik zeg dan 'menselijk'.

Ireen

Zo is het Ireen,

helemaal mee eens.

Kom allemaal eerst maar hier kijken na een stevige regenbui, waar ik binnen een seconde of tien 20 tot 25 van die gore gifkikkers zie.  :x

Dan maar dierenmishandeling, maar punt 1) ga ik die gifbeesten niet oppakken (nare reacties als ze hun gif afgeven), en punt 2) is een goede canetoad een dode canetoad.

Ik ben absoluut voor "humane" (okee, gek woord bij een pad, maar toch) kill methoden zoals invriezen, maar bij gebreke daaraan sta ik open voor elk alternatief. Zolang ze maar tot gevolg hebben dat we van deze plaag verlost worden.

Marc

Back