giftige spinnen en slangen

ondernemertje

New Member
Ik heb het hele forum na gespeurd,en kom geen vragen tegen over spinnen en slangen,dus....hier komt mijn frustratie(uchm),ik heb bijna op het punt gestaan om tegen mijn mannetje te zeggen:Ik ga niet,want ik heb een angst voor die spinnen en slangen.Ik heb hier al angst voor spinnen.dus kan je nagaan daar??
Ik weet dat ik mij niet zo moet aanstellen,en probeer mijzelf niet gekker te maken dan nodig is,maar ik moet van jullie weten,hoe zit dat nou?Ik heb 2 kinderen die overal aan zitten,en daar maak ik mij zorgen over,vooral dat ik heb begrepen dat als je gebeten wordt,dat er bij de meeste gewoon niks meer aan te doen is,toen wij daar op vakantie waren,en we gelopen hadden,vroeg een aussie of we nog slangen tegen waren gekomen,ik heb wel de hele tijd lopen praten,dus die kwamen bij ons niet in de buurt,hihihihi,maar ik schrok wel!Hoe zit dat leven om en in je huis,moet ik een tennisracket hebben inplaats van een muggeklapper,hihihihihi!
Ik hoop dat jullie mij een beetje gerust kunnen stellen!
Ons gezinnetje! :|
 
Nou, ik heb hier in Melbourne nog nooit een slang gezien. Enkele spinnetjes wel maar dat valt hardstikke mee. Verder, vooral slangen zijn banger voor jou dan jij voor hun. Zodra ze je ook maar voelen aankomen gaan ze al op de vlucht. En dan, elke keer als ik in de supermarkt kom zie ik zo een groot aantal soorten anti-red back spider / anti-funnelweb, anti van alles en nog wat waarmee je het leven voor hen volledig kan verwoesten.

Zelf heb ik echter nog maar 1 van die massavernietigingswapens in huis (het is allemaal import uit Irak dus heel goedkoop  :grin: ) en dat is anti mier. Die mieren heb ik wel in huis gehad. Spinnen / slangen en ander ongedierte? Nog geen 1 in mijn huis.
En voor het geval je inzit over dat vergif? Valt ook wel mee. Er zijn vele "Low Irritant" spuitbussen die perfect werken. Spuit ze niet op voedsel of op je huid. Dan gaat alles goed.

En als je net aankomt en er meer over wilt weten. Kijk in de stad waar je komt even of er een australian geographic is en koop wat boeken over de enge beesten, hoe je alles voorkomt en hoe je in geval van een beet te werk moet gaan. Koop antigif voor het onwaarschijnlijke geval dat iemand gebeten wordt en kijk vooraf waar de dichtstbijzijnde doctor is.

Er zijn geen spinnen / slangen rondom je huis waar na een beet niks meer aan te doen is. Zo erg is het niet.
 
Hier het zelfde verhaal. Het ligt er gewoon aan waar je gaat wonen.
Ik woon hier zo'n 1km van het strand in de drukken stad. helaas heb ik wel al een aardige collectie aan Red Back's gezien. Maar gelukkig zijn die vrij rustig. Die blijven meestal zitten zodat je ze rustig kan dood slaan.
Verder al heel wat raar vogel en klein insecten gespuis gezien die ik niet zo 1..2..3 herkende + nog een of ander grote Veraan achtig hagendis in de tuin gezien die onder het motorzeil vandaan schoot... ik schrok me kapot.... Gelukkig nog geen slangen gezien Jaaa de slangen in de plaatselijke reptielen zaak.. Ik mocht er zelfs een vast houden.. erg lief en had hem het liefst gelijk mee genomen :cry:  :cool::

Anyway,... Nou woont een maat van mij in de heuvels... nou!!... die heeft al 10X meer gezien in 3 maanden dan ik in een jaar. Waaronder al meerdere$ spinnen zo groot of groter dan zijn hand :shock: :shock: Zo ook toen ie is snacht's naar de wc moest voelde hij iets onder zijn voet.. Dat was dus een grote Hundsman (= een giga spin) :grin:

Dus ja. Het ligt er gewoon aan waar je gaat wonen en dan nog "no worries" Zover ik weet is het hier nog steeds veel gevaarlijker om een drukke weg over te steken dan dan tja vul is wat in iets met giftige beesten etc etc..

cheers Barry
 
:grin:Hahahahahaha,leuk he die mieren,maar volgens mij geven ze zich niet zomaar over!
En ja,ik heb die enge lijven en koppen gezien van al die enge beesten,brrrrrrrr,niet echt om vrolijk van te worden!
Dus jij woont in Adelaide?Als alles gaat zoals wij hopen dat het gaat, zitten we te denken aan West australie,of Tasmanie,ook daar handig om te weten hoe of wat!
Volgens mij zijn dit ook echt vrouwenzorgen,want mijn man is wat makkelijker!
Maar het doet mij wel wat beter om wat ervaringen te lezen,van diegene die er al wonen!

Ons gezinnetje. :up:
 
[quote author=ondernemertje link=topic=6733.msg84405#msg84405 date=1173951995]
...vooral dat ik heb begrepen dat als je gebeten wordt,dat er bij de meeste gewoon niks meer aan te doen is...[/quote]Dat valt wel mee hoor. Mocht je eens een keer gebeten worden (en je begint je onwel te voelen), dan ga je gewoon naar de eerste hulp afdeling. Het komt tegenwoordig vrijwel niet meer voor dat mensen overlijden aan een slangen- of spinnenbeet. Er sterven meer mensen aan allergische reacties op wepsensteken, en ik schat dat er in 1 dag in het verkeer hier meer doden vallen dan in 10 jaar door slangen of spinnen.
 
Ik heb vooral wat leuke spinnen gezien toen ik op een fruit boerderij werkte. Dan zit je buiten de grote stad. Wij hadden daar ook een grote "huisspin". Echt een mega beest, maar goed het was dat of legestoken worden door mozzies. We hebben die spin dus laten zitten. Soms kwam je hem tegen op het plafon, soms was hij even weg en dan kwam die ineens weer tevoor schijn op de toilet. Zelf heb ik er nooit last van gehad en kan dat formaat spin best wat muggen op  :up:

Owkee: heel eerlijk, ik vond het ook helemaal niks in het begin.
 
Om je heel eerlijk te zijn, zie ik ook erg tegenop om zo'n grote spin tegen te komen  :oops:
Ik weet dat de kans heel groot is dus bereid me daar op voor.
Ik denk dat je er wel aan went op een gegeven moment, wat ik me nu nog niet
kan voorstellen trouwens.

Jolanda
 
[quote author=rob en jolanda link=topic=6733.msg84451#msg84451 date=1173962291]
Ik denk dat je er wel aan went op een gegeven moment, wat ik me nu nog niet kan voorstellen trouwens.
[/quote]

In NL was ik als de dood voor spinnen maar hier ben ik er idd aan gewendt geraakt. Als ik met de 4WD rond rij heb ik vaak mijn teenslippers aan en daar loop ik ook vaak mee door de outback, bushwalks op de thongs :)  Slangen, spinnen, schorpioenen etc. vallen niet aan als ze zich niet bedreigt voelen. Ze zullen eerder vluchten, wel opletten waar je loopt want onder een thong voelen ze zich zeker bedreigt. Vele Ozzies en bijna alle Koori lopen hier zelfs op blote voeten en je hoort zelden dat er mensen dood gaan door slangen of spinnen. Haaien en crocs scoren hoger.
 
Hoi,

Dat spinnen en slangen veel ongevaarlijker zijn dan deelname in het verkeer is natuurlijk een waarheid als een koe. En inderdaad gaat geen van die dieren actief op jacht naar jou. En waarschijnlijk is het gevaar van het verkeer in NL groter, dan de giftige dieren in Australie. Klopt allemaal!

Maar toch moet je met kinderen oppassen. Van de week is nog een meisje in Uralla (onder Armidale) doodgebeten door een Brown Snake. Niet omdat dat meisje de slang aan treiteren was, of in een hoekje dreef, maar misschien wel omdat ze zonder dat ze het door had de slang aanraakte, of benauwde.
Kinderen zijn voor veel gifsoorten veel gevoeliger dan volwassenen, o.a. vanwege een kleinere lichaamsmassa. De tijd om te reageren is daarmee korter. Gelukkig zijn Ozzie-basisscholen (net als in Amerika) veel bezig met snake-aware programs en dat soort zaken.

Wees in Australie net zo bezorgd over slangen e.d. als in NL dat je kind deelneemt in het verkeer.

Groeten Sander
 
Haha, Niks te vinden over spinnen?

Hier heb je een link naar 33 pagina's vol:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1162.0

Veel lees- en griezelplezier :up:

Mariette
 
Ik vind het tot nu toe ook wel meevallen. Ik woon nu een jaar 20k vanaf Brisbane. Twee keer een slangetje gezien en wel veel spinnen, maar geen giftige. Mijn vriendin woont hier nu een jaar of 12 en natuurlijk hoor je wel eens verhalen over brown snakes etc in de buurt. En mijn buurman heeft een 3 meter lange carpet snake in zijn dak.

Maak je kinderen bewust van een eventueel gevaar. Niet alleen in en rondom je huis, maar ook als je gaat wandelen.
- Kijk altijd in je schoenen als je die een tijdje buiten hebt laten staan.
- Trek dichte schoenen aan als je door hoog gras loopt.
- Als je over een boomstronk stapt, stap er ruim overheen, er kan iets achter liggen te slapen.
- Pas op met je handen ergens in te steken (een boom, gras, etc)
- etc
 
Wat dat schoenen buiten laten staan betreft. Veel van de huizen hier (ook mijn huis) heeft bij elke ingang een hor. Bij ramen, deuren, overal. Ik zet mijn schoenen nooit buiten. Wat dat betreft, als je als backpacker in Australie komt is het technisch gezien veel gevaarlijker.
Deuren staan vaak open in een hostel, iedereen komt er. Dus, veel grotere kans op ongedierte. Het enige verschil is dat je als backpacker voor een veel kortere tijd in Australie bent dan als inwoner.
 
Okido,brrrrrr,ik weet niet of ik hier nou vrolijk van wordt,brrrr,wat zeg je????Joep,een carpet snake in zijn dak...argggggggggg,slik!Die is toch wel weg gehaalt???Of niet?
Nee hoor....ik besef mij heus wel,dat je er ook mee leert omgaan,gewoon erg belangrijk om je inderdaad er goed op voor te bereiden,dus als je een stuk gaat rijden,dat je niet zoals hier in nederland kan zeggen:We nemen niks mee,en gaan gewoon!
Alleen doordat je hier nuchter zit te lezen,wordt je er best wel akelig van,maar dat zeg ik,wij zorgen gewoon voor een behoorlijk wat spuitbussen,en(tennisracket),en misschien maak ik zelfs een speciaal pak,die ik hermetisch afsluit,met schietende spuitbussen in mijn holter,en af en toe wat frisse lucht,en genieten maar, :lol:hahahahahahhahaha,ik zie het al voor me!
Enne Kallie,ik zal vanmiddag is eventjes kijken naar al die enge verhalen,maar daar moet ik mij mentaal eerst op voorbereiden,hihihihihi!Dank je!
Voor de rest zijn alle verhalen nog steeds welkom hoor,ook al heb ik de bibbers,brrrr!

ons gezinnetje.
 
Dat wordt nog lastig. Hier in Nederland maak ik echt niks dood. Als ik, vroeger, al iets dood maakte liet ik dat iemand anders doen  :|
 
Als wij een ongewenste gast hebben zet Rob ze altijd buiten.
Ben benieuwd als hij daar zo'n huntsman tegenkomt, of ie die ook ff buiten zet.
Ik denk dat zijn haren in z'n nek dan ook omhoog gaan staan  :grin:

Jolanda
 
Laatst zag ik hier in mijn tuin nog een kakkerlak. Toen zag ik een stuk hout staan aan de andere kant. Daarmee heb ik die kakkerlak even aan flink wat stukken gehakt  :evil:
Ik moet het totaal niet hebben van die beesten. Ben ik nu een dierenbeul?  :oops:
 
Volgens mij moet je ze heel "vernietigen" anders heb je er in een mum van tijd een hele boel.
Ze schijnen zich terwijl ze sjpletzen zich te vermeningvuldigen :evil:

Nee ff zonder dollen het kan meer kwaad om ze dood te slaan dan om ze met een spuyitbus te verdelgen.

Mariette
 
Tot zover was het er 1. Hij zat tussen wat natte stukken karton. Ik heb er daarna geen een meer gezien. Gisterennacht wel een possum in mijn tuin gehad. Ik vind het eigenlijk wel een leuk beest. Maar zijn daar eigenlijk gevaren mee gemoeit? Ik weet niet waarom ze zo'n slechte reputatie hebben.
Als ik dan ook nog een miereneter in mijn tuin mag hebben..... Dan ben ik helemaal blij. Die zag ik laatst niet ver bij mij vandaan in Sherbrooke N.P. (in de Dandenong ranges)
 


OFX
Back
Top