Goede Keuze?

Seamic

New Member
Hi,
Wij zijn nieuw op deze forum.  Wij gaan,  ik, mijn man (australier) en twee kinderen (12 en 9 jaar) terug naar australie en willen waarschijnlijk (voor het eerst) richting Perth gaan of eigenlijk meer richting Mandurah.  Mijn man komt uit Queensland, ik zelf ben in SA opgegroeid.  Eigenlijk door verhalen willen wij deze keer naar WA toe.  Juist voor veel ruimte, minder druk en natuur.  Natuurlijk moet er ook werk zijn.  Hebben ook gehoord dat WA 't laagste "unemployment" heeft.  Mijn man hoopt op werk in de mijnen (Pinjarra, Kwinana) kan alle zware machines besturen.  Ik doe nu grafische werk maar heb ook jaren als secretaresse gewerkt, maar eerlijk gezegd maakt mij niet zo veel uit wat voor soort werk ik doe.  Hebben er erg veel zin in.  Lijkt mij geweldig voor de kinderen.
Wie woont daar en is WA denk je een goede keus?  Volgens mij zijn daar ook de huizen (huur) wat lager dan bijv. Brisbane.  Oostkust wordt nu ook wat drukker.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Angela
 
Klinkt als een goede en logische keuze ja!
Je man zal vast werk kunnen krijgen.
En er zijn wel genoeg receptioniste/secretarresse banen volgens mij.

Trouwens, gisteren op de voorkant van www.thewest.com.au (krant) stond dat Mandurah the grootst groeiende gebied van heel Australie is in de laatste 5 jaar!
ha ha, dus daar is het niet meer zo rustig. Maar goed, daar in de buurt wel, Pinjarra is een leuk dorp volgens mij.

Huisprijzen zijn hier idd wat lager(maar gaan ook erg omhoog), maar je verdient hier ook vaak wat minder dat de oostkust.
Uiteindelijk is de cost of living wel ongeveer gelijk(ook met Nederland). Maar als je met veel euro's komt, kun je hier wel om te beginnen een mooi huis kopen.

Ik ben heel tevreden hier in WA, wil uiteindelijk ook in de southwest of the heuvels wonen.
Mijn ouders en broer komen ook weer terug (na 9 jaar weer in NL) en gaan waarschijnlijk in Bunbury nu wonen. Mijn vader zit in de bouw, en mijn moeder is verpleegkundige.

Succes, en als je meer vragen hebt, ik probeer te helpen, maar ben niet zo heeeel bekend met Mandurah...

:)
 
Hoi!
Leuk om te lezen dat jullie ook naar WA gaan! Wij gaan in juni naar Fremantle.
En of WA  het een goede keuze is? Dat weten jullie beter dan ik; wij zijn uberhaupt nog nooit in Australie geweest..
Maar wat ik erover zie en lees is het zo gek nog niet.
Wat ik me afvroeg; hebben jullie toevallig nog wat ruimte over in een evt. container. Wij nemen niet te veel mee; maar met wat spullen voor onze drie kinderen erbij is 80 kilo wel wat weinig.
Veel geluk in WA! Het zal jullie er vast goed bevallen.

groeten,
Carine :up:
 
Hoi,

Perth of eigenlijk het hele zuidwesten van WA is een prima keus. Als je in het zuidwesten (Mandurah, of nog beter Busselton of Bunbury) werk kan vinden, dan is dat wellicht beter dan de suburbs van Perth.
Wat huizen betreft moet je al redelijk een idee kunnen krijgen via het internet: www.domain.com.au of www.reiwa.com.au
Wonen zelf in de zuidelijke suburbs van Perth, het zuidwesten van WA is echter onze favoriet. De huizen prijzen gaan nog steeds omhoog in Perth, maar vergeleken met NL is het nog niets.
De werkloosheid is inderdaad erg laag (5 %?), met name in de mijnen moet voldoende te vinden zijn. Ook hiervoor kan je op internet waarschijnlijk voldoende vinden.

Veel succes, groeten,

@@D :cool:
 
Back
Top