Goedemiddag, even voorstellen

Laura1701

New Member
Goedemiddag iedereen,

Ik ben Laura en wilde mij even bij jullie voorstellen :)

Ik ben 34 jaar en samen met (nu nog) vriend Thijmen en samen hebben wij een zoon Julian, van 12 jaar oud.
Thijmen is werkzaam bij een internationaal bedrijf die ook in Australie gevestigd zit en nu willen wij kijken of we via deze weg naar Australie kunnen komen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en of jullie denken dat we er via het werk kunnen komen.

En graag zou ik willen weten of er iemand bekent is met dieren meenemen naar Australie??
We hebben 2 katten, waarvan er maar 1 meegaat en nog een baardagaam en ik vermoed dat dat een probleem gaat worden.

Verder zijn alle tips en info welkom ;)

Groetjes, Laura
 
Hoi!

Welkom op het forum. Ik zit nu middin in het proces om Mn katten klaar te maken voor vertrek. Duurt ongeveer 7 a 8 maanden en de stappen kun je op de volgende site vinden;
http://www.agriculture.gov.au/cats-dog

Succes!

Top, dank je wel!
Deze site heb ik iid al eerder voorbij zien komen. Katten inderdaad geen probleem, maar kan niks over de baardagaam of reptielen vinden. Behalve dat het heel moeilijk is andere dieren dan hond of kat australie in te krijgen.
Als het lukt om alles in werking te zetten, moet ik dus eerst met de dieren beginnen

Nogmaals dank en succes met de katten en de oversteek
 
Hoi Laura, welkom! Ik denk dat het inderdaad erg moeilijk gaat worden om een baardagaam mee te nemen. persoonlijk zou ik een goed huis voor hem zoeken. Baardagamen komen hier (Queensland) gewoon voor in het wild. Wij hebben een stel in onze tuin en aangezien ze territorial zijn, blijven ze hier ook. Ik kom ze regelmatig tegen.
 
Hoi Laura, welkom! Ik denk dat het inderdaad erg moeilijk gaat worden om een baardagaam mee te nemen. persoonlijk zou ik een goed huis voor hem zoeken. Baardagamen komen hier (Queensland) gewoon voor in het wild. Wij hebben een stel in onze tuin en aangezien ze territorial zijn, blijven ze hier ook. Ik kom ze regelmatig tegen.

Hoi Janneke, dank je wel!
Ja...ik kan er niks over vinden verder. Maar ga nog wel wat telefoontjes plegen.
Ik neig ook naar een goed huisje voor hem zoeken, maar hij is van onze zoon en dat maakt het iets lastiger.
En wat leuk dat je Queensland noemt...dat is ook het gebied waar wij heen willen.
Ik zal Julian morgen vertellen dat ze gewoon in je achtertuin leven, dat zal ie leuk vinden.
 
Mijn katten komen idd nu pas paar maanden nadat ikzelf ga vliegen, dus begin idd optijd. Reptielen zijn idd lastiger. Succes met het hele proces. Ik zou wel pas beginnen aan het proces van de katten als je een beetje weet hoelang je eigen proces gaat duren, dit omdat er best strikte regels zitten in tijdsduur (minimaal/ maximaal aantal maanden) tussen stappen die je voor de kat moet nemen.
 
Hoi Janneke, dank je wel!
Ja...ik kan er niks over vinden verder. Maar ga nog wel wat telefoontjes plegen.
Ik neig ook naar een goed huisje voor hem zoeken, maar hij is van onze zoon en dat maakt het iets lastiger.
En wat leuk dat je Queensland noemt...dat is ook het gebied waar wij heen willen.
Ik zal Julian morgen vertellen dat ze gewoon in je achtertuin leven, dat zal ie leuk vinden.
Ik dacht al dat die baardagaam van je zoon zou zijn. Als hij van reptielen houdt is het hier een paradijs met name als je rural woont (wij wonen 40 km van Brisbane). De baardagamen kom ik het meest tegen, maar ik zie ook af en toe ook een iguana, lace monitor of slangen. En natuurlijk de wallabies en kangoeroes, ook altijd leuk. Nadeel is dat je nooit van te voren weet wat je tegen komt, maar het is zoveel leuker om ze in het wild te zien. Je zoon zal later nooit meer een agaam in een hok willen.
 
Last edited:
@Catkin: dank je voor de tip, zodra we meer van het werk weten, ga ik direct met de katjes aan de slag. Op zich geen probleem als ze later komen, maar lijkt me ook wel fijn als je tegelijk aankomt.

@Janneke61 :ik ga morgen eens googlen naar het gebied wat je noemt, klinkt me nog allemaal onbekent. Maar neem direct van je aan dat ie zn hart daar op kan halen aan de reptielen. En wat gaaf dat je zoveel verschillende dieren ziet.

@Red dust : thanks voor de link, die heb ik gelezen al eerder en ik neem hem niet voor dat soort redenen mee.
We gaan rustig verder met dingen uitzoeken en plannen, hopelijk kan het goed geregeld worden via het werk.
 
@Janneke61 :ik ga morgen eens googlen naar het gebied wat je noemt, klinkt me nog allemaal onbekent. Maar neem direct van je aan dat ie zn hart daar op kan halen aan de reptielen. En wat gaaf dat je zoveel verschillende dieren ziet.
Wij wonen ten western van Brisbane, bij Ipswich. Als stad is Ipswich iets minder (wordt wel veel beter de laatste jaren), maar omgeving geweldig als je van rural wonen houdt. En het heeft de grootste koala populatie van Queensland.
 
Hallo lieve mensen,

Bedankt voor jullie berichten en al wat leuke verhalen.
Thijmen heeft vandaag een collega gesproken die ook vanuit deze werkgever naar Australie is gegaan en die vertelde dat het bedrijf in Australie dol is op nederlanders en dat ze graag alles regelen om hem/ons dan daar te krijgen. Dus dat is best positief volgens mij. Want wat ik begrijp, regelen hun dan al het papierwerk e.d.

Volgende week heeft Thijmen een afspraak met zijn manager en dan gaat ie het verhaal voor leggen en hopelijk kan hij ons dan meer vertellen over hoe of wat.

Dus voor nu moeten we het even afwachten.
Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Fijne dag!!
 
Hallo lieve mensen,

Bedankt voor jullie berichten en al wat leuke verhalen.
Thijmen heeft vandaag een collega gesproken die ook vanuit deze werkgever naar Australie is gegaan en die vertelde dat het bedrijf in Australie dol is op nederlanders en dat ze graag alles regelen om hem/ons dan daar te krijgen. Dus dat is best positief volgens mij. Want wat ik begrijp, regelen hun dan al het papierwerk e.d.

Volgende week heeft Thijmen een afspraak met zijn manager en dan gaat ie het verhaal voor leggen en hopelijk kan hij ons dan meer vertellen over hoe of wat.

Dus voor nu moeten we het even afwachten.
Zodra ik meer weet, laat ik het weten.

Fijne dag!!


Goed nieuws!

(op tijd) Regelen is niet het sterkste punt van Australiërs, dus ja zij regelen al het papierwerk en jij zal er waarschijnlijk heel de tijd achteraan moeten zitten :p Maar verder is dit een mooie opsteker zo voor het weekend ;)
 
Goed nieuws!

(op tijd) Regelen is niet het sterkste punt van Australiërs, dus ja zij regelen al het papierwerk en jij zal er waarschijnlijk heel de tijd achteraan moeten zitten :p Maar verder is dit een mooie opsteker zo voor het weekend ;)

Bedankt voor de tip, afterbang!
Ik hou het in mijn hoofd.
Fijn weekend!!
 
Tegelijk met je kat aankomen is inderdaad ook fijn, al kan het ook fijn zijn als je zelf eerst wat tijd hebt om een huisje/ appartement kan zoeken waar een kat meemag. Dan is het soms ook fijn als ie net wat later komt.
 
Ik dacht al dat die baardagaam van je zoon zou zijn. Als hij van reptielen houdt is het hier een paradijs met name als je rural woont (wij wonen 40 km van Brisbane). De baardagamen kom ik het meest tegen, maar ik zie ook af en toe ook een iguana, lace monitor of slangen. En natuurlijk de wallabies en kangoeroes, ook altijd leuk. Nadeel is dat je nooit van te voren weet wat je tegen komt, maar het is zoveel leuker om ze in het wild te zien. Je zoon zal later nooit meer een agaam in een hok willen.
Iguana in Brisbane? Moet je toch een continentje verderop zoeken. Je bedoelt Goanna, wat trouwens ook een lace monitor is ;)
 
Goedemorgen, goedemiddag of avond

Even een kleine update vanuit hier....
Gisteravond thijmen zn cv en brief gemaild....nu al antwoord. Ze zijn erg enthousiast en ze gaan ermee aan de slag. Dus nu afwachten.

Zijn er nog mensen van hier die naar de emegratiebeurs gaan in februari?

Fijne dag!

09:30: thijmen belt....heeft alweer mail. Nu met een aanvullende vragenlijst...lijlt wel of ze zitten te springen
 
Last edited:
Back
Top