Goedenavond!

Yess

New Member
Hallo allemaal,

Aangezien ik hier met sporadische regelmaat kom om van jullie Australie dromen en de verdere uitvoering hiervan te genieten meld ik me nu maar eens aan... Ik ben 21 jaar en ik ben 2 keer in Australie geweest op vakantie, waarvan ik 1 keer in een heus wildpark mee heb mogen routeren een paar dagen  :lol:
Australie heeft een plekje in mijn hart veroverd en ik kom zeker terug. Maar nu nog niet, nu is het tijd voor de studie. Omdat ik wel eventuele emigratie plannen heb zit ik daar soms nog wel over in de knoei.... volg ik mijn hart of de puntenlijst (ook al is dit in zeker zin ook je hart volgen natuurlijk ;))?  :shock: Als ik mijn hart volg kom ik namelijk uit op studies als wildlife management en ik weet niet of daar wel genoeg betaald werk in te vinden is om er ook nog eens immigranten op te zetten (hoewel er altijd nog meer werk in zal zijn dan hier gok ik?  :roll:). Maar goed, ik zag er in ieder geval niet veel over in de beroepenlijst staan en dat knaagt toch wel...

Ik weet van mezelf in ieder geval dat ik mijn volledige toekomst niet kan slijten in Nederland. Mijn vriend voelt dat gelukkig wel een beetje hetzelfde volgens mij.  :smile: Ik ben benieuwd waar het leven ons heen gaat brengen, wie weet kan ik ons ooit een duwtje in de Australische richting geven.

Verder heb ik een groottante (volgens mij benoem je de zus van een van je grootouders zo?) en een stel achterneven en nichten in Australie wonen. Schatten van mensen. Volgens mij was dat het wel een beetje?

:sunny:

welkom! klinkt leuk, ik zit een beetje met hetzelfde verhaal yess, dus we zitten in een soort van zelfde schuitje, alleen t was mijn vriend's idee.
Verder wil ik ook een studie met dieren doen, BBL ( 4 dagen werken, 1 dag school) maar ik word bij geen dierenwinkel aangenomen onder het motto: te emotioneel met de dieren betrokken! dusss jaaa...:(

Dank voor het vriendelijke welkom, mensen :)

@nikk1988:
Emotioneel met dieren betrokken zijn hoeft op zich niet erg te zijn; het zorgt er voor dat je juist het beste met de dieren voorhebt (uiteraard moet je nergens in doorslaan maar dat is uberhaupt niet goed). Ik denk dat het in de dierensector juist belangrijk is dat je er bij betrokken bent... je hebt immers vaak een hele verantwoording! Gewoon blijven proberen zou ik zeggen ;) Ze willen je vast wel ergens hebben.

Ik was vandaag trouwens de SOL list nog maar eens aan het doorspitten, en ik kwam de functie "park ranger" er tegen... misschien kun je wel wat met die informatie qua verdere orientatie :up: Ik zeg het in ieder geval even.

@ yess, goedemorgen! bedankt voor de tips en de support, doet een mens altijd goed, en ik geef ook niet zomaar op, dat zit niet zo in mijn aard namelijk haha...
maar ik ga even mijn verdere opties bekijken..

Groetjes Nikki

SOL staat voor de skilled occupations list...  :smile:

Dat is een lijst met beroepen die een meerwaarde hebben voor de Australische economie. Als je een beroep hebt dat op die lijst staan, kan je in aanmerking komen voor een skilled workers visum  :smile:

aha, oke, waar kan ik die vinden die lijst? want mijnvriend komt daar denk ik ook voor in aanmerking ( weet ik wel zeker, maar je kan alles beter checken!)

Even zekerheid scheppen is altijd het beste inderdaad ;)

De SOL vind je via de volgende link:
http://www.immi.gov.au/allforms/pdf/1121i.pdf

Succes! :up:

Back